Articolul propune o metodă de eficientizare a relaţiei grădiniţă-familie, printr-o colaborare pozitivă, implicând tăticii în cadrul activităților de citit cu voce tare de acasă;
Perioada 16.02 – 24.02.2018
Locul de desfăşurare: – acasă, împreună cu, copilul;
– la grădiniță, grupa” Albinuţelor ocupate” (mică A).
SCOPURI:
- informarea părinților în legătură cu importanța cititului cu voce tare în rândul copilului ;
- conștientizarea părinților în legătură cu efectele cititului cu voce tare asupra copilului ;
- informarea părinților în legătură cu aspecte importante legate de această activitate;
- familiarizarea copiilor cu Metoda Posterului, ca metodă de evaluare (găsirea prin cooperare a elementelor caracteristice ale unor povești, relațiile dintre personaje, realizarea posterului prin folosirea fotografiilor trimise de către părinți pe adresa grupei).
OBIECTIVE :
Pentru părinți
- să participe la iniţierea unor activități comune părinți – copii – educatoare;
- să citească materialul informativ ( în format PPT ) realizat de către educatoare cu tema“ Cum să-i citim copilului? “;
- să se implice în activitatea extracurriculară alături de copil cu tema “Tatăl meu citește pentru mine”, citindu-i copilului (tata) în weekend o poveste aleasă împreună ;
- să transmită fotografia pe adresa grupei .
Pentru copii
- să aleagă împreună cu tata cartea/ povestea pentru citit;
- să specifice titlul poveștii pe care a ascultat-o acasă;
- să povestească colegilor despre activitatea desfășurată acasă;
- să găsească, prin cooperare elemente caracteristice ale unor povești citite de către tătici și altor copii;
- să găsească caracteristi comune ale personajelor din poveștile citite;
- să realizeze posterul prin folosirea fotografiilor trimise de către părinți;
- să citească imaginile posterului cu tema “Tatăl meu citește pentru mine”.
Pentru educatoare
- să conceapă Planul de desfășurare al activității
- să conceapă materialul informativ ” Cum să-i citim copilului ?”
- să conceapă materialele pentru activitatea cu tema “Tatăl meu citește pentru mine”
- să informeze părinții în legătură cu activitatea prin diferite mijloace și materiale informative
- să familiarizeze copiii cu metoda Posterul, ca metodă de evaluare
- să sprijine copiii în realizarea posterului cu tema “Tatăl meu citește pentru mine”
- să coordoneze activitatea
- să promoveze activitățile desfășurate
- să ofere feed-back părinților utilizând mijloace și instrumente TIC
Pașii activității:
- Conceperea Planului de desfășurare al activității;
- Avizarea Planului de desfășurare de către d-na director;
- Conceperea materialelor pentru activitatea cu tema “Tatăl meu citește pentru mine” ( scrisori către părinți, fluturașe tip semn de carte, baza pentru poster, material informativ);
- Informarea părinților în legătură cu activitatea( transmiterea informațiilor părinților prin e-mail: scrisoarea către părinți, materialul informativ; distribuirea fluturașilor );
- Organizarea activității extracurriculare ( printarea și pregătirea fotografiilor trimise de către părinți, sprijinirea copiilor în realizarea posterului);
Desfășurarea activității extracurriculare:
• Fiecare tătic îi va citi copilului acasă o poveste și va trimite pe adresa de e-mail a grupei o fotografie din care să reiasă acest lucru.
• Educatoarea va printa și pregăti fotografiile trimise de către părinți, va pregăti suportul pentru poster.
• Educatoarea va familiariza copiii cu metoda Posterul.
• Copiii, cu sprijinul educatoarei vor realiza posterul cu tema “Tatăl meu citește pentru mine”.
• Mediatizarea activității și oferirea de feed-back părinților
Rezultate preconizate
• Realizarea unei activități deosebite ,
• Cooperarea şi buna relaţionare pentru atingerea obiectivelor propuse,
• Implicarea unui număr cât mai mare de tătici în activitatea de citit,
• Evaluarea activității prin metoda Posterul,
• Feed-back pozitiv din partea tuturor persoanelor implicate
Agenda activității
VINERI ( 16.02.2018 )– Informarea părinților și distribuirea fluturașilor
SÂMBĂTĂ, DUMINICĂ ( 17 , 18.02.2018 )– Activitate în care tăticii le citesc copiilor acasă
DUMINICĂ . LUNI ( 18, 19.02.2018 )– Transmiterea fotografiilor pe adresa de e-mail
LUNI, MARȚI, MIERCURI ( 19, 20, 21.02.2018) – Printarea și pregătirea fotografiilor de către educatoare
JOI ( 22.02.2018 ) – Familiarizarea copiiilor cu metoda Posterul, ca metodă de evaluare
VINERI, SÂMBĂTĂ ( 23,24.02.2018 ) – Realizarea posterului, promovarea activității și transmiterea feed back-ului părinților
Persoane implicate: părinții, copiii, educatoare
Bibliografie:
- dr. Farca, S., (coord.), drd. Mircea, Ş. A., drd. Preda, V., Oancea, A.M., ( 2010 ), “ Acasă” la grădiniţă! Ghid pentru părinţi. Institutul de Științe ale Educației.
- dr. Ionescu M. (coord.), Anghelescu C., Boca C., …, (2010) Repere fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani, Editura Vanemonde, București.
- Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, (2008), Curriculum pentru învățământul preșcola(3- 6/ 7 ani).