Let’s Play Coding

Implementarea educației STEM în învățământul primar presupune o abordare modernă a programelor școlare, corelând matematica și științele cu cunoștințe de inginerie și tehnologie sau chiar de arte, inovație sau literatură,  pornind de la investigarea realității.
Pe tot parcursul anului școlar 2021-2022, elevii mei din clasa I B au desfășurat săptămânal activități de inițiere în programare cu ozoboți, în colaborare cu doamna bibliotecară Isabela Savioli, în cadrul unui parteneriat între American Corner de la Biblioteca județeană „Gheorghe Asachi” Iași și Colegiul Național de Artă „Octav Băncilă”.

Noțiunile de robotică au fost împletite cu informații din biologie și geografie și au urmărit stimularea creativității copiilor și însușirea unor noi cunoștințe.

De exemplu, la una dintre lecții, micuțul ozobot a devenit albinuță. Copiii au învățat ce este polenizarea și cum pot fi combinate culorile florilor, obținând semințe. Albibotul, cum l-au botezat copiii, a parcurs apoi traseul stabilit de copii cu ajutorul codurilor și, acolo unde culorile se puteau combina, el realiza o rotație completă. Floricelele, semințele, hainele de albinuță pentru ozobot, au fost decupate și lipite de copii pe fișe inițial, respectând regula stabilită.

În altă zi, copiii au îmbrăcat ozbotul în hăinuțe de pelerin, au creat mici figurine colorate tridimensionale din hârtie, au învățat despre Ziua recunoștinței și au găsit motive și persoane cărora ar trebui să le fie recunoscători și apoi au construi traseul roboțelului.

Activitatea în care au învățat despre formele de relief sub formă de ghicitori, au asociat răspunsul cu cuvântul scris în engleză, cu reprezentarea grafică și au construit apoi traseul potrivit pentru ozobot a fost, de asemenea, foarte interesantă.

Doamna bibliotecară îi invită pe copii să participe la concursurile organizate, le oferă premii atractive și diplome, le prezintă și le împrumută periodic cărți de citit copiilor și promovează activitățile desfășurate pe pagina web a bibliotecii. Iată și câteva exemple:
bjiasi.ro/stiri-si-evenimente/american-corner-evenimente/american-corner-events-lets-play-coding/
bjiasi.ro/stiri-si-evenimente/american-corner-evenimente/american-corner-events-lets-play-coding-2/
bjiasi.ro/stiri-si-evenimente/american-corner-evenimente/american-corner-events-lets-play-coding-3/
bjiasi.ro/stiri-si-evenimente/american-corner-events-lets-play-coding-5/

Faptul că micii elevi din clasa I au deja permis la bibliotecă, știu să împrumute și să restituie singuri și  la timp cărți scrise în limba engleză poate fi considerată o mică realizare pentru un elev de 7 ani care mai învață în plus și un pic de programare săptămânal. După fiecare activitate, copiii au voie să studieze și cărțile pop-up cu povești sau să încerce un joc de îndemânare și perspicacitate.

Micuții programatori nu sunt la prima întâlnire cu tehnologia, activitățile de programare, cu și fără calculator, desfășurate în cadrul Săptămânii Europene a Codurilor, au fost prezentate ca exemple de bună practică de European Schoolnet Bruxelles și la Conferința Națională a Comunității „Educație pentru Știință” de la Suceava.

 

prof. Dorina Marin

Colegiul National de Artă Octav Băncilă, Iași (Iaşi) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/dorina.marin

Articole asemănătoare