Proiectul Erasmus+ ”Analyse de la Biodiversité et des Cultures pour un Développement plus Durable”

În  perioada 1 septembrie 2018 – 28 februarie 2021, elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială „Sfântul Nicolae” din Târgu-Jiu au participat la un nou Proiect Erasmus+, axa Parteneriate Strategice în domeniul școlar. Parteneriatele Strategice sunt proiecte care creează „punți” de legătură între parteneri din mai multe țări cu scopul de a crește cooperarea internațională prin dezvoltarea de produse educaționale de calitate și inovatoare.

Proiectul ”Analyse de la Biodiversité et des Cultures pour un Développement plus Durable” este coordonat de Collège Boris VIAN din Franța și are ca parteneri : Ecole Marcel Pagnol, Coudekerque-Branche – Franța, Collège de Gavalou, Agrinion – Grecia, Istituto Comprensivo Diotti, Casalmaggiore –  Italia,  și  Școala Gimnazială «Sfântul Nicolae» , Târgu-Jiu, România.

În cadrul acestui schimb de experiență și bune practici, desfășurat în limba franceză, au fost implicați sute de elevi din ciclul primar și gimnazial prin activități pedagogice centrate pe cele 8 competențe transversale, iar alte câteva zeci de elevi cu vârsta cuprinsă între 13 – 14 ani, însoțiți de cadre didactice, au participat la mobilități și ateliere organizate în cele patru țări europene participante.

Acest proiect, care are ca problematică conservarea identității culturale, reconstituie ecosistemul pedagogic în care diversitatea este o bogăție.  Diversitatea culturală cuprinde toate comunitățile, fiecare cu identitatea proprie, determinată de originea etnică, istoria, limbajul și expresiile artistice. Așa cum biodiversitatea are nevoie de un ecosistem care să se perpetueze și să evolueze, diversitatea culturală trebuie să fie înrădăcinată într-un sistem cultural și de dialog. Acestea constituie provocări majore pentru dezvoltarea durabilă și valori europene despre care școala trebuie să informeze.

Varietatea activităților propuse în consorțiu de către Proiectul Erasmus+ ABC2D este gândită în funcție de respectul față de sine, de celălalt, de mediu și de diversitate, fie ele școlare, sociale, intelectuale sau lingvistice. Transferul de cunoștințe de la gimnaziu la școala primară sau de la profesioniștii din domeniu la adolescenții noștri este un avantaj pentru viitorul lor.

O resursă pedagogică valoroasă, ce cuprinde 136 de fișe realizate de cele 4 țări implicate în acest proiect pe cele 8 competențe transversale atât la ciclul primar, cât și la ciclul gimnazial, reprezintă un rezultat important al acestui proiect.

A fost un proiect foarte reușit, în spirit de familie. Școala noastră a participat cu mare plăcere la acest proiect care s-a dovedit a fi unul pozitiv pentru elevi, părinți și profesori.  Păstrăm un contact foarte strâns cu partenerii noștri și sperăm într-o colaborare viitoare.

Blogul proiectului : www.abc2d.eu

 

prof. Liliana Călugăru

Școala Gimnazială Sfântul Nicolae, Târgu-Jiu (Gorj) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/liliana.calugaru1

Articole asemănătoare