Formarea profesională a cadrelor didactice din Grădinița Floare Albastră datorită acreditării Erasmus+ 2020-2027

Acreditarea Erasmus+ 2020-2027 reprezintă o imensă oportunitate pentru grădinița noastră. Potrivit contractului de finanțare aprobat în anul 2022-RO01-KA121-SCH-000064431, Acțiune cheie 1 KA1, Educație școlară, program finanțat de Uniunea Europeană, în perioada 19.02-25.02.2023, un grup de 6 profesori a fost în mobilitatea de formare prin cursuri structurate și am participat în orașul Schumen, Bulgaria, la cursul „STEM in kindergarten/ primary school”.

Astfel, profesorii noștri din cadrul organizației preșcolare au avut ocazia de a-și îmbunătăți metodele și instrumentele inovative folosite în învățarea experiențială de tip STEAM. Au fost prezentate pe parcursul stagiului de formare principii și motivație STEM, cum să putem desfășura un program STEAM la clasă. S-au prezentat tehnologii moderne, miniroboți, jucării interactive, bee-bot, ozobot. Prezentarea unor miniroboți pe baza de asimilare/ memorare a unor coduri înainte de parcurgerea traseului prestabilit de către o persoană/ copil. De asemenea, au fost prezentate și ateliere de codificare și robotică pentru începători, Lego, construcțía unor piese lego în baza proiectării fiecărei etape pe laptop, pentru copii de 6-9 ani. Au fost prezentate jocuri de simulare online pentru STEAM. Ateliere interactive axate pe prezentarea de exemple pentru ca profesorii să aplice activități distractive și educaționale STEM în sălile de clasă. Am desfășurat activități practice individuale și de grup.

Profesorii au avut ocazia de a vizita și două grădinițe din Schumen, Cosmonaut și Bratia Grim, la aceasta din urmă au fost susținute activități educaționale cu abordarea interdisciplinară STEAM atât în clase cu copiii cât și afară, în aer liber.

Unul dintre obiectivele planului nostru Erasmus+ a fost formarea profesorilor astfel încăt să-și îmbunătățească metodele, strategiile didactice folosind învățarea experiențială de tip STEAM, iar prin acest curs “STEM in kindergarten/ primary school”, ce s-a desfășurat în Shumen Bulgaria, am reușit să atingem acest obiectiv în planul formării noastre. Ne dorim să diseminăm și să împărtășim cu cât mai mulți profesori ceea ce am învățat, cu părinții copiilor de la grupe pentru a asigura durabilitatea cunoștințelor asimilate la acest curs.

Pentru a răspunde trebuinţelor, nevoilor actuale ale copiilor din societatea de astăzi, noi, cadrele didactice putem proiecta şi desfăşura activităţi didactice, folosind jucării interactive, miniroboți în majoritatea domeniilor experienţiale, dar și în cadrul activităților liber alese, ce se realizează pe centrele de interes.

Din acest punct de vedere, considerăm că formarea cadrelor didactice din grădiniţa noastră prin proiectul Erasmus+ „Acreditare Erasnus+” reprezintă o imensă oportunitate şi o experienţă profesională câştigată, ce va conduce cu siguranţă la îmbunătăţirea strategiilor didactice în ansamblu folosite în procesul instructiv -educativ, venind astfel în sprijinul copiilor preşcolari, de a învăța într-un mod cât mai atractiv. Parcurgând și acest stagiu de formare în orașul Schumen, din Bulgaria, putem spune că STEAM este o metodă aplicată, în care copiii învață prin „a face”, deoarece atunci când copiii construiesc, sau realizează diverse experimente, ei explorează și învățarea are sens pentru ei.

Astfel, integrarea unor conținuturi STEAM în realizarea activităților din grădiniță îî ajută pe copii să transpună cunoștințele dobândite în viața reală. STEAM presupune și utilizarea cu precădere a noilor tehnologii, a jucăriilor interactive deoarece copiii cu ajutorul lor le pot programa în vederea realizării diverselor sarcini didactice. Jucăriile interactive, miniroboții reprezintă mijloace de învăţământ moderne, atractive care introduse în activităţile educaţionale cu copiii preşcolari de la grupă, au rolul de a stimula creativitatea educabililor, iniţiativa, comunicarea didactică între profesor-copii, copii-copii, ceea ce ajută la modernizarea procesului instructiv-educativ realizat în grădinița noastră.

* * *

Prof: Ioana Carina Badea – Grădinița Floare albastră, sector 4, București
Prof: Loredana Proteasa – Grădinița Floare albastră, sector 4, București

prof. Ioana Carina Badea

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 207 Floare Albastră (Bucureşti) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/ioana.badea

Articole asemănătoare