Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.929
Articole publicate
2570
Contribuitori

Importanța educației parentale

Bucuria de a fi părinte și mândria pe care ți-o dă acest statut înseamnă să ai cea mai mare responsabilitate pe care ai avut-o vreodată și pe care o vei avea de acum încolo. Să fii părinte reprezintă, poate, cea mai veche  misiune din lume,  însă pe cât de veche, pe atât de frumoasă și generatoare de satisfacții. Ea implică și o responsabilitate deosebită, corectitudine, flexibilitate, adaptare, preocupare pentru tine, copil și familie ca întreg.

Articol complet →

Random image

Impactul aplicațiilor educaționale digitale asupra elevilor de clasa pregătitoare. Între entuziasm și responsabilitate pedagogică

În ultimii ani, întrebarea nu mai este dacă folosim tehnologia în educație, ci cum o facem astfel încât să sprijinim, și nu să înlocuim, relația vie dintre copil și învățător. Elevii de clasa pregătitoare vin în școală cu o familiaritate evidentă față de telefoane, tablete, jocuri și aplicații. Pentru ei, mediul digital nu este „ceva special”, ci parte firească din viața de zi cu zi. În acest context, aplicațiile educaționale digitale par soluția ideală pentru a face învățarea mai atractivă și pentru a crește motivația școlarului mic.

Articol complet →

Random image

Studiu de caz: Utilizarea fișelor de lucru cu texte autentice în predarea limbii franceze

Activitatea s-a desfășurat la clasa a IX-a, profil real, unde nivelul de competență în limba franceză era unul eterogen (A1–A2). Elevii manifestau o motivație scăzută față de învățarea limbii străine, considerând conținuturile prea teoretice și mai puțin aplicabile în viața reală. Pentru a crește interesul și a dezvolta competențele de comunicare, am introdus fișe de lucru bazate pe texte autentice, extrase din surse actuale: articole de presă pentru tineri, meniuri de restaurante, reclame, postări de pe rețele sociale, pliante turistice și fragmente din bloguri franceze.

Articol complet →

Random image

The eTwinning Project “A Song for Our Souls in an English-Speaking World” – an International Partnership Integrating Music, Emotion, and Language Learning

The eTwinning project “A Song for Our Souls in an English-Speaking World”, implemented during the 2025–2026 school year, may represent an example of how the emotional and intercultural dimensions can be integrated into English language teaching. Initiated and coordinated by Liceul Teoretic „Radu Vlădescu”, Romania, in partnership with Piraziz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Turkey, the project brings together students and teachers from three countries – Romania, Turkey, and Poland – willing to explore the role of music as an educational, cultural, and therapeutic tool. The participating institutions, including Hasan Aybaba Anadolu Lisesi, Turkey, Pijarskie Liceum Ogólnokształcące Królowej Pokoju w Łowiczu,  Poland, and Liceul Teoretic „Nicolae Iorga”, Romania, have contributed actively to the creation of an international learning community based on collaboration, empathy, and creativity.

Articol complet →

Random image

„Lecția – proces de judecată” ca alternativă a lecției clasice

Lucrarea de față își propune să analizeze conceptul de „lecție–proces de judecată” ca formă alternativă a lecției clasice, în contextul modern al educației centrate pe elev, al dezvoltării gândirii critice și al formării competențelor civice, morale și religioase. Inspirată de metoda socratică, dar și de structura simbolică a procesului de judecată, această formă didactică favorizează implicarea activă a elevilor în evaluarea morală, juridică și spirituală a faptelor umane.

Articol complet →

Random image

Podul dintre inimi – empatia și conexiunea dintre elev și profesor

Educația nu este doar o activitate intelectuală, ci un proces profund uman. În spatele oricărei reușite școlare stă o relație autentică între profesor și elev, construită pe respect, înțelegere și comunicare. Într-o lume în continuă schimbare, în care informația este accesibilă oricui, rolul profesorului nu mai este doar acela de a transmite cunoștințe, ci și de a ghida, de a inspira și de a forma caractere.

Articol complet →

Random image

Diferențierea activităților în cadrul orelor de educație fizică și sport: fundamente teoretice și implicații didactice

Educația fizică reprezintă o componentă fundamentală a curriculumului școlar contemporan, având un rol esențial în dezvoltarea holistică a elevilor. În contextul educațional actual, caracterizat de sedentarismul crescut și de provocările generate de tehnologizarea accelerată a societății, importanța unei educații fizice de calitate devine și mai evidentă. Problemele legate de obezitatea infantilă, scăderea capacității motrice și deficitele de socializare ale tinerilor impun o abordare pedagogică diferențiată și adaptată nevoilor specifice ale fiecărui elev.

Articol complet →

Random image

Siguranța elevilor pe internet – o responsabilitate a tuturor

Trăim într-o lume în care internetul a devenit o parte firească din viața de zi cu zi a elevilor. Îl folosesc pentru a învăța, pentru a comunica și, bineînțeles, pentru a se relaxa. Platformele educaționale, rețelele sociale și aplicațiile de mesagerie le oferă șanse extraordinare de a descoperi lucruri noi și de a se dezvolta. Totuși, odată cu aceste oportunități vin și provocări.

Articol complet →

Random image

Pedagogia digitală în educația preșcolară

Pedagogia digitală la grădiniță reprezintă integrarea strategică și echilibrată a tehnologiilor digitale (tablete, aplicații, platforme interactive, jocuri educaționale) în procesul de predare-învățare, cu scopul de a îmbunătăți experiențele educaționale ale preșcolarilor.

Articol complet →

Random image

Experiențe de implementare a noilor practici pedagogice și impactul asupra învățării elevilor

Într-o lume tot mai digitalizată, procesul educațional se află într-o continuă transformare. Profesorii care au participat la cursul „Pedagogia în era digitală” au avut ocazia să experimenteze direct cum tehnologiile digitale pot fi integrate în lecții și activități practice, schimbând dinamica clasei și modul în care elevii învață.

Articol complet →

Random image