Learning through Art: Technology, Music and Drama. Mobilitate Erasmus+ KA1

Școala Gimnazială Specială Târgoviște, Dâmbovița, a primit din partea ANPCDEFP acreditare în domeniul educației Erasmus+ pentru perioada 2021-2027. Obiectivele proiectului depus sunt racordate la țintele strategice 1, 2 și 4, obiectivele specifice 1.1, 1.2, 2.1, 4.3 ale Proiectului de dezvoltare instituțională a școlii. Ca urmare a primirii acreditării, am participat la cursul „Learning through Art: Technology, Music and Drama”, desfășurat în Turcia, la Istanbul. Cursul a fost bazat pe integrarea componentelor de e-learning, activități de teatru în sala de clasă și învățare prin muzică. Procesul de învățare este complex și ar trebui să includă întotdeauna mai multe abordări. Astfel, pe parcursul cursului au fost integrate aparent fără legătură: drama, muzica și tehnologia.

Formularul de candidatură aprobat de A.N.P.C.D.E.F.P. și finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+, pentru Acreditare în domeniul educației școlare a unității noastre, prevede următoarele obiective:
O1. Educație de calitate și eficiență prin cadre didactice care utlizează metode moderne formale și nonformale
O2. Personal mai bine pregătit în utilizarea tehnologiei informației și comunicării pentru optimizarea procesului didactic
O3. Sporirea calității imaginii școlii

Ca urmare a primirii acreditării, am avut oportunitatea ca în perioada 24-28 octombrie 2022 să participăm  la cursul „Learning through Art: Technology, Music and Drama” desfășurat în Turcia, la Istanbul.

Muzica este o parte a programului de îngrijire a copiilor; copiii nu numai că învață cauza și efectul când cântă la instrumente, ei practică și coordonarea motrică fină și învață despre emoții. Activitățile de teatru le permit copiilor să exerseze empatia și să dezvolte abilități interpersonale și intrapersonale. Și nu în cele din urmă, tehnologia, de fapt, inevitabil, în fiecare sală de clasă de astăzi – sala de clasă digitală poate fi vehiculul pentru orice artă. Acest curs ne-a oferit posibilitatea de a ne angaja  în activități care unesc sala de clasă digitală, drama și muzica.

Obiectivele cursului au fost:

  • Creșterea gradului de conștientizare a inteligenței multiple în sala de clasă;
  • Dezvoltarea de instrumente și tehnici de învățare prin artă;
  • Învățare despre legătura dintre muzică, dramă și tehnologie;
  • Încurajarea elevilor să nu pună la îndoială procesul de învățare;
  • Dezvoltarea abilităților de ascultare prin învățarea prin muzică;
  • Schimb de experiență și practici interculturale în creativitate și inovare prin tehnologie și artă.

În cele 5 zile, am învățat cum pot deveni lecțiile mai captivante folosind jocurile de rol și  dramatizarea, cum putem utiliza platformele educaționale disponibile online în sala de clasă, cum muzica ajută la dezvoltarea abilităților de ascultare, cum ne îmbunătățim memoria prin învățarea cu muzică,  am aflat idei practice noi pentru aplicarea la  clasă a dramei, tehnologiei și muzicii și totodată ne-am îmbunătățit abilitățile lingvistice de comunicare.

În ceea ce privește învățarea  prin muzică, aceasta contribuie la dezvoltarea abilităților de ascultare, îmbunătățește memoria, stimulează capacitatea de menținere a atenției concentrate, ajută la instalarea stării de bine a grupului.

Pe parcursul cursului, am aflat despre diverse link-uri pe care le putem folosi în activitățile cu elevii cu cerințe educative speciale cum ar fi:

Învățarea prin dramatizare a fost o altă activitate la care am participat cu drag, din care am învățat:

  • CHARADES! – jocul multi-activitate extrem de distractiv și interesant cu diferite  provocări, cum ar fi dansul, cântatul, acțiunea– ”Ghiciți cuvântul/acțiunea  de pe cardul care se află pe capul dumneavoastră din indiciile colegilor înainte de expirarea cronometrului!
  • GIBBERISH  –  o grupă desenează, ceilalți ghicesc obiectul; câștigă grupa care identifică prima.
  • MIRRORING – în perechi, elevii imită mișcările, acțiunile, sunetele, etc. celui din față, ca într-o oglindă.

Participarea la acest curs ne-a permis realizarea unui obiectiv important, acela al performanței și experiențelor de învățare, ca etapă importantă în dezvoltarea noastră personală și profesională.

* * *

Prof. itinerant și de sprijin: Magdalena Mariana STOICA
Informatician: Nicolae Cristian MIHAI

 

prof. Magdalena Mariana Stoica

Școala Gimnazială Specială, Târgoviște (Dâmboviţa) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/magdalena.stoica

Articole asemănătoare