Școala Gimnazială Porumbacu de Jos primește finanțare pentru proiectul Erasmus+ „Școala incluzivă în era digitală”

Într-o eră în care digitalizarea și incluziunea sunt esențiale pentru dezvoltarea unui mediu educațional modern și accesibil tuturor, Școala Gimnazială Porumbacu de Jos face un pas important înainte. Începând cu 1 august 2024, această instituție care a obținut finanțare pentru un nou proiect ambițios, „Școala incluzivă în era digitală”, prin programul Erasmus+, dă startul unor noi mobilități. Proiectul se va desfășura pe o perioadă de 18 luni, până la 31 ianuarie 2026, și vizează îmbunătățirea competențelor profesorilor în domeniile incluziunii și digitalizării educației.

Proiectul „Școala Incluzivă în Era Digitală” are două mari obiective esențiale pentru evoluția educației la Școala Gimnazială Porumbacu de Jos:

1: Promovarea incluziunii în mediul școlar – acest obiectiv urmărește să asigure accesul egal la educație pentru toți elevii, inclusiv cei cu CES, indiferent de particularitățile lor sociale, economice sau culturale. Prin formarea profesorilor în metode și practici incluzive, școala își propune să creeze un mediu de învățare în care fiecare elev să se simtă valorizat și susținut.

2: Integrarea tehnologiei în procesul educațional – al doilea obiectiv vizează dotarea profesorilor cu competențe digitale avansate și încurajarea utilizării tehnologiilor moderne în procesul de predare. Astfel, elevii vor beneficia de o educație relevantă și adaptată cerințelor actuale ale societății informatizate.

Pentru a atinge aceste obiective, opt profesori de la Școala Gimnazială Porumbacu de Jos vor participa la opt mobilități internaționale, ce includ patru cursuri de formare specializate în Italia și Portugalia. Aceste cursuri sunt concepute pentru a oferi cunoștințe și abilități esențiale în domeniile incluziunii și digitalizării, contribuind astfel la dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și, implicit, la îmbunătățirea calității educației oferite elevilor.

Prin implementarea proiectului „Școala Incluzivă în Era Digitală”, Școala Gimnazială Porumbacu de Jos își propune să devină un model de bună practică în ceea ce privește incluziunea și digitalizarea în învățământul gimnazial. Beneficiile acestui proiect sunt multiple și se reflectă atât asupra profesorilor, cât și asupra elevilor și comunității școlare în general:

  • pentru profesori, participarea la mobilități și cursuri de formare internaționale va contribui la dezvoltarea competențelor profesionale, oferindu-le noi perspective și instrumente pentru a crea un mediu educațional mai incluziv și mai tehnologic avansat.
  • pentru elevi, aceștia vor avea acces la o educație de calitate, adaptată nevoilor lor individuale, într-un mediu digital modernizat. În plus, metodele de predare incluzive vor sprijini participarea activă și succesul școlar al fiecărui elev.
  • pentru comunitatea școlară, proiectul va contribui la crearea unei atmosfere de acceptare și respect reciproc, promovând egalitatea de șanse și reducerea disparităților educaționale.

Proiectul „Școala incluzivă în era digitală” reprezintă un pas important pentru Școala Gimnazială Porumbacu de Jos în direcția modernizării și creării unui mediu educațional accesibil și echitabil pentru toți elevii. Prin implicarea activă a profesorilor în formări internaționale și aplicarea metodelor inovative în clasă, școala își propune să devină un exemplu de succes în promovarea incluziunii și digitalizării în educație.

 

prof. Teodora Elena Grovu

Școala Gimnazială, Porumbacu de Jos (Sibiu) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/teodora.grovu

Articole asemănătoare