Learn differently, through projects! (Proiect eTwinning)

A învăța înseamnă să descoperi, să explorezi, să înveți cu mintea, să înveți cu inima, să înveți prin joacă, să înveți prin aplicații, să înveți prin cântec, să înveți prin artă sau să înveți combinând toate acestea, să înveți prin proiecte. Arta de a preda altfel este dedicată persoanelor care vor să își îmbunătățească modul de a preda, să o facă într-un mod relaxat, eficient și mai ales, diferit. Rolul unei predări altfel este de a-i surprinde pe elevi și de a-i determina să fie atenți fără prea mare efort.

În cadrul acestui proiect eTwinning, vom sărbători câteva din sărbătorile mondiale prin proiectele realizate în fiecare școală și vom descoperi împreună predarea prin proiecte. Proiectul va implica 35 profesori din 6 țări. Țările participante sunt: România, Turcia, Grecia, Republica Moldova, Ucraina și Azerbaidjan. Pentru a rezolva cu succes sarcinile de învățare ale proiectului, profesorii și elevii școlilor partenere  lucrează  în colaborare.

Prin  acest proiect,  ne propunem:

  • să facilităm învățarea bazată pe proiecte
  • să  motivăm participarea activă a elevilor la proiecte
  • să creștem gradul de conștientizare la importanța învățării unei limbi străine
  • să îmbunătățim încrederea în sine a elevilor
  • să folosim și să dezvoltăm instrumente web 2.0 ale TIC pentru programa școlară
  • să acorde atenție siguranței-participării democratice la proiect
  • să crească gradul de conștientizare față de alfabetizarea media și dezinformare
  • să pregătească produse finale comune și lucrări de echipă colaborative
  • să dezvolte colaborarea și comunicarea
  • să disemineze lucrări individuale și lucrări comune în cadrul proiectului

Procesul de lucru în lunile în  care se derulează proiectul, octombrie 2022 – mai 2023, este:

a. BINE AȚI VENIT:
• 1.1 – Despre  proiect
• 1.2 – Partenerii proiectului
• 1.3 – Codul de conduită

b. OCTOMBRIE:
• Activitatea: CODE WEEK (8-23 octombrie) activitate în care elevii descoperă imaginea folosind codul culorilor.
• 2.1 – Comunicare
• 2.2 – Harta proiectului
• 2.3 – Sarcini parteneri
• 2.4 – Instrumente web2 folosite
• 2.5 – Integrarea în curriculum

c. NOIEMBRIE: În această lună, s-au desfășurat trei activități importante pentru care au fost create cărțile activităților, dar și alte activități specifice proiectelor.
• 3.1 – Permisiunea părinților
• 3.2 – Introducere profesori
• 3.3 – Introducere elevi
• 3.4 – Introducere școlii
• 3.5 – Logo proiect
• 3.6 – Poster proiect
• 3.7 Activitatea: SĂPTĂMÂNA EDUCAȚIEI GLOBALE  sub motto-ul „ESTE LUMEA NOASTRĂ, SĂ ACȚIONĂM ÎMPREUNĂ!”, Săptămâna Educației Globale 2022 va promova activitățile în cadrul temei generale a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (ODD), cu un accent special pe domeniile privind PACEA și PARTENERIATUL.
• 3.8 Activitatea: ZIUA UNIVERSALĂ A DREPTURILOR COPILULUI -20 noiembrie – Copiii învață despre drepturile lor în temeiul Convenției cu privire la Drepturile Copilului. Organizăm activități în cadrul Celei mai Mari lecții din lume.
• 3.9 Activitatea: ZIUA MONDIALĂ A SALUTULUI 21 noiembrie Să aflăm împreună cum se salută oamenii. Cel mai popular salut este HELLO ! Să învățăm salutul în limba partenerilor noștri, să ne salutăm și să sărbătorim împreună această zi.

d.  DECEMBRIE:
Activitatea: CHRISTMAS – THE GIFT OF JOY
• 4.1 –  Întâlnire cu partenerii pe Meet
• 4.2 – Jocuri de Crăciun
• 4.3 – LOGO vot
• 4.4 – Poster vot

Proiectul va continua până în luna mai, dar deja se conturează produsele finale, comune realizate de parteneri.

La sfârșit de proiect, produsele finale vor fi:

1. Ziua Universală a Drepturilor Copilului -20 noiembrie
Copiii învață despre drepturile lor în temeiul Convenției cu privire la drepturile Copilului. Organizăm activități în cadrul Celei mai mari lecții din lume.

2. Jocuri de Crăciun

view.genial.ly/639a14696e2d630019edaa18/

3. Cărți ale activităților noastre plasate în Biblioteca Proiectului:

read.bookcreator.com/library/-NFnu6O4mO2-LZSRE5w6

Pe parcursul proiectului, am comunicat și am decis asupra produselor finale comune și a  echipei de colaborare.

Rezultate așteptate. La sfârșitul proiectului nostru:

  • elevii noștri vor fi motivați să participe activ la proiecte
  • vor fi conștienți de relația dintre proiecte și învățare
  • vor fi conștienți de siguranța
  • se va îmbunătăți încrederea în sine
  • vor fi dispuși să lucreze în colaborare
  • abilitățile lor de comunicare se vor îmbunătăți
  • abordarea multidisciplinară va fi fost adoptată pentru proiect.

Bibliografie
• Istrate, Olimpius (2013). Învățarea prin proiecte eTwinning. Compendiu de practici didactice inovative realizate prin activități de parteneriat cu școli europene. București: Editura Universitară. ISBN: 978-606-591-746-0.
• Centrul Național eTwinning România. Ghiduri eTwinning. Online: etwinning.ro/idei-si-resurse-pentru-proiecte/

 

prof. Elisabeta-Edit Borș

Școala Gimnazială, Apold (Mureş) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/elisabeta.naghi

Articole asemănătoare