Aleg conștient. Stop dependenței de Internet!

În perioada 11.03-12.04.2019, elevii Școlii Gimnaziale „N. Crevedia”, Crevedia Mare, județul Giurgiu, au fost implicați în derularea proiectului „Aleg conștient. Stop dependenței de Internet!” – o iniţiativă marca Ora de Net, lansată de Organizaţia Salvaţi Copiii în parteneriat cu Ministerul Educației Naţionale.
Printre activitățile desfășurate în această perioadă, sceneta „Cartea și Calculatorul” a reprezentat modalitatea cea mai eficiență prin care mesajul „Folosirea echilibrată a tehnologiei în raport cu celelalte activități școlare sau extrașcolare îi va conduce totdeauna pe elevi spre obținerea rezultatelor dorite atât în școală cât și în viață ” a fost popularizat la nivelul unităților de învățământ arondate școlii.

Cartea și calculatorul

Elevul complice:
– Dragi colegi, astăzi, cartea și calculatorul fiind în trecere spre Biblioteca Județeană, unde sunt așteptați ca niște vedete, au hotărât să se abată din drumul lor pentru a ne vizita și pe noi. Am aflat cu tristețe că cei doi s-au certat. Prietenul lor, „Timpul Liber” mi-a spus că numai noi îi putem ajuta! Aceștia vor să ne transmită un mesaj foarte important.
– Haideți să vedem despre ce este vorba!

Calculatorul:
– Este adevărat că primul lucru la care se gândesc copiii atunci când îmi pronunță numele este la Facebook, dar …….. să fim sinceri ……. credeți că doar atâta lucru pot să fac?
– Nu vreau să cred că am fost conceput și adus în această lume virtuală doar pentru a oferii lumii sedentarism. Știți voi ce înseamnă acest lucru: statul acela tot timpul în fața mea, nefăcând altceva decât butonându-mi tastatura. Acum să fiu sincer, dacă voi tot căutați distracție, eu de ce să nu vă ofer?!
– Copii, să știți că învățarea poate fii chiar plăcută atunci când lecțiile pe care voi le aveți în manuale sunt redate în format electronic, cu ajutorul meu, având animații și jocuri interactive la fiecare final de lecție. Credeți-mă !!!! Lecțiile vor deveni mai captivante iar informațiile vor fi reținute mult mai ușor.
Apoi, după parcurgerea lecțiilor vă veți putea relaxa tot cu ajutorul meu. Știți voi mai bine!

Cartea:
– Nu este adevărat, calculatorule!. Elevii vor dori o relaxare totală, tu nu faci altceva decât să-i obosești!
– Eu îi pot duce într-o lume a poveștilor pe care singuri să o descopere doar citindu-mi paginile.
– Tu calculatorule, nu văd cum ai putea să îi ajuți, sunt convinsă că uneori chiar îi minți! Le vinzi informații false, dragul meu.
– Eu nu fac acest lucru, informațiile mele sunt corecte; în afara faptului că îi ajut să descopere noutăți, eu îi ajut să își dezvolte și abilitățile de comunicare, le dezvolt creativitatea și imaginația.

Calculatorul:
– Eeeee…, foarte bine atunci, dar… sunt situații, spre exemplu, când răpus de oboseala „de a tot descoperi singur”, elevul nostru să nu reușească să-și facă tema, deoarece referatul pe care acesta îl are de pregătit nu este finalizat.
– Vrei ca pentru acest lucru nesemnificativ elevul nostru să fie sancționat?
– Nu ar fi mai bine ca în acel moment eu să-i sar în ajutor? Crezi că s-ar gândi în continuare la tine? În nici un caz!
– La mine se gândește! Știe că niciodată nu o să-l dezamăgesc!

Cartea:
– Poate este adevărat ce spui tu, dar elevul nostru nu va știi niciodată ce înseamnă să muncească pentru a obține ceva.
– Nu cred că procedezi bine nici de această dată!

Elevul complice:
Într-adevăr, par foarte dezamăgiți unul față de celălalt….. Sunt convins că ați înțeles unde este problema lor și care este semnificația mesajului pe care aceștia au dorit să ni-l transmită.

Cartea și calculatorul, deși joacă un rol foarte important în pregătirea noastră și dispun de multe avantaje necesare în drumul nostru spre reușită, nu sunt utilizate corect și nici rațional ca instrumente ale învățării.

Folosirea echilibrată a tehnologiei în raport cu celelalte activități școlare sau extrașcolare ale noastre ne va conduce totdeauna spre obținerea rezultatelor dorite atât în școală cât și în viață.

– Le mulțumim celor doi pentru vizită și, cu promisiunea că vom apela la ajutorul lor în mod rațional și echilibrat îi vom ajuta să redevină prieteni!
– Mult succes!

 

prof. Roxana-Maria Manea

Școala Gimnazială Nicolae Crevedia, Crevedia Mare (Giurgiu) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/roxana.manea

Articole asemănătoare