Managementul clasei reprezintă o parte important a activității didactice. O clasă bine organizată oferă un mediu propice învățării, stimulează participarea activă a elevilor și reduce conflictele. În contextul provocărilor actuale – diversitate culturală, etnică, influența tehnologiei, accesul la informație, dificultăți emoționale – profesorul trebuie să fie un bun manager educațional și să găsească soluții rapid la situațiile spontane din clasă.
Metode didactice moderne aplicate în lecțiile de educație fizică pentru creșterea interesului elevilor față de activitatea de educație fizică și sport
Dinamica societății românești și schimbările survenite în sistemul educațional contemporan obligă profesorul de educație fizică să recurgă la schimbări importante în lecțiile de educație fizică, prin adaptarea metodelor didactice și a mijloacelor specifice folosite în concordanță cu nevoile, opțiunile și interesele elevilor. Prin muncă susţinută, exemplu personal, seriozitate şi profesionalism trebuie „să ne vindem bine marfa” – beneficiile educaţiei fizice şi să determinăm conştientizarea elevilor privind efectele pozitive ale practicării cu regularitate a exerciţiilor fizice în toate planurile vieţii sociale, profesionale şi biologice, indiferent de conditiile materiale din școală.
Proiectul eTwinning intitulat „The Water We Want”
La începutul anului școlar 2024-2025, am elaborat proiectul sugestiv intitulat „The water we want”, pornind de la convingerea că una dintre strategiile privind creșterea interesului elevilor pentru disciplina chimie este și implicarea acestora în proiecte colaborative de tip eTwinning, în cadrul cărora toți elevii sunt co-autori, iar independența lor decizională primează.
Cultural Bridges – O punte între tineri, tradiții și tehnologie
Într-o lume în care diversitatea culturală este mai mult ca niciodată o resursă valoroasă, proiectul eTwinning Cultural Bridges a reprezentat o experiență educațională inovatoare, care a conectat elevi din mai multe țări europene prin activități creative, colaborative și profund semnificative. Inițiativa a avut ca obiectiv principal promovarea patrimoniului cultural prin implicarea activă a tinerilor în descoperirea, împărtășirea și valorizarea tradițiilor locale și internaționale, folosind tehnologia ca liant și limbaj comun.
Proiectul eTwinning „Stop Bullying”. Împreună spunem NU violenței!
În anul școlar 2024–2025, elevii claselor a VIII-a A și a VIII-a B de la Școala Gimnazială Nr. 40 „Aurel Vlaicu” din Constanța au desfășurat, sub coordonarea doamnelor diriginte Nicoleta Greceanu și Mirela Elena Moraru, un proiect educațional cu o puternică dimensiune civică și socială, intitulat „Stop Bullying”, în cadrul platformei eTwinning. Acest proiect a fost gândit ca un demers concret de prevenire și combatere a fenomenului de bullying în mediul școlar, prin implicarea activă a elevilor în activități de învățare colaborativă și dezvoltare personală.
Erasmus+ în Turcia – Împreună pentru o educație fără granițe
Într-o lume în continuă schimbare, în care cooperarea internațională și dialogul intercultural devin tot mai importante, programul Erasmus+ rămâne un pilon solid în construirea unei educații moderne și incluzive. În acest context, o echipă formată din 5 cadre didactice de la Școala Gimnazială Comuna Dumbrăvița a avut șansa de a participa la o mobilitate Erasmus+ desfășurată în Turcia, în orașul –gazdă- Izmir, în perioada 17-21 februarie 2025. Pe parcursul mobilității, am participat la ateliere interactive, activități educative și sesiuni de schimb de bune practici, toate având ca scop dezvoltarea competențelor interculturale, digitale și lingvistice. Un accent deosebit a fost pus pe tema proiectului – cu referire la incluziunea socială și la acțiunile de prevenire a bullying-ului.
Sub umbrela Erasmus – formare și implementare de competențe prin proiect eTwinning (Green Math with STEM)
Formarea în domeniul noilor tehnologii este o necesitate în contextul digitalizării sistemului educațional datorită provocărilor societății contemporane ca urmare a avântului tehnologic în toate domeniile de activitate. Formarea pentru meseriile viitorului presupune ca elevii să dobândească cele opt competențe cheie, dintre care una este cea care se referă la competențe digitale, necesare atât pentru a putea dobândi competențe în toate domeniile școlare, dar și pentru a deveni creatori de conținut.
20 de ani de inovație, colaborare și transformare în educație
Anul 2025 marchează un moment aniversar deosebit pentru comunitatea educațională europeană: 20 de ani de la lansarea platformei eTwinning. De două decenii, eTwinning oferă cadrelor didactice și elevilor din Europa posibilitatea de a colabora, de a învăța unii de la alții, de a implementa proiecte interdisciplinare și de a promova valori comune într-un spațiu digital sigur și creativ.
Comunicarea eficientă cu elevii cu cerințe educative speciale – punte spre incluziune și dezvoltare personală
În contextul educației incluzive, comunicarea eficientă cu elevii cu cerințe educative speciale (CES) reprezintă o componentă esențială pentru asigurarea unui mediu de învățare adaptat nevoilor individuale. Aceasta facilitează integrarea socială, dezvoltarea competențelor și creșterea stimei de sine a elevilor. Elevii cu CES pot prezenta diverse dificultăți de comunicare, fie din cauza tulburărilor de limbaj, deficiențelor senzoriale sau cognitive, fie din cauza tulburărilor din spectrul autist. Aceste particularități necesită adaptarea strategiilor de comunicare pentru a răspunde nevoilor specifice ale fiecărui elev.
Integrarea elevilor cu CES în învățământul primar (Studiu)
Integrarea elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES) în învățământul de masă reprezintă una dintre cele mai importante direcții ale politicii educaționale europene și românești. Conform principiilor educației incluzive, toți copiii au dreptul la o educație de calitate, indiferent de particularitățile lor fizice, psihice sau socio-culturale.