Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.927
Articole publicate
2570
Contribuitori

Rolul instrumentelor IT și AI în educație

Existența noastră a ajuns să depindă astăzi de toate comoditățile pe care ni le oferă evoluția tehnologiei. De la uzualul smartphone, la dispozitive, aparate și electrocasnice inteligente, toate ne sunt la îndemână și ne ajută să facem lucrurile mai ușor în plan personal și profesional.

Articol complet →

Random image

Pedagogia în lumea digitală: Beneficii și perspective pentru învățământul preșcolar

Integrarea tehnologiei în educația timpurie a devenit un subiect central al dezbaterilor pedagogice contemporane. În cadrul cursului “Pedagogia în lumea digitală – DigCompEdu”, care am participat, am învățat principii și direcții concrete prin care instrumentele digitale pot îmbogăți procesul de învățare din grădiniță, fără a înlocui elementele esențiale ale educației prin joc. Acest articol prezintă beneficiile utilizării pedagogiei digitale la nivel preșcolar, ilustrează exemple de bune practici, analizează impactul asupra dezvoltării copilului și oferă repere pentru cadrele didactice interesate de integrarea echilibrată și eficientă a tehnologiei în activitățile cu copiii.

Articol complet →

Random image

Rolul Inteligenței Artificiale (IA) în predarea conținuturilor la clasa I

Inteligența Artificială (IA) transformă rapid multe domenii, iar educația timpurie, în special la Clasa I , nu face excepție. La această vârstă critică, unde se pun bazele alfabetizării și competențelor matematice, IA oferă instrumente puternice pentru a personalizatorului și a începe de a predare-învăța, susținând în același timp rol fundamental la învățare.
Unul dintre cele mai mari beneficii ale IA la clasa I este capacitatea de a oferi învățare diferențiată adaptată ritmului și stilului individual al fiecărui elev.

Articol complet →

Random image

Tehnologii digitale în educația preșcolară: oportunități, provocări și bune practici

Digitalizarea societății influențează profund toate domeniile vieții — inclusiv educația. În contextul global actual, copiii sunt tot mai expuși la dispozitive digitale încă din primii ani de viață. Integrarea tehnologiilor digitale în educația preșcolară oferă posibilitatea de a valorifica această expunere timpurie, transformând-o într-o resursă educațională. Cu toate acestea, trebuie lucrat cu responsabilitate: beneficiile pot fi semnificative, dar nevoia de supraveghere, selecție atentă a conținutului și echilibru digital–analog este esențială.

Articol complet →

Random image

Utilizarea inteligenței artificiale în procesul didactic – un partener, nu un înlocuitor

În ultimii ani, inteligența artificială (IA) a devenit un subiect tot mai prezent în discuțiile despre educație. Pentru unii, pare o promisiune fascinantă, pentru alții o amenințare sau o necunoscută. Adevărul este că IA nu vine să ia locul profesorului, ci să devină un instrument de sprijin, la fel ca tabla interactivă sau manualul digital.

Articol complet →

Random image

Experiența mea de tip job shadowing în Napoli, Italia – dezvoltare profesională și culturală

Săptămâna petrecută la Napoli, în cadrul mobilității de job shadowing, a fost pentru mine una dintre cele mai importante experiențe profesionale de până acum. Am avut ocazia să intru în contact direct cu sistemul educațional italian, să asist la ore de biologie și chimie desfășurate în laborator și să observ profesori care reușesc să combine într-un mod firesc creativitatea cu știința, teoria cu practica, curiozitatea cu disciplina.

Articol complet →

Random image

Experiență de formare la Budapesta în domeniul tehnologiilor digitale în educație, prin Erasmus+

Recent, am participat la un curs internațional organizat în Budapesta, în cadrul programului Erasmus+, intitulat „Equipping Educators for Technology Integrated Learning”. Evenimentul a reunit cadre didactice din mai multe țări și a avut ca scop oferirea de instrumente și metode inovatoare pentru integrarea tehnologiei în procesul educațional, cu accent pe creșterea interactivității, creativității și eficienței în activitățile de predare-învățare.

Articol complet →

Random image

De ce învățăm matematică?

Învățarea matematicii este mult mai mult decât memorarea de formule și rezolvarea de ecuații- este un instrument esențial pentru dezvoltarea cognitivă și pentru o viață de zi cu zi de succes. Studiul matematicii antrenează mintea pentru a aplica metode esențiale si logice în orice domeniu.
Matematica este instrumentul fundamental și limbajul de bază folosit pentru a analiza, modela și rezolva probleme de orice tip, nu doar pe cele care implică numere. Ea ne oferă un cadru structurat de gândire și acțiune, ne structurează modul de a gândi.

Articol complet →

Random image

Metoda Știu/ Vreau să știu/ Am învățat. Exemplu de aplicare la principii de numărare

Numeroase cercetări în domeniul științelor educației au demonstrat că învățarea este optimizată atunci când se bazează pe cunoștințele și experiențele anterioare ale elevilor, care le permit acestora să stabilească conexiuni între ceea ce știu deja și noile informații care trebuie asimilate (Roth, 1990). Activarea cunoștințelor preexistente facilitează nu doar integrarea informațiilor noi în structurile cognitive existente, ci și identificarea lacunelor de cunoaștere și formularea de întrebări pertinente.

Articol complet →

Random image

Învățarea prin descoperire la matematică în învățământul primar

Învățarea prin descoperire este o strategie didactică modernă care pune accentul pe activitatea elevului, pe experiment, explorare și învățare activă. În cadrul orelor de matematică, această metodă stimulează curiozitatea copiilor, dezvoltă gândirea logică și îi învață să găsească singuri soluții la probleme, pornind de la situații concrete.

Articol complet →

Random image