În perioada 8-12 aprilie, am avut privilegiul de a participa la cursul de formare Erasmus+ „Outdoor Learning: Exploring Nature for Engaging Education”, desfășurat în vibrantul oraș Barcelona. Pe parcursul a cinci zile, acest curs s-a dovedit a fi nu doar o oportunitate de învățare, ci și o experiență transformatoare, oferind un mediu prielnic și inspirațional pentru activitățile propuse.
Experiența mea Erasmus+ la cursul „Outdoor Learning” din Barcelona
Experiența Erasmus+ și la Școala Gimnazială nr. 1 Unțeni, prin proiectul „Împreună pentru un viitor mai bun – Better together!”
Școala Gimnazială nr. 1 din Unțeni este o instituție de învățământ din mediul rural care oferă accesul la educație tuturor elevilor indiferent de proveniența socială, de etnie sau religie, care acționează responsabil, ajută și încurajează elevii să-și dezvolte competențele cheie necesare pentru continuarea studiilor în ciclurile superioare.
Rolul cursurilor finanțate prin programul Erasmus+. Proiectul „Digital Citizenship and Media Literacy: sharing the responsibility”
Erasmus+ oferă oportunități de formare profesională profesorilor din țările membre ale Uniunii Europene sau partenere în cadrul programului. Competențe care pot fi dobândite sau dezvoltate prin participarea la astfel de cursuri sunt extrem de variate, de la competențe de comunicare în diferite limbi străine, la competențe digitale, interculturale, sociale, includere, diversitate, educația școlarilor cu CES, dezvoltare durabilă, participarea la viața democratică etc.
Aspecte privind pregătirea lingvistică a elevilor selectați la mobilitățile Erasmus+
Erasmus+ este programul Uniunii Europene în domeniile educație, formare, tineret și sport pentru perioada 2021-2027, acesta oferă oportunități de mobilitate și cooperare pentru toți cei implicați activ în domeniile menționate, fie ca persoane sau ca instituții sau organizații. Obiectivul general al programului Erasmus+ este de a sprijini dezvoltarea educațională, personală și profesională a persoanelor care își desfășoară activitatea în domeniile educație, formare, tineret și sport, iar prioritățile generale ale programului sunt valorile europene: includerea și diversitatea, transformarea digitală, mediul și combaterea schimbărilor climatice și participarea la viața democratică, valorile comune și angajamentul civic.
Camera de detenție din învățământul preuniversitar
Un alt subiect care ocupă „prima pagină a ziarelor” este „camera de detenție” din învățământul preuniversitar. Bineînțeles că în Statutul elevului 2024 nu are această denumire, dar e important și senzaționalul.
Balbismul la copilul de vârstă școlară mică
Balbismul sau așa numita bâlbâială este o dificultate de limbaj care are cauze necunoscute. Cercetările de– a lungul timpului spun că nu s-a ajuns la o opinie generală despre această tulburare.
Introducerea Arduino – un prim pas în lumea tehnologiei
Arduino este o platformă open-source care combină un microcontroler simplu cu un mediu de dezvoltare ușor de utilizat. Utilizarea Arduino în cadrul claselor gimnaziale poate fi un instrument extrem de valoros pentru a introduce elevii în lumea programării, electronicii și gândirii computaționale. Prin intermediul proiectelor hands-on, elevii pot explora cum funcționează tehnologia din jurul lor, învățând în același timp concepte fundamentale de matematică, fizică și informatică.
Jocul didactic matematic ca metodă interactivă de predare
Jocul este o formă de manifestare foarte des întâlnită la copiii tuturor popoarelor lumii din cele mai vechi timpuri. În activitatea de zi cu zi a copilului, jocul ocupă un loc foarte important deoarece, prin joc, copilul îşi satisface nevoia de activitate.
Trei probleme care se rezolvă la fel
De-a lungul timpului, am găsit în manualele sau culegerile de matematică trei probleme cu enunț diferit, dar a căror rezolvare matematică este identică. Este bine pentru a oferi elevilor sau iubitorilor de matematică exemple de acest fel, reușind să-i atragem spre această disciplină. În cele ce urmează sunt redate enunțurile celor trei probleme și rezolvarea lor.
Ce este conjectura lui Goldbach?
Pentru a putea formula răspunsul la această întrebare, trebuie să vedem ce este o conjectură. Conform DEX, o conjectură este „o părere bazată pe ipoteze sau pe presupuneri; prezumție, supoziție; judecată probabilă”. Conjectura lui Goldbach este, de fapt, o afirmație a matematicianului Christian Goldbach, făcută într-una din scrisorile acestuia către Leonhard Euler, în anul 1742, care spune: „Orice număr par mai mare decât 2 poate fi scris ca sumă a două numere prime.” Cu o formulare atât de simplă, acceptată și de către faimosul matematician Euler, această conjectură este considerată a fi una dintre cele mai vechi probleme nerezolvate din teoria numerelor. Aceasta a rămas de nerezolvat pentru aproape trei secole și a atras atenția mai multor matematicieni de renume, într-o luptă de demonstrație a ei.