Proiectul eTwinning „Learn differently, through projects!”

A învăța înseamnă a descoperi, a trăi cu ceilalți, a învăța cu mintea și cu inima, a învăța prin joacă și folosind aplicații online cât mai diverse, a învăța prin cântec și prin artă. Învățarea prin proiecte este un mod de a-ți surprinde elevii și de a-i determina să acorde atenție învățării, fără prea mult efort. Arta de a preda altfel este dedicată persoanelor care doresc să-și îmbunătățească modul de a preda, să o facă într-un mod relaxat, eficient și mai presus de toate, diferit.

Proiectul eTwinning „Learn differently, through projects!”  a fost desfășurat în anul școlar 2022-2023 la clasa a II-a B, Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” din Deva. Proiectul a început în octombrie 2022 și se va termina în mai 2023. Am participat la activitățile proiectului alături de parteneri din România, Turcia și Bulgaria. Fondatorul principal al acestui proiect a fost doamna profesor Borș Elisabeta Edit de la Școala Gimnazială Apold, România. Pe tot parcursul proiectului am avut o comunicare și o colaborare excelentă între toți membrii, ni s-au oferit foarte multe informații utile de folosire a noii platforme ESEP, mai ales de către fondatoarea proiectului.

Prin proiectul eTwinning mai sus amintit am încercat să dezvoltăm elevilor noștri competențe cheie de comunicare în limba maternă, comunicare într-o limbă străină, competențe digitale și abilități sociale și fizice, dar și competențe de a învăța să înveți.

Proiectul nostru și-a propus mai multe obiective dintre care amintesc câteva: facilitarea învățării bazate pe proiecte, motivarea participării elevilor în activitățile proiectului, conștientizarea importanței învățării unei limbi străine, îmbunătățirea încrederii de sine a elevilor, utilizarea unor instrumente TIC web 2.0, dezvoltarea colaborării și comunicării.

În octombrie 2022, am pus la punct, împreună cu partenerii, metodele de comunicare de grup, așadar au fost înființate grupuri pe Facebook și WhatsApp. Elevii au participat la acțiunea CODE WEEK prin activitatea „Generous Autumn”. Fotografii din timpul activităților au fost postate pe padlet, în cadrul proiectului.

În luna noiembrie 2022, am pregătit activitățile proiectului prin completarea de către părinții elevilor a acordului de participare a copiilor, introducerea școlilor, profesorilor și a elevilor, crearea unui LOGO și a unui poster. Elevii au participat la activitatea „Săptămâna Educației Globale” – ca instrument de solidaritate și schimbare, de a contribui la o lume mai durabilă, pașnică și echitabilă. Pe 20 noiembrie s-a sărbătorit „Ziua Universală a Drepturilor Copilului” printr-o activitate comună în care au ilustrat cele mai importante drepturi ale lor. Participanții din proiect au fost împărțiți pe 3 grupuri și au realizat un poster comun tip floare. Eu am fost coordonatorul acestei activități și, în completare, am postat pe padlet un joc Wordwall despre drepturile copilului și un puzzle online.  Tot în noiembrie am sărbătorit „Ziua Mondială a Salutului” cu cel mai popular salut „Hello!” în limba tuturor partenerilor de proiect.

În decembrie, ne-am propus să învățăm prin artă printr-o activitate dedicată sărbătorii Crăciunului, realizând felicitări și urându-le partenerilor „Crăciun fericit!” în mai multe limbi. Profesorii coordonatori au creat două jocuri online cu tema sărbătorilor de iarnă, iar elevii s-au bucurat de aceste aplicații pe platformă.

În 30 ianuarie 2023, s-a desfășurat activitatea „Ziua Internațională a Nonviolenței în Școală” prin care ne-am propus să promovăm ideea de a educa copiii în armonie, solidaritate, respect și toleranță. Elevii au creat mesaje colorate cu aplicația wordart motto-ul zilei fiind: „Luptăm împotriva violenței cu cuvinte magice, iubire universală, nonviolență și pace.”

Luna februarie a fost dedicată zilei siguranței pe internet. Elevii au învățat să fie responsabili și să folosească în siguranță internetul și prin intermediul jocului online „Interland – eroii internetului”.

În martie, am marcat principalele evenimente ale lunii prin confecționarea de mărțișoare cu ocazia zile de 1 Martie, un omagiu adus femeilor din viața noastră (mamă, bunică, soră) prin sărbătorirea Zilei Internaționale a Femeii unde am creat poezii în grupuri  mici.  Tot în această lună am adus în atenția opiniei publice și problemele legate de necesitatea protecției cantitative și calitative a apei prin sărbătorirea în 22 martie a „Zilei Mondiale a Apei”.

Pentru că Pământul este casa  noastră, am participat la activități prin care am marcat „Ziua Mondială a Pământului” – 22 aprilie.

Ultima activitate a proiectului se va desfășura în luna mai și va fi dedicată Zilei Europei. Elevii și profesorii vor transmite mesaje cu această ocazie.

Prin activitățile derulate în acest proiect eTwinning ne-am propus ca elevii noștri să fie motivați să participe la proiecte internaționale, să fie conștienți de siguranța pe internet și alfabetizarea media, să fie dispuși să lucreze colaborativ, dar să-și îmbunătățească și abilitățile de comunicare în limba maternă sau într-o limbă străină. Datorită faptului că au fost solicitați să colaboreze, să comunice, să ofere ajutor reciproc, să-și evalueze rezultatele sau să lucreze în echipă elevii participanți la proiectul  eTwinning „Learn differently, through projects!”  au devenit mai responsabili, mai încrezători în forțele proprii, beneficiile fiind multiple, cu îmbunătățiri atât în domeniul cognitiv, cât și în cel emoțional.

 

prof. Mariana Rodica Borzei

Liceul Tehnologic Energetic Dragomir Hurmuzescu, Deva (Hunedoara) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/mariana.borzei

Articole asemănătoare