Proiectul eTwinning ”One step recycling one step STEM” a început în septembrie 2019 și s-a încheiat în iunie 2020, adresându-se cu precădere elevilor preșcolari, cu vârste cuprinse între 3-6 ani. A fost un proiect de reciclare și STEM, în același timp, la care au participat elevi din: Turcia, Bulgaria, Polonia, Italia, Portugalia, România, profesori din diferite țări, inclusiv Lituania și Grecia.
Prin desfășurarea acestui proiect, s-a vizat conștientizarea importanței și necesității reciclării.
Elevii au avut de realizat lunar câte un produs util din diverse materiale reciclabile pentru a conștientiza acest aspect. De asemenea, s-a urmărit formarea unei atitudini sănătoase față de mediul înconjurător, de conștientizare a protecției mediului înconjurător de către noi toți, adulți și copii, prin folosirea judicioasă a resurselor.
Prin implicarea elevilor în activități STEM de la o vârstă fragedă, se formează competențe și aptitudini pentru secolului XXI. Elevii s-au întâlnit cu semenii lor din alte țări și a comunicat, și-au îmbunătățit cunoștințele de limba engleză, au avut prilejul să se familiarizeze și să cunoască limbile și culturile altor țări europene. Prin folosirea instrumentelor web 2.0 în cadrul proiectului au fost create noi medii de învățare inovative și atractive pentru elevi.
În luna septembrie, au fost marcate pe harta proiectului școlile implicate, au fost create blogul proiectului, whatsapp-ul și grupul de facebook. De asemenea, s-au creat logo-urile pentru proiect și posterele de către fiecare cadru didactic implicat. Fiecare profesor implicat și-a prezentat școala ,orașul. Au fost realizate și sondaje preliminare ale proiectului. Activitățile cu elevii au avut ca obiective prezentarea simbolului reciclării și au fost proiectate și confecționate, după caz, coșul de reciclare al clasei sau al școlii.
În luna octombrie, s-a făcut selecția, prin vot, a logo-ului proiectului și a afișului. Au fost organizate evenimente săptămânii spațiale mondiale, modele de navete spațiale, evenimente săptămânale de cod. Au fost jucate jocuri de reciclare. În cadrul săptămânii europene a codurilor, a fost creat un eveniment cu codul comun al proiectului și s-au obținut certificate de excelență.
În luna noiembrie, a fost realizat un studiu comun creat din sloganuri de reciclare. Au fost furnizate informații despre dezastre naturale și au fost proiectate case rezistente la dezastre. S-au făcut studii asupra formelor geometrice și s-au realizat modele de forme geometrice.
În luna decembrie, au avut loc evenimente din ziua mondială a dizabilității și au fost realizate modele pentru persoanele cu handicap. De asemenea, au fost realizate proiecte de roboți din diverse materiale reciclabile. Partenerii proiectului au pregătit cărți reciproce de an nou pentru sărbătorile de anul nou și și-au trimis reciproc în mediul digital. Cardurile animate de anul nou au fost create folosind instrumentul Renderforest web 0.2.
În luna ianuarie, a fost creată o lucrare comună cu numele proiectului, scris ca acrostic din materialele de reciclabile. Fiecare elev implicat în proiect propus și a creat o mascotă pentru proiect și apoi s-au făcut selecția mascotei favorite , prin votul democratic al tuturor elevilor din clasă.
În luna februarie, s-au realizat studii documentare privind reciclarea și s-a creat un eveniment comun. Au fost realizate activități cu prilejul zilei siguranței pe internet și proiecte pentru case de păsări. De asemenea, mascota proiectului a fost selectată prin vot, iar mascota aleasă a devenit eroul comicului proiectului.
În luna martie, elevii au realizat o sacoșă ecologică, confecționată acasă din materiale reciclabile împreună cu membrii familiei. De asemenea, prin intermediul aplicației ChatterKid Web 2.0 elevii au transmis mesaje pentru protecția mediului. De asemenea, a fost creat un eveniment comun pentru Ziua Mondială a Apei a fost cu scopul conștientizării importanței vitale a acestei resurse naturale și utilizarea ei eficientă.
În luna aprilie, a fost creat un produs comun al proiectului, o carte digitală,cu povestea mascotei proiectului, detaliată în benzi desenate, realizate de elevii partener. A fost realizat și un poem comun al proiectului, dar și un eveniment cu prilejul Zilei Mondiale a Reciclării.
În mai, a fost creat evenimentul eTwinning Day, cu ajutorul instrumentul answergarden web 2.0 Toți partenerii au participat la eveniment. De asemenea, elevii și-au creat modelele de costume di diverse materiale de reciclare, împreună cu membrii familiei.
Au fost făcute studiile de evaluare a proiectului și un sondaj final, în urma cărora s-au emis certificatele de participare pentru partenerii proiectului. Acest proiect a contribuit la dezvoltarea academică, socială și culturală a profesorilor și elevilor.