Cambridge ”Write and Improve”

Cambridge English „Write and Improve” este un instrument digital gratuit (writeandimprove.com), care promite oferirea de feedback elevilor cu privire la sarcinile lor scrise. Majoritatea sarcinilor sunt întrebări tipice luate de la examenele Cambridge English și există chiar și o secțiune dedicată IELTS atât pentru modulul de formare academică, cât și pentru cel general, astfel încât aplicația este utilă în principal, dar nu numai, studenților care se pregătesc pentru examenele lor.

În primul rând, elevii trebuie să-și aleagă nivelul: începător, intermediar sau avansat, apoi pot alege dintr-o serie de sarcini, cum ar fi scrierea de paragrafe pentru întrebări specifice sau genuri specifice, de ex. o recenzie sau o diagramă de proces. Pur și simplu copiați și lipiți un text în caseta furnizată, apoi primiți corecturi și feedback instantaneu. Există un sistem de coduri de culoare pentru a identifica și a înțelege tipurile de erori și, fără a avea pretenția de a oferi o versiune corectă, oferă, mai degrabă, câteva sugestii utile pentru îmbunătățiri.

Există mai multe avantaje în utilizarea acestui instrument specific. În primul rând, deoarece sistemul nu oferă o intrare corectă, putem spune cu siguranță că îmbunătățește și încurajează autonomia cursanților, deoarece elevii trebuie să își rescrie textul inițial, apoi să îl retransmită. Aplicația evidențiază diferite părți ale sarcinii scrise întrebând, de exemplu, dacă acesta este cuvântul corect, lăsând la latitudinea elevilor să caute unul mai bun. Acesta este unul dintre motivele pentru care aplicația este recomandată pentru auto-studiu, în principal, și ideal pentru studenții mai avansați (B1 + și peste).

Alternativ, dacă doriți să îl integrați în clasă într-un mod mai extins și să îl utilizați și pentru niveluri inferioare, există o opțiune de registru de lucru pentru a invita o întreagă clasă să participe, creându-vă propriile subiecte despre care elevii trebuie să scrie. Apoi își trimit sarcinile rezolvate, aplicația indică zonele gri și profesorul poate trimite feedback personalizat.

Un serviciu mai mic, dar util, pe care l-au inclus pe lângă numărul de cuvinte și temporizatorul de sarcini, este un prompt care încurajează cursantul să continue să scrie sau să scrie mai puțin.

Din păcate, în forma sa actuală, această aplicație are mai multe dezavantaje. În primul rând, o posibilă problemă este că de fiecare dată când un student trimite o sarcină scrisă, primește și o notificare a nivelului său. Cu toate acestea, acest lucru ar putea crea niște așteptări false sau, pe de altă parte, s-ar putea dovedi descurajant, deoarece nivelul sugerat nu este întotdeauna de încredere. Motivul este că, dacă studenții mai slabi, care au nevoie de încurajări constante, își dau seama că sunt departe de nivelul pe care îl vizează, ar putea fi descurajați să continue să încerce. Dacă elevii mai buni primesc imediat o notă mare, ar putea crede că nu trebuie să încerce mai mult.

O altă problemă este că feedback-ul nu se concentrează în mod deosebit pe gramatică, ortografie și punctuație, prin urmare, elevii A2 – B1 ar putea să nu beneficieze prea mult în această privință dacă folosesc aplicația pentru auto-studiu. Cu toate acestea, principala problemă este că feedback-ul este uneori incomplet, deoarece ar putea spune elevului că există o eroare, dar nu clarifică exact de ce ceva nu este în regulă. Prin urmare, elevul nu primește niciun feedback despre realizarea sarcinilor, structura, argumentele acestora, lexicul, gramatica sau dispozitivele de legătură.

Indiferent de ce, și chiar dacă nu este folosit pentru auto-studiu, ci ca parte a activităților la clasă, ar fi fost practic să primiți feedback de la o altă sursă decât profesorul pentru a servi ca terță parte obiectivă și pentru a reduce volumul de muncă al profesorului, care s-ar putea presupune că este unul dintre avantajele utilizării acestei aplicații atunci când vă uitați la publicitate.

În general, „Write and Improve” este un instrument util, în principal aș spune, pentru studiu independent. Oferă asistență și oferă feedback, dar cu siguranță are nevoie de multe îmbunătățiri. Ar fi extrem de util dacă ar exista feedback constructiv pentru toți utilizatorii de la diferite niveluri și categorii. Abia atunci această aplicație ar fi cu adevărat inovatoare. Până atunci, totuși, profesorii pot profita de modul interactiv sugerat prin opțiunea „registru de lucru”, unde elevii se pot bucura de o combinație a feedback-ului aplicației îmbogățit cu comentariile personalizate ale profesorului.

 

prof. Cristina Erika Hogye

Școala Gimnazială I.L. Caragiale, Baia Mare (Maramureş) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/cristina.hogye

Articole asemănătoare