Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.929
Articole publicate
2570
Contribuitori

Mijloace de învățământ eficiente pentru educația timpurie din sfera tehnologiei digitale

Evoluția tehnologiilor digitale a adus o societate mai informată, determinând în educația timpurie impunerea calculatorului în procesul de predare-învățare-evaluare (Dincu, 2020). Prin introducerea acestor tehnologii, pregătim copiii de vârstă timpurie să își dezvolte abilitățile digitale, astfel încât să se adapteze și să înțeleagă lumea înconjurătoare într-un mod creativ (Caftanatov & Caganovshi, 2021). În acest sens trebuie menționată o metodă desăvârșită pentru procesul predare-învățare, anume gamificarea (Gonța, Zubenschi & Gorobeț, 2020).

Articol complet →

Random image

Elemente de conținut matematic utile în stimularea interesului elevilor

Deseori am întâlnit în cariera noastră școlară profesori foarte bine pregătiți, dar ale căror lecții de predare începeau și se terminau în stilul: definiție, exemplu, teoremă, exercițiu, iar definiție, exemplu… și așa mai departe. Doar privind la fețele ascultătorilor puteai să-ți dai seama că puțini erau cei interesați de aceste cunoștințe, cei mai mulți copiind mașinal de la tablă.

Articol complet →

Random image

Când prietenii imaginari devin digitali: impactul companionilor IA asupra dezvoltării copiilor

Pe măsură ce tehnologia remodelează modul în care copiii se joacă și învață, asistăm la ceva fără precedent: prietenii imaginari tradiționali sunt înlocuiți de chatbot-uri AI. Această schimbare s-a accelerat dramatic în ultimii ani. Nu mai este vorba doar despre timpul petrecut în fața ecranului—este vorba despre schimbarea fundamentală a modului în care copiii dezvoltă abilitățile sociale, emoționale și cognitive care le vor modela întreaga viață.

Articol complet →

Random image

Eficiența jocurilor sociale pentru copii cu CES

Jocul şi, în special, jocul didactic îmbină elementele instructive şi formative cu elemente distractive, stimulând învăţarea şi motivaţia pentru învăţare a copiilor. Una din formele de manifestare a copilului cu CES este jocul. În mod obişnuit o asemenea activitate este izvorâtă din nevoia de acţiune, de mişcare a copilului – o modalitate de a-şi consuma energia- sau de a se distra, un mod plăcut de a utiliza timpul.

Articol complet →

Random image

Dezvoltarea competențelor de comunicare prin Erasmus+: experiența de formare de la Porto

În orice context educațional, comunicarea reprezintă cheia care deschide drumul către învățare. O instrucțiune clar formulată, o întrebare adresată la momentul potrivit sau o explicație adaptată nevoilor fiecărui elev pot face diferența dintre o lecție mecanică și una cu adevărat formativă. Rolul profesorului nu este doar de a transmite informații, ci și de a construi punți de dialog, de a încuraja exprimarea liberă și de a sprijini elevii în dobândirea încrederii necesare pentru a se face auziți. În acest context, perfecționarea continuă a cadrelor didactice în domeniul comunicării devine o necesitate, mai ales într-o lume educațională marcată de diversitate culturală, de ritmuri diferite de învățare și de noi provocări sociale.

Articol complet →

Random image

Making Grammar Fun through Online Games for English Teaching

The Internet has become an essential part of modern education, especially in foreign language learning. Today, teachers and students can easily find a wide variety of interactive materials such as games, quizzes, puzzles, and worksheets that make lessons more attractive and engaging. Grammar, often considered the most difficult part of language study, can also benefit from these resources. By using online grammar games, we can motivate students, reduce the stress of traditional exercises, and make practice feel like a fun activity rather than a task. Many digital textbooks now include interactive activities such as matching or fill-in games, giving learners additional opportunities to improve their skills both in the classroom and at home.

Articol complet →

Random image

„Împăratul e gol!” – despre minciună, deepfake, AI și curajul de a gândi cu voce tare (Mobilitate Erasmus+)

„Hainele cele noi ale împăratului” pare o poveste simplă despre vanitate și ridicol. Dar, privită cu ochii de astăzi, în epoca inteligenței artificiale, a dezinformării și a filtrelor care modelează realitatea, ea devine o cheie de lectură esențială pentru înțelegerea lumii digitale în care cresc copiii noștri. În această lume, adevărul nu mai este evident. O poză poate fi generată de un AI. Un videoclip poate arăta un politician spunând ceva ce nu a rostit niciodată. Un copil poate fi exclus social pentru că nu „crede” în ce crede majoritatea. Presiunea socială se transferă din curtea școlii în feed-ul de Instagram, iar „adevărurile” nu mai sunt ce par a fi.

Articol complet →

Random image

De la activitățile extrașcolare la didactica matematicii

Proiectul este o activitate specifică indispensabilă domeniului tehnologic. Conform DEX, proiectul reprezintă o lucrare tehnică întocmită pe baza unei teme date care cuprinde calculele tehnico-economice, desenele, instrucţiunile etc. necesare executării unei construcţii, unei maşini. Chiar dacă în zilele noastre proiectul este utilizat în toate domeniile de activitate, el rămâne o unealtă de bază a tehnologului.  Proiectul are diferite nivele de complexitate în funcţie de tema propusă: de la execuţia unui produs simplu – de exemplu: un suport de lemn pentru şerveţele realizat într-un atelier – până la realizarea unui produs complex – de exemplu: un autoturism realizat într-o uzină.

Articol complet →

Random image

ICT-Scholars Promoting Digital Literacy and Online Safety in Education

În contextul actual al transformării digitale accelerate a sistemelor educaționale europene, dezvoltarea competențelor digitale și promovarea siguranței online au devenit obiective strategice fundamentale pentru instituțiile de învățământ. Digitalizarea educației transcende simpla dotare cu infrastructură tehnologică, vizând o schimbare paradigmatică în practicile pedagogice și în abordarea holistă a procesului de învățare. Erasmus+, programul emblematic al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport, oferă cadrul institutional necesar pentru mobilități educaționale și transferul de bune practici între statele membre.

Articol complet →

Random image

Burnout – cale deschisă spre CES. O perspectivă Erasmus+

Burnout, starea de epuizare emoțională, fizică și mentală cauzată de stres excesiv și prelungit, sindrom profesional recunoscut oficial de Organizația Mondială a Sănătății în 2019, este una dintre problemele societății contemporane, care devine tot mai acută, odată cu trecerea timpului. Generat de diverse cauze, burnout are că simptome mai frecvente epuizarea, sentimental de neputință, detașarea de lume/ izolare, perspectiva negativă, cinica, deziluzionată asupra tuturor lucrurilor, procrastinarea, lentoarea în acțiune, sentimentul de eșec și îndoială de sine, lipsa de motivație, incapacitatea de a satisface cerințele constante și productivitate redusa, neputință de a trai sentimental împlinirii.

Articol complet →

Random image