Cea mai bună investiție pe care se poate face într-o comunitate este investiția în OAMENI. Și cum se poate face lucrul acesta dacă nu prin EDUCAȚIE ?! O educație care formează și dezvoltă în rândul copiilor caractere care să integreze moștenirea culturală locală la nivel individual. În calitate de cetățeni ai orașului, părinți și cadre didactice, propunem un program educațional, de „școală după școală”, pentru copiii de gimnaziu, care să vină în completarea ofertei educaționale actuale ca alternativă la petrecerea timpului după ore.
Programul ar presupune organizarea de activități zilnice, de două – trei ore, pe parcursul unui an școlar, în care copiii servesc masa, fac teme și, cel mai important, se implică în activități ce vizează dezvoltarea unei conștiințe a apartenenței lor la spațiul orașului în care trăiesc. În primul rând, vom redacta o revistă care cuprinde povești despre situații și experiențe ale unor localnici care, într-un fel sau altul, au contribuit la dezvoltarea orașului nostru. Poveștile vor fi transpuse de copii, cu scopul de a le tezauriza pentru a nu se irosi o dată cu dispariția celor care le-au trăit.
În al doilea rând, vom forma un grup de copii, mici ghizi ai orașului, care să însoțească grupuri de turiști aflați în vizită în orașul nostru. Activitățile vizate presupun organizarea unui „Atelier de poveste” care are ca scop promovarea unui dialog între generații, dublat de ideea de educație solidară față de vârstnici ca valori fundamentale in societate. „Atelierul de scriere creativă” presupune prelucrarea de către copii a poveștilor adunate, la care vor fi adăugate fotografii realizate de ei pe parcursul „Atelierului Baia Mare, la pas”.
În contextul globalizării o şcoală după școală de promovare a cunoaşterii istoriei locale ar contribui major la fundamentarea⁄ refundamentarea conştiinţei de sine, a identităţii, a apartenenţei, dar şi la valorizarea propriei istorii, la afirmarea personalităţii.
Proiectul are caracter inovativ prin faptul că realizează programul Școală după Școală la clasele de gimnaziu, oferind cadrul organizat în care elevii sa își petreacă timpul până la revenirea părinților de la serviciu. În contextul vieții moderne, în care părinții au un program de muncă lung și încărcat, copiii rămân nesupravegheați, ceea ce de multe ori are un impact negativ asupra vieții lor: rezultate slabe la învățătură, lipsa unei comunicări eficiente, expunerea la medii sociale nocive etc.
Proiectul nostru urmărește corectarea acestor deficiențe, cu impact pozitiv asupra comunității: implicarea activă în activități care ii motivează educațional, dezvoltă abilități de comunicare și relaționare, spiritul civic, social, antreprenorial și le ocupă timpul cu activități plăcute și
În perspectivă, copiii implicați în astfel de activități vor aduce cu un suflu nou, dând forță și un plus de valoare comunității noastre.