Învăţarea devine eficientă când profesorul construieşte un material de învăţare, pentru ca elevii săi să interacţioneze cu acesta şi să experimenteze, pentru a înţelege. Pe platforma kubbu se pot crea resurse educaționale deschise, jocuri educaţionale, activităţi pentru pregătirea pentru evaluarea finală: exerciții de tip domino, exerciții de combinare, rebusuri precum și teste online.
Platforma kubbu.com este un instrument e-learning care oferă profesorilor o multitudine de instrumente utile în predare-învăţare-evaluare şi însăşi modalitatea de definire a cursurilor permite o adaptare la nevoile educabililor – elevi, studenți sau alte categorii care trec printr-un proces de formare, fie iniţială, fie continuă. Înregistrarea şi utilizarea kubbu.com sunt gratuite și nu necesită instalare.
Profesorul are posibilitatea să monitorizeze activitățile fiecărui elev care are cont pe acest site. La sfârșitul fiecărei activități de lucru fiecare elev primește rezultatul instant al activității sale.
Profesorul se va loga cu numele și parola proprie. Pentru a se putea loga un elev, profesorul va face conturi elevilor – le va da un nume și o parola. Fiecare elev se va loga cu numele profesorului și parola elevului.
Activitatea propusă de către profesor poate fi permanentă sau cu limită de timp, poată să includă sau nu instrucțiunile de rezolvare a cerinței. Profesorul poate să decidă singur modul activității – domino, găsește perechea, rebus, teste cu un singur sau cu mai multe răspunsuri – sau poată să lase elevilor să decidă ce activitate își doresc să rezolve. De asemenea, profesorul poate decide dacă întrebările să fie ordonate în funcție de dificultate, dacă să conțină indicații sau limite de timp.
Rezultatul este afișat în timp real, în partea de sus a ecranului sunt afișate numărul de răspunsuri corecte și de răspunsuri incorecte, iar la sfârșitul testul este afișat și scorul final în procente.
Instrumentul Găsește perechea – fiecare piesă din partea stângă a ecranului are o corespondentă în partea dreaptă a ecranului. Elevii trebuie să găsească perechea fiecărei piese pentru a face corespondențe corecte. Dacă alegerea este greșită programul ne atenționează și ne cere să alegem altă piesă. În partea de sus a ecranului se pot vedea numărul de alegeri corecte și numărul de alegeri greșite.