Proiect eTwinning: A Speech which can Reach!

eTwinning este un program educațional care pune la dispoziția tuturor cadrelor didactice din Uniunea Europeană un mediu virtual și instrumente online pentru derularea de proiecte școlare. Portalul eTwinning (etwinning.net) este disponibil în 25 de limbi europene și oferă oportunități deosebite oricărui profesor, şi anume: să găsească parteneri pentru proiecte, să participe în grupuri, la ateliere de lucru, evenimente, camere ale profesorilor și seminare de formare, să progreseze, să fie la curent cu ultimele noutăți, să beneficieze de sprijin și de resurse puse la dispoziție de alți utilizatori ai platformei. Învățarea interactivă, colaborarea cu elevi din alte școli similare europene, exersarea limbilor străine, dezvoltarea gândirii critice, a abilităților TIC și a lucrului în echipă sunt doar câteva din avantajele pe care le are un elev implicat într-un proiect eTwinning.

“A speech which can reach!“ este un proiect din cadrul acțiunii eTwinning. Acesta a urmărit conștientizarea elevilor asupra problemelor stringente cu care unele ţări din Europa se confruntă în zilele noastre, probleme precum pandemia COVID 19, situaţii legate de drepturile omului, educaţie, sănătate, cultură, mass media, drepturile animalelor, protejarea mediului înconjurător. De asemenea, elevii au fost instruiţi şi în ceea ce priveşte siguranţa pe internet şi protejarea datelor cu caracter personal, prin respectarea regulilor e-safety conform platformei eTwinning.

Logo-ul proiectului                                                 

Finalitatea acestui proiect, care a început în luna ianuarie şi s-a încheiat la sfârşitul lunii mai, a constat în realizarea unei sesiuni online, cu participarea unui număr de 160 de elevi din 7 ţări, sesiune în cadrul căreia elevii au dezbătut, folosind argumente pro şi contra, asupra unor probleme cu care societatea se confruntă. Participanţilor li s-a oferit posibilitatea de a-şi îmbunătăţi abilităţile de vorbit şi scris în limba engleză, abilităţi precum gândirea constructivă şi rezolvarea de probleme, abilităţi de comunicare, lucrul în echipă etc.

În proiectul eTwinning A speech which can reach! au fost implicați 12 elevi din clasa a X a A de la Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân, Râmnicu Vâlcea, alături de alţi 160 de elevi din 7 ţări participante: Slovacia, Turcia, Germania, Franţa, Italia, Croaţia, Polonia. Pe parcursul celor 5 luni de activitate, elevii Colegiului Național “Mircea cel Bătrân“ au parcurs cu succes etapele pregătitoare ce au condus spre realizarea sarcinii finale- discursul individual şi dezbaterea internaţională.

• Perioada de inițiere din cadrul proiectului  “A speech which can reach ! “, în care elevii s-au prezentat pe scurt și au împărtășit câteva gânduri și aspirații legate de oportunitățile pe care le oferă acțiunea eTwinning.

                                                                              

• Etapa de Research-Completarea padlet-ului cu sugestii de probleme cu care societatea se confruntă la nivel european. https://padlet.com/aNNaaandrea/njvc6n1o7ojhoom1

• Issues you&I face-Fiecare școală participantă a ales o problemă semnificativă, de interes naţional. Alegerea elevilor colegiului nostru a fost “Sistemul educațional din România”.

• 1st draw- Selectarea unui număr de 10 probleme cu care ţările europene se confruntă, pe baza cărora s-au construit următoarele stadii ale proiectului și s-a recurs la împărțirea elevilor în grupe (bunch-uri) de câte 4  elevi de naționalități diferite. Fiecare grup internațional a avut sarcina de a alcătui un scurt text sub forma unui raport, cu o serie de argumente pro și contra și o secțiune de vocabular pentru cele 2 probleme date. Această etapă le-a permis tuturor participanților să interacționeze, să lucreze împreună și să își testeze abilitățile de a comunica în limba engleză.

                                                      

• Book Creator- În urma etapei colaborative, fiecare grup internațional a atașat în Book Creator (o “carte” în format electronic ce rezumă parcursul și experiența participanților în cadrul proiectului) câteva file ce însumează cele 3 sarcini de lucru ale acestei etape. https://app.bookcreator.com/library/-Mb5x4GzrKCJuSuZl-Bz/ml5NoHdJ7nPebx9hwAmj7NVIBKw2/7HBN4WiKQqmMHT5TmxWvhQ/-DfB8wXsRjiBu65soYuBMg            

• 2nd draw-Discursul individual. În această fază a proiectului, elevii au primit o temă de discuţie referitoare la una din cele 10 probleme identificate în cadrul proiectului, de interes major la nivel european, ex. Global warming  și indicațiile pe baza cărora au construit un discurs de 5-7 minute. Această etapă fiind cea premergătoare etapei finale, respectiv dezbaterea internaţională. Toate speech urile au fost încărcate prin aplicaţia Flipgrid în mediul online.

Din perspectiva elevilor, proiectul eTwinning “A speech which can reach!” a reprezentat o ocazie inedită de a cunoaște persoane noi, într-un context educativ și interesant, un mijloc eficient de a-și îmbunătăți abilitățile de scriere și comunicare în limba engleză. De asemenea, proiectul a avut un impact deosebit asupra încrederii în sine și asupra diminuării fricii de a vorbi în public.

 

prof. Liliana Anemona Pătrulescu

Colegiul Național Mircea cel Bătrân, Râmnicu Vâlcea (Vâlcea) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/liliana.patrulescu1

Articole asemănătoare