Scopul oricărui proiect publicistic este de a convinge, „de a obliga mintea la consimțire” (G.Călinescu).
Noi nu îndrăznim să cerem asta cititorilor Revistei educației. Însă demonstrăm aptitudinea dascălilor de a retranscrie realitatea școlară cât mai aproape de substanța ei veridică.
Nu pretindem a avea „talent de gazetar”, dar mizăm pe vocația de a surprinde „adevărul” faptelor în educație și pe utilitatea unor construcții teoretice bazate pe ipoteze și informații.
În faţa unei noi publicaţii, cititorul se întreabă firesc:
- „O revistă pentru cine?” Pentru toți cei care vin în contact cu problematica educației, realitate complexă, de o importanță pe care nimeni nu o poate ignora.
- „O revistă pentru a spune ce?” Nu avem pretenția de a schimba ceea ce s-a scris sau spus până acum, avem doar un mesaj de transmis, experiențe de împărtășit, opinii de apărat.
Pe această linie, a unei noi atitudini în investigarea realității școlii, Revista își propune să abordeze aspecte variate ale problematicii educației. Fiind încă la început de drum, ne rezervăm dreptul de a fi precauți în interpretarea valorică a materialului informațional. S-ar putea ca, într-un anume viitor, ipotezele exprimate aici să fie confirmate sau infirmate. Indiferent însă de opțiunile care se vor contura în acest sens, articolele publicate își vor menține valoarea informativă, întrucât au surprins, mai mult sau mai puțin obiectiv, realitatea școlii românești.
Ținând totuși cont de „dreptul la eroare” acordat oricăror ipoteze realiste, sperăm că cititorii – înțelegând necesitatea dar și frumusețea continuei lărgiri a orizonturilor cunoașterii – vor considera această revistă drept chemare spre o înțelegere aprofundată a educației.