Cursul opțional „Engleza prin jocuri” îşi propune să stârnească interesul elevilor pentru limba engleză prin jocuri de cuvinte, materializate prin activităţi interesante şi antrenante, care ajută la îmbogăţirea vocabularului, în scris şi oral, încurajând creativitatea şi o serie de competenţe-cheie, precum comunicarea în limba engleză, a învăţa să înveţi, competenţa digitală şi sensibilizarea şi exprimarea culturală. Totodată, prin intermediul acestui curs opţional, elevii claselor a VII-a vor avea posibilitatea de a-şi exersa cunoştinţele de limba engleză dobândite în anii anteriori, printr-o serie de jocuri online, pe hârtie, de vorbire, de mimă, joc de rol şi jocuri de mişcare. Astfel, învăţarea limbii engleze poate interveni şi involuntar, în cazul elevilor cu dizabilităţi sau a celor cu probleme de învăţare sau de comportament.
Acest curs opţional se va derula pe parcursul unei ore de curs pe săptămână şi se va materializa printr-o colecţie de poze, printscreenuri, filmuleţe, postere, broşuri, etc.
Competenţe generale
- Receptarea de mesaje orale din diferite activităţi de tip joc
- Exprimarea orală în circumstanţe de tip joc
- Receptarea de mesaje scrise din diferite tipuri de jocuri
- Redactarea de mesaje specifice jocurilor de cuvinte şi/ sau online Competenţe specifice şi forme de prezentare a conţinuturilor
- Identificarea unor informaţii din diverse aplicaţii video sau jocuri, însoţite de imagini – exerciţii de tipul adevărat/fals, alegere multiplă sau completare a spaţiilor libere cu răspunsuri scurte.
- Identificarea detaliilor din interacţiuni rostite, de tip joc de rol sau de tip Telefonul fără fir –dialoguri pe diferite teme, în perechi, între 3-4 interlocutori sau între 2 grupe de elevi, aşezaţi în mijlocul clasei, în 2 şiruri– fie cu replici cu rândul sau rostite concomitent, pentru îmbunătătirea pronunţiei şi creşterea stimei de sine, fără teama de a gresi.
- Participarea verbală activă în jocuri de rol, pe diferite teme – joc de rol – prezentarea unei persoane, la magazin, la concert, în sala de clasă, la muzeu, etc., cu replici simple şi clare, cu sau fără suport vizual sau exemplu verbal sau în scris (în perechi, între 3-4 interlocutori sau între 2 grupe de elevi).
- Formularea unei păreri proprii, pe o temă dată – participarea la dialoguri, sub formă de joc de rol, cu exprimarea de păreri pro şi contra -răspunsuri la ghicitori simple sau jocuri de cuvinte -dezbateri (debates) la un nivel şi pe o temă adecvată nivelului de limbă al elevilor din clasa VII-a, pe subiecte şi teme cunoscute, cum ar fi : muzică, persoane celebre, tehnologie modernă etc.
- Extragerea unor informaţii utile din regulamentul unui joc online – Kahoot, LearningApps, etc.
- Manifestarea pozitivă faţă de scrierea unor cuvinte sau fraze – jocuri online, pe hârtie, cu răspuns deschis.
Conţinuturi:
- Suporturi de învăţare: pagini web, jocuri online, aplicaţii cu jocuri, aplicaţii video, Youtube, etc.
- Sugestii de vocabular: profil personal, obiective turistice, curiozităţi ale naturii, viaţa cotidiană ( hobby-uri, pasiuni), tehnologia modernă, mituri şi legende, etc.
- Gramatică funcţională: trecutul simplu şi continuu, prezentul perfect simplu şi continuu, viitor simplu, verbe modale, adverbe de timp, prepoziţii, locuţiuni verbale, etc.
Modalităţi de evaluare
- Jocuri didactice
- Joc de rol
- Dezbateri
- Concursuri
- Dramatizări
- Proiecte pe teme date
- Portofoliul elevului
- Probe scrise şi probe orale
Tipuri de jocuri
- Online : Kahoot, LearningApps, Wordwall, Quiz, etc.
- Pe hârtie: Wordsearch, Comic Strips, Cuvinte încrucişate, ghicitori, etc.
- De rol, inclusiv cu mimă
- Orale: Telefonul fără fir, Chinese Wisper, dialoguri încrucişate, etc,
Bibliografie