Aspectul ludic este caracteristic celei mai fragede vârste a copilăriei, regăsindu-se apoi la toate celelalte vârste. Jocul oferă copilului posibilitatea de a-și crea propria lume, de a păși pe un tărâm fascinant al existenței, văzut prin propriul spectru de nuanțe și culori. La vârsta adolescentină, jocul prinde noi forme și conotații, păstrând ceea ce este esențial: bucuria, plăcerea și mirajul în fața unei lumi nedescoperite încă, în fața unei provocări ce poate deschide noi orizonturi. Fie că se desfăsoară în cadrul unui grup, fie individual, jocul poate fi o provocare plăcută de acumulare de cunoștințe într-o limbă străină.
Jocuri educaționale pentru învățarea limbii engleze
Bologna și experiența Erasmus+. Cursul Outdoor education
Din anul 2003, Școala Gimnazială Nr. 3 din Cugir se află pe lista celor 212 instituții educaționale românești acreditate Erasmus+ la nivel național. Proiectul „ICAR – Innovation and Creativity Arise Results” a fost primit cu interes și integrat în mod natural în practica școlară și a influențat pozitiv toate componentele unității noastre școlare. În aprilie 2024, am ales cursul Outdoor education – a new way of teaching and learning, având ca furnizor de curs ELA – Erasmus Learning Academy, curs care s-a desfășurat în Bologna, un oraș vibrant și istoric situat în nordul Italiei, renumit pentru bogata sa moștenire culturală, un centru important al educației și inovării.
Povești cu vladimirești. O mobilitate Erasmus+ la Malaga
Am așteptat publicarea rezultatelor aplicațiilor pentru obținearea acreditării Erasmus+ cu nerăbdarea unor copii care așteaptă darurile de Crăciun. Odată cu obținerea Acreditării pentru mobilități Erasmus+ în domeniul „Educație școlară”, număr de referință 2022-1-RO01-KA120-SCH-000111573, în Școala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” din Târgoviște a început… pentru demararea activităților: formarea echipei de lucru, studierea documentației, întocmirea documentelor, organizarea selecțiilor pentru mobilitățile elevilor și ale cadrelor didactice, acțiuni de promovare și de pregătire culturală și lingvistică. Au urmat numeroase discuții, încercări de identificare a unor parteneri care să ne permită îndeplinirea obiectivelor propuse, dar și încadrarea în buget. Interesul elevilor pentru proiectele Erasmus este evident, având în vedere numărul mare de candidați înscriși și de seriozitatea cu care au tratat tot procesul. Eforturile s-au materializat și s-a reușit stabilirea primei mobilități cu elevii, în Malaga, Spania.
Jurnal de mobilitate KA1 – ICT Tools for Successful Education
Școala Gimnazială „Bogdan Vodă” din Rădăuți a participat la cursul de formare „ICT Tools for Successful Education”, care a avut loc în perioada 19-25 august 2024, în Barcelona, Spania. Acest eveniment a făcut parte din proiectul Erasmus+ 2023-1-RO01-KA121-SCH-000122206, implementat în anul școlar 2023-2024. Scopul cursului a fost să exploreze modalitățile și instrumentele de încorporare a tehnologiei moderne în experiența de învățare a elevilor.
Un pas înainte în era digitală prin proiecte Erasmus+ la Colegiul Elena Doamna din Galați
În anul școlar 2023-2024, Colegiul de Industrie Alimentară „Elena Doamna” din Galați a făcut un salt remarcabil în era digitală prin implementarea unui proiect Erasmus+. Finanțat prin acreditarea Erasmus+ cu nr. 2022-1-RO01-KA120-SCH-000106279, acest proiect ambițios s-a concentrat pe dezvoltarea competențelor digitale și lingvistice ale cadrelor didactice și elevilor, vizând integrarea tehnologiilor moderne în procesul instructiv-educativ.
Studiu de caz: Utilizarea instrumentelor digitale în predarea limbii engleze
Competențele cheie reprezintă un pachet mutifuncțional, transferabil de cunoștințe, abilități și atitudini de care au nevoie toți indivizii pentru împlinirea și dezvoltarea personală, incluziunea socială și găsirea unui loc de muncă. Acestea trebuie să se fi dezvoltat la sfârșitul educației obligatorii și trebuie să acționeze ca fundament pentru învățare, ca parte a educației pe tot parcursul vieții.
Acest studiu de caz se concentrează pe integrarea instrumentelor digitale într-un curs de limba engleză la un liceu urban din România.
Tehnica sau arta lecturii
„Se poate vorbi de o artă, de o tehnică a lecturii?” se întreba Mircea Eliade (1). Deşi “actul de a înţelege e în principiu o coneictură genială (sau eronată) şi nu există nici metode care să ne înveţe să facem coneicturi, nici reguli de generare a inhibiţiilor”(2), dincolo de această putere a intuiţiei, pe care nimeni n-o poate învăţa de la alţii, avem totdeauna nevoie de o ordine a interogaţiilor şi de anumite reguli. Fiecare cititor îşi găseşte după un anumit timp o asemenea tehnică de lectură ce porneşte de la câteva întrebări fundamentale: ce, când sau cum citim.
Strategii de creștere a gradului de motivație a elevilor pentru învățare – 5 ingrediente cheie. Partea a III-a: Metodele și mediul
Metoda sau procesul reprezintă modul în care este prezentat conținutul, adică abordarea utilizată pentru învățare. Două abordări de bază pentru susținerea și cultivarea motivației în clasă sunt: crearea unei structuri în clasă și a unei metode instituționale care oferă mediul pentru o motivație optimă, angajament și învățare, și ajutarea elevului să dezvolte instrumente care să îi permită să își autoregleze comportamentul (Alderman, 1999).
Studiu privind rezolvarea unui conflict în unitățile școlare. Conflictul părinte-elev
Conflictele sunt dezacorduri în ceea ce privește atitudinile, scopurile, sunt o amenințare a valorilor personale, lupta pentru putere, dezacord în privința mentalității, a elementelor morale, plasarea responsabilității. În orice clasă de elevi pot apărea conflicte care influențează situațiile tensionale pe care membrii implicați le pot simți. Astfel, intervin conflicte ce preconizează o victimă și un inculpat. Conflictele se pot instala la diferite niveluri, fie la adresa unui elev, a unui profesor, a unui părinte sau a instituției implicate.
Importanța activităților outdoor în educația elevilor
Potrivit lui Kurt Hahn, societatea modernă a suferit câteva probleme ce au apărut ca un revers negativ al evoluției tehnologiei: declinul condiției fizice, al spiritului antreprenorial, al imaginației, al creativității sau al abilităților practice, al autodisciplinării și al compasiunii interumane. Modelul educațional potrivit lui Hahn ar putea fi sintetizat astfel: „Consider că principală sarcină a educației este să asigure supraviețuirea următoarelor calități: o curiozitate inovatoare, o voință invincibilă, tenacitate în atingerea țelului, lepădare de sine și deasupra tuturor: compasiune!”.