Școala online, o educație „altfel”

Odată cu apariția în limbajul zilnic a unor cuvinte mai rar folosite până în acel moment, anume pandemie, izolare, distanțare, COVID-19, decizia luată de către autorități privind închiderea școlilor a deschis o altă provocare, anume școala ONLINE ,adică o altfel de educație. Nimeni nu știa ce are de făcut, cât va dura lucrul acesta și nici care vor fi consecințele acestui demers. Cu toate acestea, putem spune că noi, profesorii de la Școala Gimnazială nr 22, Galați, gândindu-ne la elevii noștri, am făcut timid și stingheri la început, primii pași în a lua legătura cu ei.

Deși auzeam foarte des în jurul nostru despre messenger, whatsapp și skype sau email ca fiind unele din metodele folosite pentru a-i consilia pe elevi sau pentru a transmite unele informații, conținuturi și firesc pentru a primi feedback, noi am fost pionierii folosirii platformei educaționale Classroom în școlile gălățene, oferindu-le astfel elevilor întâlniri, prin intermediul Google Meet, întâlniri care aveau drept scop realizarea unei legături cât mai apropiate de cele legate în sistemul tradițional. Împreună cu informaticianul școlii, am discutat și am stabilit un domeniu al nostru pe internet unde puteam facilita accesul elevilor, cadrelor didactice, didactice auxiliare la școala online. Așa au fost introduși toți elevii și cadrele didactice, om cu om, cărora li s-au creat conturi, care au fost trimise către învățători și profesori, aceștia creând la rândul lor clasele virtuale. Cu răbdare și pricepere au fost consiliați și încă mai sunt consiliați toți cei care au avut nevoie de sprijin, îndrumare pentru a intra și a lucra pe platforma, lucru nou pentru care nu am fost pregătiți la început.

Au urmat ore întregi de cursuri de formare și alte ore de punere în aplicare a celor învățate, astfel încât am ajuns să ne descurcăm cu aceeași pricepere ca în sistem tradițional, în plus însă atrăgându-ne avantajele lucrului online prin îmbogățirea cu resurse educaționale, pe care le utilizăm și acum, la orele față-în-față.

În același timp, a fost de apreciat și activitatea elevilor noștri, care au reușit să participe la activitățile propuse de cadrele didactice. Totuși au existat și elevi care nu au putut să participe la școala online, cauzele cele mai frecvente fiind: telefoane neperformante, calculatoare depășite fizic, lipsa de tehnica IT, lipsa abonament internet, cunoștințe scăzute de operare cu tehnica modernă, însă numărul acestora s-a diminuat foarte mult, deoarece conducerea școlii s-a implicat extraordinar de mult, achiziționând device-uri pentru copiii fără posibilități, oferind sprijin ori de câte ori a fost necesar, astfel încât toți elevii școlii să poată avea acces la educație.

Câteva gânduri despre Școala online… Activitatea online cu elevii nu pot spune ca a dat sau nu rezultate pentru ca nu se poate realiza o evaluare… Materiale sunt multe si diverse, însă nu pot fi egalate cu predarea efectivă la clasă… Opinia mea este că școala online nu poate da rezultate in învățământul primar (și nu numai), mai ales pentru clasele pregătitoare, clasa I și clasa a II-a chiar. Oricum noțiunile trebuie reluate și explicate, când va fi posibil…

 

prof. Ungureanu Mihaela

Școala Gimnazială Nr. 22, Galați (Galaţi) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/mihaela.ungureanu2

Articole asemănătoare