Terapia prin râs – metodă atractivă și inovativă

Tu când ai râs ultima oară? 🙂 
În urmă cu ceva timp, în cadrul unei sesiuni de formare am aflat despre Terapia prin râs.  Era ceva nou de care nu mai auzisem. Nu am stat pe gânduri și am decis  să particip la un astfel de workshop, sigur voi avea ce învăța.  Așa am avut parte de două ore de relaxare, bună dispoziție și degajare. Au fost două ore în care am redevenit copil. Am râs în hohote și am uitat de stresul zilnic, de rutina vieții cotidiene.

Ce este terapia prin râs?

Terapia prin râs este o metodă de combatere a stresului zilnic. Terapia prin râs debutează cu exerciții de relaxare, respirație și eliminare a stresului. Este important ca participanții să se detașeze de stres și de probleme pe măsură ce se relaxează.

Sursa de inspirație fiind „yoga râsului”  Beneficiile râsului sunt menționate chiar și în Biblie, în Pildele lui Solomon, la Capitolul 17: „O inima veselă este un leac minunat, pe când un duh fără curaj usucă oasele”. În secolul al XIV-lea, chirurgul francez Henri de Mondeville utiliza terapia prin râs pentru a ajuta pacienții să se recupereze mai ușor după operație. Mai mult decât atât, unele dintre cercetările lui  Dr. Berk au arătat că anticiparea unui râs bun poate avea efecte benefice asupra stării de sănătate prin creșterea nivelului de endorfine și de hormoni ce îmbunătățesc funcționarea sistemului imunitar.

Astăzi, putem folosi părți din acestă terapie chiar și la clasă. Atunci când vedem că elevii noștri sunt plictisiți sau stresați, putem introduce joculețe inspirate din terapia prin râs. Ele sunt benefice, iar atunci când elevii sunt fericiți învață mult mai ușor și reușesc să participe cu plăcere la realizarea sarcinilor cerute.

În urma participării la acest workshop, am decis ca a doua zi la școală să aplic ceea ce am învățat. Astfel  că la ora de  Joc și mișcare, mi-am propus să ne mișcăm mușchii feței… și ne-am jucat cu fața noastră până când am stârnit hohote de răs, apoi fiecare elev a povestit o întâmplare amuzant care a stârnit râsul, și astfel ne-am jucat, am comunicat, am relaționat și am pleca acasă fericiți, uitând de teme, teste și alte greutăți ale școlarilor. De atunci, de fiecare dată când în clasă ni se pare ceva greu mai râdem puțin, ne detensionăm și apoi reușim să rezolvăm problema. În urma aceste activități, elevii au mai multă încredere să îmi povestească întâmplări din viața lor, creându-se astfel o legătură strânsă la nivel relațional.

Nu regret alegerea făcută în acea zi, de atunci am constata că  râsul  asigura fericirea  în clasa mea. Personal,  am realizat  că  de multe ori este bine să faci haz de necaz, să redevin și eu copil din când în când și să mă bucur de lucrurile simple.

Umorul ne face viața mai plăcută și ne vindecă de multe lucruri  (stres, boli, singurătate).

Așa cum  spunea  Paul Avram, Dacă râzi, viaţa râde cu tine. Dacă plângi, râde de tine.

 

prof. Iuliana Ivan

Liceul Teoretic Petru Rareș, Feldioara (Braşov) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/iuliana.ivan1

Articole asemănătoare