Opt motive importante pentru a învăța bunătatea în școli

Majoritatea oamenilor au auzit de fraza „acte de bunătate la întâmplare”, care se referă la un act de altruism, de a dărui fericirea unei alte persoane. Termeni ca aceștia câștigă popularitate în jurul lumii, mai mulți oameni identifică o deficiență în viețile lor care poate fi îmbunătățită cu ajutorul altruismului.
Se pare că noi chiar nu putem obține  multe emoții pozitive și cu un motiv bun.

Studiile științifice au arătat că bunătatea are un număr mare de beneficii psihice și emoționale, copiii au nevoie de o sănătate plină de căldură și bunătate pentru a înflori ca persoane sănătoase, fericite, bine-definite.

Dr. Patty O’Grady este o expertă în categoria neuroștiințelor, în învățarea emoțiilor și în psihologia pozitivă cu o atenție centralizată pe zona educației. Ea crede că „bunătatea schimbă creierul datorită experiențelor  bunătății. Copiii și adolescenții nu învață despre bunătate doar prin imaginarea cum e ea sau prin discutarea despre aceasta. Bunătatea poate fi studiată cu ajutorul sentimentelor care pot fi reproduse de ei. Bunătatea este o emoție, studenții o simt și empatia este o putere care ei o împărtășesc.”

Un număr bun al beneficiilor care au fost raportate pentru a susține teoria de predare cu bunătate în școli:

1. Copiii fericiți

Știința a explicat cum sentimentele pe care le trăim atunci când suntem buni sunt produse de endorfine, niște activități ale creierului care sunt asociate cu delectarea, conexiunea socială și adevărul, și este dovedit că aceste sentimente ale bucuriei sunt contagioase, încurajând un comportament mai blând al donatorului și beneficiarului.

2. Creșterea acceptării de la egal la egal

Cercetările despre acest subiect au demonstrat  că bunătatea crește capacitatea noastră de a forma legături semnificative cu ceilalți. Studiile ne-au arătat că unii copiii fericiți se bucură mai bine de acceptarea egală, deoarece  ei sunt mai sociabili  decât sănătatea mentală medie  raportată în clasele care practică un comportament inclusiv din cauza popularității.

3. Îmbunătățirea  sănătății și mai puțin stres

Este bine dovedit că a fi amabil poate declanșa hormonul oxitocină, care are un număr mare de beneficii  mentale și fizice, poate să crească semnificativ nivelul de fericire al unei persoane  și reduce stresul. Recentele cercetări relevă un rol important pentru sistemul cardiovascular, ajută și protejează inima pentru tensiunea scăzută, reduce radicalii liberi și inflamațiile, care încetinesc procesul de îmbătrânire.

4. Sentiment bun de apartenență și îmbunătățirea stimei de sine

Studiile arată că oamenii cu o „viziune de ajutători” care fac o faptă bună declanșează endorfine care creează  un sentiment de mândrie, bună dispoziție și un sentiment bun de apartenență. Chiar și acte mici de bunătate sunt raportate la o bună dispoziție,crește energia și oferă un sentiment minunat de optimism și valoare de sine.

5. Creșterea sentimentelor de recunoștință

Când elevii sunt implicați în proiecte umanitare, li se asigură o perspectivă reală și îi ajută să aprecieze mai mult lucrurile bune din viața lor.

6. O concentrare mai bună și îmbunătățirea  rezultatelor

Creșterea serotoninei joacă un rol important în  învățare memorie, stare de spirit somn, sănătate și digestie, bunătatea este un ingredient cheie care ajută copiii să se simtă bine. Având o atitudine pozitivă, le permite copiilor deschideri mai creative, producând rezultate mult mai bune la școală.

7. Mai puțină hărțuire

Doi cercetători din Penn State Harrisburg, Shanetia Clark și Barbara Marinak: ”spre deosebire de generațiile trecute, adolescenții din zilele noastre se victimizează unii pe ceilalți în viteză alarmantă.” Ei argumentează că  hărțuirea adolescenților și violența tinerilor poate fi combătută prin programe școlare care integrează ”bunătatea-antiteza victimizării.”

Multe programe anti-hărțuire se concentrează pe acțiunile negative care cauzează copiilor anxietatea și cu un impact redus. Învățarea bunătății și compasiunii în școli, nu doar ocrotirea comportamentului pozitiv care creează o ambianță caldă și inclusivă în școli, dar poate ajuta copiii să simtă apartenența. Este documentat că efectele hărțuirii pot fi reduse prin integrarea unor programe bazate pe bunătate.

8. Reducerea  depresiei

Dr. Wayne Dyer, un recunoscut autor la nivel internațional, susține că s-a descoperit că un act de bunătate crește nivelul de serotonină (o substanță naturală responsabilă pentru îmbunătățirea stării de spirit) în creier. Este descoperit că nivelul de serotonină crește atât la donator, cât și la beneficiar în actul de bunătate, la fel ca atunci când cineva este martor la un act de bunătate, poate fi antidepresiv natural minunat.

Maurice Elias, un profesor la Universitatea de Psihologie Rutgers spune că ”ca și cetățean, bunic, tată, profesionist, este clar pentru minecă misiunea școlilor este de a preda bunătate. Fără ea, comunitățile, familiile. școlile și clasele ar deveni locuri necivilizate, unde nu este recomandată învățarea.

Avem nevoie să fim pregătiți pentru a preda bunătatea, deoarece poate fi întârziată din cauza maltratării devreme în viață. Poate fi sufocată din cauza sărăciei, poate fi deraiată de victimizarea mai târzie în viață. În ciuda multor alte probleme, primirea bunătății și abilitatea de a arăta bunătate favorizează creșterea și curățarea sufletului.

Bunătatea poate fi învățată, reprezentând un aspect definitoriu al unei vieți umane civilizată. Ea aparține fiecărei case,școli, vecinătate, societate. Devine din ce în ce mai clar că educația modernă trebuie să conțină mai mult decât termeni academici, să dezvolte copii cu o inimă fericită, încrezătoare, indivizi bine structurați, devenind  o prioritate de luat serios în seamă.

 

prof. Elena Liliana Dumitru

Școala Gimnazială Mihai Viteazul, Călărași (Calaraşi) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/elenaliliana.dumitru

Articole asemănătoare