În acest articol, doresc să împărtășesc din reușitele propriei activități și din exemplele de bună practică dovedite de colectivul de cadre didactice din care fac parte. În ultimii trei ani, am ocupat funcția de director la Școala Gimnazială „Radu cel Mare” din Târgoviște și, de scurt timp, am fost numit pe funcția de inspector școlar pentru management instituțional la ISJ Dâmbovița.
De fiecare dată am primit cu emoție provocarea de a ocupa o funcție, având crezul că voi avea posibilitatea să evoluez și să pot contribui la schimbarea în bine a unei comunități. Când am preluat școala, situația era una destul de critică, prin faptul că părinții își orientau copiii către alte unități considerate mai atractive, lucru care crea panică și deznădejde în rândul colectivului în ceea ce privește viitorul unității de învățământ.
Primul pas a fost să încerc să îi fac pe colegi să conștientizeze că numai în echipă ne putem maximiza șansele de reușită. Am realizat împreună un plan de acțiune, am stabilit obiectivele astfel încât oferta școlii să devină una competitivă. Din acel moment, nu am ratat nicio oportunitate de finanțare prin proiecte europene, locale sau prin asociația de părinți. Am creat un site atractiv unde popularizam de fiecare dată succesele noastre.
Fiecare membru a devenit de la o zi la alta mai creativ și motivat pentru a realiza obiectivele organizației. Astfel, am reușit să atragem resurse și să implementăm proiecte care au crescut vizibilitatea organizației în comunitatea locală. Am finalizat cu succes proiectul POCU „Măsuri integrate pentru o dezvoltare sustenabilă”, în perioada 2022-2023, prin care am implementat programul „Școală după școală” în premieră la nivel gimnazial, unde elevii au avut posibilitatea să beneficieze de activități de tip remedial, de dezvoltare personală și o masă caldă.
În anul 2023, am depus o cerere de finanțare în cadrul PNRAS runda II, unde am obținut un buget de 1390.000 lei pentru Proiectul „ȘI TU POȚI, ALEGE EDUCAȚIA!”. În momentul de față, acest proiect se află în faza de implementare și am convingerea că va aduce plus valoare și va constitui un real succes pentru comunitate. Menționez că, pe parcursul anului școlar 2023-2024, unitatea de învățământ a fost complet reabilitată și dotată cu mobilier și echipamente digitale având finanțare prin PNRR cu sprijinul autorității locale. Pe lângă dezvoltarea infrastructurii, am prioritizat modernizarea procesului de învățământ prin utilizarea eficientă a noilor tehnologii și adaptabilitatea în funcție de nevoia fiecăruia în parte, oferind oportunitatea elevilor de a-și valoriza la maximum abilitățile.
Toate aceste realizări au dat multă încredere echipei și școala se bucură în prezent de mult respect în comunitate, fapt certificat și prin creșterea numărului de elevi în anul școlar curent. Aș vrea să punctez faptul că toată reușita se datorează lucrului în echipă, unde fiecare are posibilitatea să scape de sindromul „nu fac față” și să-și pună mai ușor în practică ideile . Echipa școlii pe care am condus-o este pregătită să facă față unor mari provocări ce țin de dinamica sistemului educațional. Am descoperit, la Gala directorilor din acest an, organizată de Asociația pentru Valori în Educație, aceeași cheie a succesului, lucrul în echipă.
În final, aș îndemna pe toți managerii de instituții să construiască echipe, să se asigure că fiecare membru este valorizat corespunzător și să nu uite să sărbătorească succesele, mai ales când efortul a fost unul covârșitor.