Inteligența artificială (AI) nu mai este un concept science-fiction, ci o realitate prezentă tot mai profund în viața noastră cotidiană. Pentru elevi, AI înseamnă un nou mod de a învăța, de a interacționa și de a se dezvolta personal și spiritual. Învățământul românesc se află în fața unei transformări semnificative, în care tehnologia, dacă este integrată cu discernământ, poate deveni o unealtă valoroasă pentru profesori, părinți și elevi. În acest context, disciplina Religie Ortodoxă are un rol important în a oferi repere morale solide într-un univers digital aflat în continuă expansiune.
Familia – icoană vie a iubirii dumnezeiești. Reflecții ortodoxe la Ziua Internațională a Familiei – 15 Mai
În tăcerea caldă a unei seri de primăvară, când glasul cucului vestește viața și iarba se închină sub pașii celor care trudesc pământul, inima creștinului se întoarce spre începuturi. Spre Acasă. Spre familie – cuibul în care sufletul omului învață să iubească, să rabde, să spere și să se jertfească.
Ziua Internațională a Familiei nu este doar o sărbătoare de calendar, ci un strigăt ceresc adresat omului modern: întoarce-te la rânduială, căci numai în rânduială e binecuvântare!
Dezvoltarea vocabularului la elevul cu dizabilitate auditivă
Surditatea, ca disfuncție auditivă, nu afectează în mod direct dezvoltarea psiho-fizică generală a copilului. Efectele nefavorabile apar prin mutitate, adică prin neînsușirea limbajului ca mijloc de comunicare și instrument operațional la nivel conceptual. Depistarea și diagnosticarea precoce a surzeniei reprezintă primul semnal important pentru familie în organizarea educației auditive, învățarea limbajului și comunicării, și exersarea întregului potențial cognitiv și psihic al copilului.
Cum să îți îmbunătățești comunicarea cu cei din jur
Înainte de a discuta despre comunicarea în cuplu, să ne gândim mai întâi la sensul acestui cuvânt. Cuplul este o pereche formată din două persoane, de obicei de sex opus, care dezvoltă o relaţie de prietenie, ce ar trebui să fie bazată pe încredere şi respect reciproc. Fiecare persoană are propria nişă de dezvoltare, propriul mod de gândire şi de acţiune.
The Relationship between Parenting Style and Separation Anxiety in Children
Every adult involved in a child’s upbringing aims to strike a balance between personal demands/interests and those of society, between what the adult wants and what “we” (society) want. Parents are often inclined to treat their children as a possession to which they have full rights. Sometimes, by thinking of themselves as owners of this “possession,” they forget that their primary responsibility is to take care of it, to guide the child in a certain direction, and to provide more than just clothing or toys- namely emotional security and a suitable education (Dolean Ioan & Dacian Dorin, 2001).
14 Mai – Ziua Națională de Cinstire a Martirilor din Temnițele Comuniste: O reflecție asupra jertfei pentru credință și neam
În ziua de 14 mai, România își aduce omagiu celor care, în vremea regimului comunist, au suferit și au murit în închisorile și temnițele din întreaga țară. Ziua Națională de Cinstire a Martirilor din Temnițele Comuniste, potrivit Legii nr. 127/2017, este o dată în care ne adunăm nu doar pentru a comemora victimele regimului totalitar, ci și pentru a reflecta asupra jertfei lor. Acești martiri au pătruns în adâncurile suferinței, nu doar din iubire pentru Dumnezeu, dar și din datoria de a apăra demnitatea umană și libertatea credinței, fiind lumina care a răzbit în întunericul unei perioade de prigoană.
Modalități alternative de predare a literelor în clasa pregătitoare
Elevii pe care îi am în actuala generație sunt creativi, nerăbdători și curioși, iar procesul de predare în cadrul orelor de Comunicare în limba română trebuie să fie unul captivant și interactiv. Bazându-mă pe experiența acumulată, am descoperit mai multe modalități alternative și creative de a preda literele în clasa pregătitoare, făcând procesul mai interactiv și captivant pentru copii.
Educația incluzivă – fundament al unei societăți echitabile: Proiectul „Împreună pentru diversitate și incluziune socială”
Incluziunea socială este dreptul fiecărei persoane de a participa activ și cu demnitate la toate aspectele vieții: educație, muncă, cultură, comunitate. În educație, acest principiu înseamnă acces egal la învățare și sprijin real pentru toți elevii, indiferent de origine, etnie, dizabilitate, religie sau comportament.
Metoda predării-învățării reciproce
La baza metodei predării-învățării reciproce stau teoriile cognitive și cele de dezvoltare precum și studiile lui Vygotsky. El a promovat conceptul de „zonă a proximei dezvoltări”, respectiv conceptul de bază folosit pentru a explica modul în care se realizează învățarea unui copil cu ajutorul altora. Această zonă reprezintă distanța dintre nivelul actual de dezvoltare și nivelul potențial de dezvoltare prin care se poate ajunge cu ajutorul altora, fie adulți sau colegi cu niveluri mai mari de abilități. În mod practic, această metodă se bazează pe dezvoltarea dialogului elev-elev, rolul profesorului fiind în mare parte de a facilita aceste interacțiuni.
Metoda storytelling – o modalitate atractivă de învățare
Metoda storytelling (sau învățarea prin povestire) este o tehnică de predare și învățare care folosește narațiunea pentru a facilita înțelegerea și reținerea informațiilor. Aceasta metodă este eficientă deoarece oamenii sunt mai predispuși să rețină date prezentate într-un context narativ decât informații izolate.