Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.945
Articole publicate
2573
Contribuitori

Metode moderne de instruire folosite în cadrul lecțiilor de științe ale naturii

Predarea științelor naturii a trecut printr-un proces semnificativ de transformare în ultimele decenii. Dintr-o disciplină predată în mod tradițional, cu accent pe memorare și reproducere de informații, aceasta a devenit un domeniu dinamic, bazat pe interactivitate, aplicabilitate și implicarea activă a elevilor. Schimbările au fost determinate atât de avansul tehnologic, cât și de noile paradigme educaționale, care pun accent pe învățarea centrată pe elev, gândirea critică și înțelegerea profundă a fenomenelor naturale. În prezent, lecțiile de științe ale naturii nu se mai limitează la manual și tablă, ci includ experimente practice, explorări virtuale, proiecte interdisciplinare și activități în aer liber.

Articol complet →

Random image

Matematica și viața – Maxime și minime în matematică

Astăzi, într-o lume de mare tehnicitate nimic nu mai poate fi imaginat fără o contribuție directă și uneori decisivă a matematicii. În aria curriculară a științelor (și nu numai), al cărei obiect este construirea de metode și teorii pentru studiul diverselor forme de mișcare și de transformare a materiei, matematica își are locul și rolul său primordial, deși este o știință cu caracter mult mai general și mai abstract.

Articol complet →

Random image

Considerații metodice în predarea ecuațiilor exponențiale la clasa a X-a

Ecuațiile exponentiale reprezintă o temă importantă din programa de matematică a clasei a X-a, făcând trecerea între algebră clasică și analiza matematică. Ele constituie o punte spre înțelegerea funcțiilor exponențiale, logaritmice și a aplicațiilor acestora în științele reale. Predarea lor necesită o abordare graduală, care să asigure atât formarea competențelor de calcul, cât și înțelegerea profundă a conceptelor implicate.

Articol complet →

Random image

Elevul digital versus elevul tradițional – O perspectivă asupra transformărilor educației contemporane

În ultimele decenii, societatea a cunoscut o transformare profundă sub impactul digitalizării. Această schimbare a determinat o reevaluare a paradigmelor educaționale, influențând atât conținutul și metodele de predare, cât și profilul elevului. În acest context, se conturează două tipologii distincte de elevi: elevul tradițional, modelul format în epoca pre-digitală, și elevul digital, rezultat al unei generații conectate permanent la tehnologie. Acest studiu comparativ își propune să analizeze diferențele esențiale dintre cei doi, precum și implicațiile asupra procesului instructiv-educativ.

Articol complet →

Random image

Wave of Change: Youth Taking Action for Our Planet – proiect eTwinning

Un stil de viață sustenabil (durabil) presupune folosirea cu grijă și în mod conștient a resurselor naturale, ținând cont atât de nevoile actuale, cât și de cele viitoare. Această abordare are ca scop traiul fără a dăuna mediului înconjurător; adică, include acțiuni precum neconsumarea excesivă a resurselor, dezvoltarea unor obiceiuri de producție și consum prietenoase cu natura, reducerea deșeurilor și acordarea atenției eficienței energetice. Obiectivul este de a lăsa o lume sustenabilă pentru generațiile viitoare, respectând în același timp capacitatea naturii de a se regenera.

Articol complet →

Random image

Ambasadorul eTwinning în cadrul proiectului „Harmony of Nature”

Proiectele educaționale eTwinning, susținute la nivel european, au rolul de a aduce împreună elevi și profesori din diferite țări, folosind tehnologia și colaborarea online pentru dezvoltarea competențelor, schimbul de experiență și promovarea valorilor universale. În acest cadru, rolul Ambasadorului eTwinning este esențial: el devine nu doar coordonator și formator, ci și un model de implicare civică și culturală.

Articol complet →

Random image

Omul și fețele lui sociale

Mai degrabă interpretăm decât trăim; ne compunem şi ne jucăm personajul ales, purtăm masca tragică a deliberării, ne apărăm şi ne idealizăm pasiunile, ne încurajăm elocvent în a fi ceea ce suntem, devotaţi, dispreţuitori, nepăsători sau austeri; monologăm în faţa unui public imaginar şi ne înfăşurăm graţioşi în mantaua rolului nostru inalienabil. Astfel drapaţi, solicităm aplauze şi ne aşteptăm să închidem ochii înconjuraţi de o linişte universală. Ne învăţăm să trăim după frumoasele sentimente pe care le-am rostit, aşa cum încercăm să şi credem în religia pe care o profesăm. Portretul pe care îl pictăm îl exhibăm ca fiind persoana nostră cea adevărată, obiceiurile noastre sunt transformate de conştiinţă în loialităţi şi îndatoriri, iar noi devenim „persoane” sau „măşti.

Articol complet →

Random image

Efectele proiectelor educaționale în dezvoltarea elevilor – studiu

În ultimul timp, am observat o pondere foarte mare a proiectelor educaţionale desfăşurate în cadrul activităţilor extracurriculare din tot mai multe şcoli. Întrebarea care se pune este dacă aceste activităţi au un rol benefic în dezvoltarea elevilor sau sunt făcute de către educatori/ învăţători/ profesori doar cu scopul de a aduna cât mai multe puncte.

Articol complet →

Random image

Valoarea parteneriatelor educaționale școală-comunitate în promovarea colaborării, educației de calitate și rezilienței în mediul școlar

Articolul evidențiază importanța fundamentală a colaborării autentice între școală și comunitate pentru creșterea calității procesului educațional și pentru dezvoltarea unui mediu școlar rezilient, adaptabil provocărilor. Parteneriatele bine construite și susținute facilitează schimbul de resurse, idei și sprijin reciproc, contribuind la implicarea activă a tuturor actorilor educației și la formarea unor elevi echilibrați, responsabili și motivați.

Articol complet →

Random image