Start spre succes prin programul Erasmus+ „Open to the Future!”

În perioada 26 septembrie – 1 octombrie 2022, la Școala Gimnazială „Petre Ghelmez”, sector 2, București s-a desfășurat a doua mobilitate din România, program generat de Proiectul Erasmus+ „Open to the Future”, KA229, care a grupat o serie de activități educative destinate elevilor și profesorilor din Bulgaria, Italia, Grecia și Portugalia.

Programul variat a inclus atât activități culturale, activități de învățare utilizând limbaje de programare la diferite discipline, proiecte digitale ”Mesajele noastre codate” Cum protejăm planeta?, activități de învățare ”Inteligența artificială” Logiscool cât și vizite la Castelul Bran, Muzeul Copiilor-PROEDUS, Muzeul Național ”Dimitrie Gusti” și întâlniri cu persoane implicate în programele europene.

Aceste activități s-au bucurat de o mare apreciere din partea invitațiilor noștri, dna inspector școlar pentru managementul instituțional, sector 2, Corina Ceamă, domnii consilieri locali, Alexandru Manea și Alexandru Dinu, cei prezenți arătându-se interesați de programul oferit și participând activ. Elevii au fost antrenați în activități pe teme atractive, cum au fost cele prezentate în programul proiectului, STEM, Activități de codare, Programare, Protejăm natura împreună.

Succesul programului Erasmus+ a fost asigurat și de Școala Internațională de Programare pentru copii și adolescenți ”Logiscool”, care a pregătit workshop-uri de programare pentru elevii implicați în proiectul Erasmus+.

Aceste direcții de acțiune au fost ilustrate convingător de întreaga tematică a reuniunii transnaționale. Astfel, un prim set de comunicări a dezvăluit aspecte deosebite, detalii interesante despre temele abordate. Au fost reliefate principiile care s-au impus din punct de vedere teoretic și guvernează astăzi aceste adevărate operațiuni de salvare a tuturor informațiilor deținute de mediul înconjurător.

Ca factori de succes pentru managementul cunoașterii în cadrul proiectului Erasmus pot fi amintiți: comunicarea, încrederea, colaborarea, interconectarea, sprijinul din partea instituției școlare.

Pentru a înțelege cât mai bine rolul pe care proiectele Erasmus îl au în domeniul educațional, al cunoașterii, nu trebuie să uităm că aceste structuri ale programului ocupă o poziție deosebit de importantă în lanțul sistemului educațional, științific, în inovarea cunoașterii. Promovarea schimbului de cunoaștere între partenerii de proiect, consolidarea abilităților acestora pentru inovare și pentru învățare, crearea unui mediu pentru inovație, schimb, studiu și aplicare a cunoașterii constituie obiective importante ale managementului cunoașterii în proiectele europene.

Echipa Erasmus a școlii noastre a reușit să pătrundă în multe structuri din programul Erasmus pentru că a demonstrat două calități indispensabile oricărei rețete de succes: profesionalism și seriozitate.

(Coordonator Erasmus+, Tana Oprea)

 

prof. Tana Oprea

Școala Gimnazială Petre Ghelmez (Bucureşti) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/tana.oprea

Articole asemănătoare