Învățarea tradițională, față în față cu e-learning (Mobilitate Erasmus+)

Aceasta este școala de care generația digitală are nevoie și dacă nu școlii, atunci cui să-i revină această misiune de a construi demersul educativ pentru a maximiza oportunitățile noilor tehnologii și pentru a reduce, efectele lor negative. Apropierea școlii de mintea generației digitale presupune un efort planificat și de lungă durată.

”Effective Use Of ICT In Education”, desfășurat în Istanbul și în Praga, este un curs Erasmus+ care vizează chiar acest aspect, al îmbinarii lecțiilor tradiționale cu e-learningul și am fost una dintre beneficiarele acestui curs internațional, care are următoarele obiective:

• Furnizarea de idei practice profesorilor privind modul în care pot fi incluse tehnologiile în lecțiile lor existente;
• Familiarizarea cadrelor didactice cu tendințele actuale în materie de TIC și cum pot fi acestea aplicate pentru  a crea lecții electronice;
• Familiarizarea profesorilor cu utilizarea și funcțiile platformei Moodle;
• Susținerea profesorilor de a-și crea propriile cursuri pe platforma Moodle;
• Oferirea cadrelor didactice de idei care să le permită crearea resurselor e-learning;
• Permiterea profesorilor să împărătească idei și diferențe culturale cu celelalte nationalitati din UE;
• Oferirea profesorilor o perspectivă asupra culturii turcești și italiene in orasele istorice Istanbul, Kirsehir, Sardinia și Roma (în acest caz).

Cursul a fost axat pe activități practice. Ne-a fost prezentata platforma Moodle, pentru fi a utilizată de către profesorii care lucrează în școli, posibilitatea de utilizare a acestor instrumente în lecții, care sunt avantajele, dezavantajele si dificultățile. A fost structurat în 4 module diferite de formare:
Modulul 1 – Ce este „învățământul la distanță”
Modulul 2 – Introducere în Moodle
Modulul 3 – Crearea unui curs Moodle
Modulul 4 – Prezentarea participanților

Fiecare dintre ele care acoperă un alt aspect al utilizării învățării electronice fie într-un mod tradițional sau o aplicație online, astfel încât acestea vor îmbina aspect teoretice și cunoștințe practice, adesea permițând profesorilor să interacționeze cu sisteme de învățare electronică într-o manieră practică. Ei vor folosi  abilitățile necesare pentru a putea utiliza eficient propriile sisteme de e-learning cu elevii lor.

Elevii vor beneficia de informațiile teoretice de care au nevoie sa își creeze propriile soluții TIC, din experiența cursanților în efortul de a crea un mediu de învățare util, demonstrând în același timp importanța colaborării împărtășirii creativității în procesul de învățare electronică. Combinarea învățării tradiționale cu cea prin e-learning este o condiție obligatorie pentru a apropia oferta școlară de așteptările generației digitale. Tot mai multe cercetări scot in evidență faptul că blended-learning-ul este mai eficient decat e-learningul sau învățarea clasică.

Pentru ca aceste tehnologii digitale să producă o creștere a calității învățării e nevoie de profesori pregătiți, o nouă programă școlară metode moderne de predare.

Oare suntem simpli actori într-o istorie care se face în altă parte sau vom lua atitudine?

Ne dorim să avem școli cu profesori motivați si pasionați, elevi curioși, ore interactive, în care in care să reprezinte noua normalitate în educația din România.

Bibliografie:
1. Studiu Open -I Research realizat pentru Uitat Vitsy, Părinții copiilor digitali.
2. Revistă de cultură și gândire strategică, Sinteza.

 

prof. Violeta Gîsculescu-Angheliu

Școala Gimnazială Duiliu Zamfirescu, Focșani (Vrancea) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/violeta.gisculescu

Articole asemănătoare