„Tatăl meu citește pentru mine” – exemplu de bune practici în activitatea cu familia – cititul cu voce tare

Articolul propune o metodă de eficientizare a relaţiei grădiniţă-familie, printr-o colaborare pozitivă, implicând tăticii în cadrul activităților de citit cu voce tare de acasă;

Perioada 16.02 – 24.02.2018

Locul de desfăşurare: – acasă, împreună cu, copilul;
– la grădiniță, grupa” Albinuţelor  ocupate” (mică A).

SCOPURI:

  • informarea părinților în legătură cu importanța cititului cu voce tare în rândul copilului ;
  • conștientizarea părinților în legătură cu efectele cititului cu voce tare asupra copilului ;
  • informarea părinților în legătură cu aspecte importante legate de această activitate;
  • familiarizarea copiilor cu Metoda Posterului, ca metodă de evaluare (găsirea prin cooperare a elementelor caracteristice ale unor povești, relațiile dintre personaje, realizarea posterului prin folosirea fotografiilor trimise de către părinți pe adresa grupei).

OBIECTIVE :
Pentru părinți

  • să participe la iniţierea unor activități comune părinți – copii – educatoare;
  • să citească  materialul informativ ( în format PPT ) realizat de către educatoare cu tema“ Cum să-i citim copilului? “;
  • să se implice în activitatea extracurriculară  alături de copil cu tema “Tatăl meu  citește pentru mine”, citindu-i copilului (tata) în weekend o poveste aleasă împreună ;
  • să transmită fotografia pe adresa grupei .

Pentru copii

  • să aleagă  împreună cu tata cartea/ povestea pentru citit;
  • să specifice titlul poveștii pe care a ascultat-o acasă;
  • să povestească colegilor despre activitatea desfășurată acasă;
  • să găsească,  prin cooperare elemente caracteristice ale unor povești citite de către tătici și altor copii;
  • să găsească caracteristi  comune ale personajelor din  poveștile  citite;
  • să realizeze posterul prin folosirea fotografiilor trimise de către părinți;
  • să citească imaginile posterului cu tema “Tatăl meu citește pentru mine”.

Pentru  educatoare

  • să conceapă  Planul de desfășurare al activității
  • să conceapă materialul informativ ” Cum să-i citim copilului ?”
  • să conceapă materialele pentru activitatea cu tema “Tatăl meu citește pentru mine”
  • să informeze părinții în legătură cu activitatea prin diferite mijloace și materiale informative
  • să familiarizeze copiii cu metoda Posterul, ca metodă de evaluare
  • să sprijine copiii în realizarea  posterului cu tema “Tatăl meu citește pentru mine”
  • să coordoneze activitatea
  • să promoveze activitățile desfășurate
  • să ofere feed-back părinților  utilizând mijloace și instrumente TIC


Pașii activității:

  • Conceperea  Planului de desfășurare al activității;
  • Avizarea Planului de desfășurare de către d-na director;
  • Conceperea materialelor pentru activitatea cu tema “Tatăl meu citește pentru mine” ( scrisori către părinți, fluturașe tip semn de carte, baza pentru poster, material informativ);
  • Informarea părinților în legătură cu activitatea( transmiterea informațiilor părinților prin e-mail: scrisoarea către părinți, materialul informativ; distribuirea fluturașilor );
  • Organizarea activității extracurriculare ( printarea și pregătirea  fotografiilor trimise de către  părinți, sprijinirea copiilor în realizarea posterului);

Desfășurarea activității extracurriculare:

• Fiecare tătic îi va citi copilului acasă o poveste și va trimite pe adresa de e-mail a grupei o fotografie din care să reiasă acest lucru.
• Educatoarea va printa și pregăti  fotografiile trimise de către părinți, va pregăti suportul pentru poster.
• Educatoarea va familiariza copiii cu metoda Posterul.
• Copiii, cu sprijinul educatoarei vor realiza posterul cu tema “Tatăl meu citește pentru mine”.
• Mediatizarea activității și oferirea de feed-back părinților

Rezultate preconizate

• Realizarea unei activități deosebite ,
• Cooperarea şi buna relaţionare pentru atingerea obiectivelor propuse,
• Implicarea unui număr cât mai mare de tătici în activitatea de citit,
• Evaluarea activității prin metoda Posterul,
• Feed-back pozitiv din partea tuturor persoanelor implicate

Agenda  activității

VINERI ( 16.02.2018 )– Informarea părinților și distribuirea fluturașilor
SÂMBĂTĂ, DUMINICĂ ( 17 , 18.02.2018 )– Activitate în care tăticii le citesc copiilor acasă
DUMINICĂ . LUNI ( 18, 19.02.2018 )– Transmiterea fotografiilor pe adresa de e-mail
LUNI, MARȚI, MIERCURI ( 19, 20, 21.02.2018) – Printarea și pregătirea fotografiilor de către educatoare
JOI ( 22.02.2018 ) – Familiarizarea copiiilor cu metoda Posterul, ca metodă de evaluare
VINERI, SÂMBĂTĂ ( 23,24.02.2018 ) – Realizarea posterului, promovarea activității și transmiterea feed back-ului părinților

Persoane implicate:  părinții, copiii, educatoare

Bibliografie:

  • dr. Farca, S.,  (coord.), drd. Mircea, Ş. A., drd. Preda, V., Oancea, A.M.,  ( 2010 ), “ Acasă” la grădiniţă! Ghid pentru părinţi. Institutul de Științe ale Educației.
  • dr. Ionescu M. (coord.), Anghelescu C., Boca C., …, (2010) Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani, Editura Vanemonde, București.
  • Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, (2008), Curriculum pentru învățământul preșcola(3- 6/ 7 ani).

 

prof. Gabriela Mihalca

Grădinița cu Program Prelungit Dumbrava Minunată, Satu Mare (Satu-Mare) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/gabriela.mihalca

Articole asemănătoare