Where the Wild Things Are. Un proiect Erasmus+

Proiectul Where the wild things are, aflat în implementare în Şcoala Gimnazială Vulcana Pandele în perioada 1 septembrie 2018- 31 august 2020, este finanţat de către Uniunea Europeană prin programul Erasmus+. Tema centrală a proiectului este învăţarea în aer liber. Participarea la activităţi în aer liber este interesantă și plăcută. Acest gen de activităţi dezvoltă o atitudine pozitivă față de educație și contribuie la atmosfera generală a școlii. Experiența directă în aer liber stimulează și întărește învățarea în multe domenii ale curriculumului, cum ar fi alfabetizarea, numeraţia și îi încurajează pe elevi să își asume o responsabilitate mai mare pentru propria învățare.

Desfăşurarea de activităţi în aer liber promovează dezvoltarea personală și conștientizarea socială, dezvoltă abilități pentru viață și pentru piata muncii, oferă copiilor oportunități pentru activitate fizică, libertate și mișcare, promovează bunăstarea, oferă copiilor contact cu lumea naturală și experiențe care sunt unice în aer liber, cum ar fi vremea și sezoanele, învață copiii să respecte natura, mediul și interdependența oamenilor, a animalelor, plantelor și ciclurilor de viață şi îi învăța să evalueze riscurile și să-si dezvoltate abilități pentru a gestiona situațiile noi.

Proiectul constă într-o serie de activități de învățare în aer liber, bazate pe promovarea învăţării bazate pe cercetare. Bazată pe o anchetă auto-direcționată, accentul se pune pe procesele implicate în învăţare. Începând cu explorarea mediului în aer liber și dezvoltarea capacității de a face observații. Fiecare activitate se va baza pe abilitățile elevului de a interpreta aceste observații și şi de a realiza o cercetare auto-direcţionată. Ei vor învăța apoi să împărtășească informațiile cu alții utilizând o gamă largă de medii digitale și să încorporeze feedback-ul colegilor lor într-un proces ciclic de descoperirea, învățarea și evaluarea. Elevii vor dezvolta un respect sănătos pentru atitudinile și opiniile celorlalți în timp ce își construiesc încrederea în propriile abilități și își dezvoltă stima de sine.

Rezultatele pe care le percepem din acest proiect sunt:

  • Dezvoltarea abilităților elevilor de a-și desfășura activitatea de cercetare
  • Angajarea sporită a elevilor în experiențe de învățare în aer liber;
  • Elevii vor învăța cum pot fi utilizate mediile digitale în scopul comunicării ideilor;
  • O capacitate crescută a elevilor de a-și putea transfera competențele dobândite în mediul exterior în sala de clasă;
  • Îmbunătățirea oportunităților de promovare a bunăstării, a colaborării și dezvoltării socio-emoționale a elevilor;
  • Elevii vor dezvolta o conștiință sporită a relațiilor internaționale și vor începe să înțeleagă cum putem beneficia de înțelegerea comună.

Exemplu de activitate: Culorile naturii

Materiale necesare: bloc de desen, materiale din natura

Desfăşurarea activităţii: Se împarte clasa în grupuri mai mici. Fiecare grup are sarcina de a duna materiale din natura (frunze, crengute, pământ etc) într-o anumită perioadă de timp. Elevii folosesc materialele adunate pentru a le freca de coala albă de hârtie. Astfel se imprimă culoarea materialelor găsite de elevi pe coala alba. Pentru a uşura transferul, se poate sprijini coala de hârtie de scoarţa unui copac. Elevii pot prezenta rezultatele colegilor.

 

prof. Nicoleta-Loredana Porojan

Școala Gimnazială Vulcana Pandele (Dâmboviţa) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/nicoleta.porojan

Articole asemănătoare