Proiectul „Where the Wild Things Are” își propune să ridice standardele de alfabetizare, numerație și bunăstare fizică şi mintală ale elevilor şcolii prin angajarea acestora în experienţe de învăţare în aer liber, dezvoltarea abilităților elevilor de a desfășura activitate de cercetare şi de comunicare a ideilor prin intermediul tehnolologiei informaţiei şi comunicaţiilor.
Școala Gimnazială Vulcana Pandele este beneficiara proiectului de parteneriat stategic „Where the wild things are”, nr. de referinţă 2018-1-UK01-KA229-047991_3 din domeniul educaţiei şcolare. Proiectul „Where the wild things are” este finanţat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+, Acţiunea cheie 2. Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 36 de luni (01.09.2018-31.08.2021) în parteneriat cu instituţii din Țara Galilor (Ysgol Ty Coch) şi Polonia (Szkola Podstawowa nr 211).
În cadrul proiectului, s-au desfăşurat peste 60 de activităţi în aer liber cu elevii, cu scopul de a menţine activă curiozitatea elevilor faţă de mediul înconjurător şi de a le permite să experimenteze o gamă variată de emoţii într-o societate in care interesul elevilor este centrat pe noile tehnologii. Pentru a uni cele două lumi, proiectul Erasmus+ „Where the wild things are” integrează mediile digitale în cadrul lecţiilor în aer liber.
60 de elevi şi 10 cadre didactice de la Școala Gimnazială Vulcana Pandele au participat la o Activitate virtuală a cărei gazdă a fost partenerul şi coordonatorul proiectului din Țara Galilor, Ysgol Ty Coch. Activitatea virtuală a înlocuit o Activitate transnaţională de predare, învăţare şi formare-Schimburi pe termen scurt de elevi ca urmare a situaţiei actuale din Europa.
Elevi şi cadre didactice din Țara Galilor şi România au desfăşurat activităţi comune cu scopul de a dezvolta o conștiință sporită a relațiilor internaționale și de a înţelege cum putem beneficia de pe urma acestei interacţiuni:
- Realizarea unei brăţări din flori şi frunze.
- „Paraşuta” – materialul (paraşuta) este întins iar copiii trebuie să se prindă de el în jurul lui, formând un cerc. Deasupra materialului stă o minge. Copiii vor arunca în sus mingea fără să o scape pe jos. Scopul jocului este de a dezvolta atenţia.
- Colectarea de elemente din natură.
- Colaj – fluture din flori, beţe şi frunze.
- „Cutia cu poveşti” – copii sunt asezati în cerc. Profesorul ţine în mână o cutie cu diferite obiecte. Începe o povestioara pe care elevii trebuie să o continue după ce aleg un obiect din cutie. Obiectul ales trebuie să joace un rol în poveste. Toţi elevii trebuie să contribuie la realizarea povestirii.
Proiectul Erasmus+ „Where the wild things are” are un impact pozitiv la nivelul elevilor, cadrelor didactice şi şcolii. Acest proiect a permis dezvoltarea stimei de sine si creșterea motivației elevilor pentru dezvoltarea personală, implementarea unei metode de predare atractivă (”forest school”) şi a promovat o imagine pozitivă a şcolii în comunitate.
Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei.