Utilizarea Moodle în procesul și sistemul de educație

Utilizarea Moodle este o soluție strategică la nivelul instituțiilor educaționale și al sistemelor de învățământ pentru planificarea, furnizarea și gestionarea întregului proces educațional, inclusiv evenimente în cadrul unei instituții, formarea cadrelor didactice, orare și materiale suport. Scopul principal al unui astfel de Learning Management System (LMS) este de a gestiona cursanții, de urmărire a progresului și a performanței lor în toate tipurile de activități de formare.

Un LMS oferă un punct unic de acces la învățarea din mai multe surse. Acesta automatizează administrarea programului de învățare și oferă oportunități fără precedent pentru dezvoltarea resurselor umane. Odată ce cursanții finalizează un curs, Moodle poate administra teste pe baza cerințelor de competență, să raporteze rezultatele testelor și să recomande pașii următori.

Avantajele unui astfel de software îl recomandă pentru utilizarea în optimizarea proceselor de educație și a managementului instituției școlare sau a întregului sistem de educație:

  • Sprijin pentru învățarea mixtă: oamenii învață în moduri diferite. Un software de tip LMS ar trebui să ofere un curriculum care combină cu ușurință cursuri și cursuri virtuale. Combinate, aceste caracteristici permit instruire prescriptivă și personalizată.
  • Instrumente de administrare: LMS trebuie să permită administratorilor să gestioneze înregistrările utilizatorilor și profiluri, definiți roluri, stabiliți curriculum-ul, căi de certificare a diagramei, atribuiți tutori, cursuri de autor, gestiona conținutul și gestionează bugetele interne, plățile utilizatorilor și rambursările de taxe.

Ca mediu educaţional preuniversitar, Moodle oferă și asigură: postarea lecţiilor, bibliografiei, temelor; evaluarea şi autoevaluarea cunoştinţelor; crearea unor clase virtuale de colaborare între licee; organizarea de concursuri; cursuri comune în clasa virtuală; pregătirea pentru bacalaureat; competiţii între licee; comunicare şi socializare; dezvoltarea de proiecte între licee.

Bibliografie
[1] https://www.reserchgate.net/publication/323369117_FROM_THE_MANAGEMENT_OF_EDUCATIONAL_PROCESSES_TOWARDS_THE_QUALITY_OF_THE_EDUCATION
[2] www.talntlms.com/wp-content/uploads/2018/09/elearning-11-concept-trends-applications.pdf
[3] moodle.org/md/url/view.php?id=38&forceview=1

 

prof. Roxana-Alina Calara

Școala Gimnazială George Apostu, Stănișești (Bacău) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/roxana.calara

Articole asemănătoare