Utilizarea TIC pentru dezvoltarea tehnicilor digitale în artă și a creativității (Erasmus+)

Proiectul de parteneriat Erasmus+ „Little Artists across Europe”, coordonat de Grǎdiniţa cu P.P. Floarea Soarelui din Craiova, în perioada 1 mai 2021 – 30 aprilie 2023, propune schimbul de experiență între șase instituții școlare din România, Bulgaria, Spania, Portugalia, Croaţia, Turcia pentru a dezvolta creativitatea copiilor, sensibilitatea estetică și interesul pentru activități culturale, abilitățile lor sociale și emoționale, abilitățile de comunicare, abilitățile de rezolvare a problemelor.

Proiectul își propune să îmbunătățească capacitatea instituțională a partenerilor de a implica copiii în activități artistice, prin identificarea în comun a metodelor inovatoare de predare și practicare a artelor, dar și de a implica comunitatea locală și organizațiile culturale în activitățile școlare. Prin implementarea tuturor activităților proiectului, cadrele didactice implicate vor experimenta cele mai bune practici din diferite sisteme educaționale și vor introduce noi abordări de organizare a procesului educațional, dobândind astfel o abordare mai creativă în activitățile lor didactice prin integrarea elementelor artistice și instrumentelor digitale.

În perioada 30 mai – 03 iunie 2022 4 cadre didactice de la Grădinița „Floarea Soarelui” Craiova, România au avut șansa de a participa la activitatea de formare „Utilizarea TIC pentru dezvoltarea tehnicilor digitale și a creativității”, din cadrul Proiectului Erasmus+ KA227 „Little Artists across Europe” (numǎr de referinţǎ 2020-1-RO01-KA227-SCH-095699). Activitatea a fost găzduită de Agrupamento de Escolas de Vieira de Leiria, Portugalia şi a reprezentat o oportunitate deosebitǎ pentru cadrele noastre didactice care au dobândit cunoștințe despre:

  • Storytelling – Construirea poveștilor cu imagini și mișcare;
  • Explorarea LEGO în elaborarea de povești și producția de mini filme;
  • Fotografia – Cum se utilizeazǎ fotografia în mod creativ pentru a preda conținutul curriculumului;
  • Tabletă sau smartphone –  utilizarea camerei tabletei sau a smartphone-ului în predarea conținutul curriculumului;
  • WEB 2.0 Instrumente tehnologice;
  • Învățare creativă și activă din perspectiva profesorilor și elevilor: Paint, Pixtoon, Scratch, Voki, PowerPoint, Biteable, Emaze și Genially;
  • Monitorizare si evaluare. În acest modul, participanții au explorat instrumente tehnologice care ajută la monitorizarea evoluției învățării și permit alegerea de noi strategii pentru a ajuta elevii care întâmpinǎ dificultăți.
  • Scenarii de învățare –  pentru a promova gândirea colaborativă și creativă în rândul participanților. Partajarea de strategii și instrumente care permit feedback rapid

Participarea la această activitate de formare a dezvăluit cadrelor didactice participante modalități noi și inovatoare de utilizare a instrumentelor digitale în procesul educațional, dezvoltând creativitatea copiilor și abilitățile de lucru în echipă. Întreaga săptămână a fost o imersiune în cultura portugheză, astfel participanții și-au îmbogățit orizontul cultural, capacitatea de a vorbi engleza și de a colabora în cadrul unor grupuri internaționale mixte.

 

prof. Mirela Marinescu

Grădinița cu Program Prelungit Floarea Soarelui, Craiova (Dolj) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/mirela.marinescu

Articole asemănătoare