Elearning în educație și formare

Elearning permite tuturor, de la studenți la directori de companii, învățarea oriunde și în orice moment. Poți învăța în orice loc, cu un computer sau un dispozitiv mobil și conexiune la internet – de la domiciliu, în vacanță sau în pauză. Dar elearning este mai mult decât despre confort. În această perspectivă, sunt fundamentale diferențele dintre elearning în sectorul corporativ și în sistemul de educație.

În comparație cu învățarea corporativă, învățarea în sectorul învățământului se concentrează în primul rând pe  transfer și nu pe formare. În sistemul de educație efortul de învățare este orientat către învățarea generalistă, cu scop global (de exemplu, într-un domeniu precum matematica) în timp ce elearning-ul corporativ este mai concentrat pe nevoile afacerii (de ex. inducţie). Conceptul de educație desemnează acumularea la modul general de cunoștințe teoretice, cum ar fi exersarea proiectării unei lucrări, sarcini sau activități practice specifice. Cuvântul „educație” se poate referi și la un proces de formare, dar și la procesul de școlarizare. De exemplu, formarea de bază într-un domeniu cum ar fi serviciile de sănătate este, de obicei, o combinație de teorie și practică.

Mediile de instruire offline sunt foarte greoaie în a urmări eficiența oricărui program de instruire. Tindem să ne gândim în primul rând la profesorii de la facultate care lucrează târziu noaptea pentru a evalua lucrările pe hârtie, dar această imagine se extinde la aproape orice nivel și formă de învățare tradițională.

Prin utilizarea unui sistem eficient de management al învățării și a unui curriculum bine conceput, monitorizarea progresului elevilor și studenților, evaluarea rezultatelor și apoi luarea de măsuri bazate pe aceste rezultate este destul de simplă. Adevăratul rezultat final al oricărui program de formare ar trebui să fie îmbunătățirea unui set de competențe sau furnizarea de cunoștințe despre un concept. Cu elearning, aceste rezultate pot fi măsurate și îmbunătățite.

Trecerea la elearning a fost necesară pentru a putea oferi informații mai frecvent într-un mediu în mișcare rapidă și dinamică. Este foarte dificil să se păstreze relevanța studenților sau a forței de muncă într-un mediu tradițional de instruire din cauza costurilor sau restricțiilor de planificare. Trecerea la un model de formare online permite educatorilor și organizațiilor să furnizeze mai mult conținut și mai actual. Generațiile noi se simt mai confortabil și sunt mai implicați în activitățile de învățare online, indiferent dacă își formează abilități sau acumulează cunoștințe. Pe măsură ce elevii care au crescut întotdeauna cu acces la internet intră în învățământul superior și în câmpul muncii, curriculumul online va fi probabil un mod mai eficient de a învăța (în multe cazuri) decât mediile tradiționale de învățare. Companiile și organizațiile care s-au pregătit să ofere un curriculum online ar putea avea un avantaj față de cele care nu au început să facă această tranziție.

Bibliografie

[1] www.hanoverhornets.org/decker/algebra-i-course-description (29/05/2019, 16:33)
[1] elearningindustry.com/is-elearning-the-future-of-education (30/05/2019, 12:06)

 

prof. Roxana-Alina Calara

Școala Gimnazială George Apostu, Stănișești (Bacău) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/roxana.calara

Articole asemănătoare