Apare din octombrie 2001

EDICT Revista educației

O revistă internațională, care acceptă pentru publicare articole în domeniul educației și formării, în limbile română, engleză și franceză.

Publicare gratuită
Adeverință de autor
ISSN 1582 – 909X
Profesor în clasă
5.906
Articole publicate
2564
Contribuitori

Tulburări ale pronunției. Dislalia. Definiții

Însușirea limbajului se realizează printr-un efort îndelungat. La început, vorbirea copilului se dezvoltă pe baza unor activități nesistematice, pentru satisfacerea unor necesități imediate. Odată cu înaintarea în vârstă, el trebuie să înțeleagă şi să răspundă corect la o serie de solicitări, îmbogățindu-și treptat vorbirea impresivă şi expresivă. Pronunțarea sunetelor se realizează pe bază de imitație şi prin joc, apoi se realizează primele cuvinte, propoziţii şi fraze.

Articol complet →

Random image

Ce aspecte prioritare ar trebui să urmărească echipa de inspectori atunci când verifică rezultatele inspecțiilor realizate în ultimii trei ani?

Inspecțiile realizate de-a lungul unei perioade de timp, cum ar fi ultimii trei ani, constituie o sursă valoroasă de informații pentru evaluarea eficienței și a conformității. Echipa de inspectori care verifică aceste rezultate trebuie să acorde prioritate unor aspecte cheie pentru a asigura o analiză comprehensivă și utilă. Aceste priorități pot fi grupate în patru categorii principale: conformitatea cu reglementările, calitatea procesului de inspecție, identificarea problemelor recurente și măsurile corective implementate.

Articol complet →

Random image

Le rôle des méthodes innovantes dans le développement de la créativité des élèves (Étude)

Le terme de créativité a été introduit dans la littérature psychologique et pédagogique par G.W. Allport en 1937. Jusqu’alors, ce concept était désigné par des termes tels que : dotation, aptitude, talent, génie, imagination créatrice et intelligence. Cette évolution terminologique témoigne d’une transformation paradigmatique dans la compréhension des processus créatifs, marquant le passage d’une conception innéiste vers une approche plus dynamique et éducable de la créativité.

Articol complet →

Random image

Rolul instrumentelor IT și AI în educație

Existența noastră a ajuns să depindă astăzi de toate comoditățile pe care ni le oferă evoluția tehnologiei. De la uzualul smartphone, la dispozitive, aparate și electrocasnice inteligente, toate ne sunt la îndemână și ne ajută să facem lucrurile mai ușor în plan personal și profesional.

Articol complet →

Random image

Pedagogia în lumea digitală: Beneficii și perspective pentru învățământul preșcolar

Integrarea tehnologiei în educația timpurie a devenit un subiect central al dezbaterilor pedagogice contemporane. În cadrul cursului “Pedagogia în lumea digitală – DigCompEdu”, care am participat, am învățat principii și direcții concrete prin care instrumentele digitale pot îmbogăți procesul de învățare din grădiniță, fără a înlocui elementele esențiale ale educației prin joc. Acest articol prezintă beneficiile utilizării pedagogiei digitale la nivel preșcolar, ilustrează exemple de bune practici, analizează impactul asupra dezvoltării copilului și oferă repere pentru cadrele didactice interesate de integrarea echilibrată și eficientă a tehnologiei în activitățile cu copiii.

Articol complet →

Random image

Tehnologii digitale în educația preșcolară: oportunități, provocări și bune practici

Digitalizarea societății influențează profund toate domeniile vieții — inclusiv educația. În contextul global actual, copiii sunt tot mai expuși la dispozitive digitale încă din primii ani de viață. Integrarea tehnologiilor digitale în educația preșcolară oferă posibilitatea de a valorifica această expunere timpurie, transformând-o într-o resursă educațională. Cu toate acestea, trebuie lucrat cu responsabilitate: beneficiile pot fi semnificative, dar nevoia de supraveghere, selecție atentă a conținutului și echilibru digital–analog este esențială.

Articol complet →

Random image

Utilizarea inteligenței artificiale în procesul didactic – un partener, nu un înlocuitor

În ultimii ani, inteligența artificială (IA) a devenit un subiect tot mai prezent în discuțiile despre educație. Pentru unii, pare o promisiune fascinantă, pentru alții o amenințare sau o necunoscută. Adevărul este că IA nu vine să ia locul profesorului, ci să devină un instrument de sprijin, la fel ca tabla interactivă sau manualul digital.

Articol complet →

Random image

Experiența mea de tip job shadowing în Napoli, Italia – dezvoltare profesională și culturală

Săptămâna petrecută la Napoli, în cadrul mobilității de job shadowing, a fost pentru mine una dintre cele mai importante experiențe profesionale de până acum. Am avut ocazia să intru în contact direct cu sistemul educațional italian, să asist la ore de biologie și chimie desfășurate în laborator și să observ profesori care reușesc să combine într-un mod firesc creativitatea cu știința, teoria cu practica, curiozitatea cu disciplina.

Articol complet →

Random image

Experiență de formare la Budapesta în domeniul tehnologiilor digitale în educație, prin Erasmus+

Recent, am participat la un curs internațional organizat în Budapesta, în cadrul programului Erasmus+, intitulat „Equipping Educators for Technology Integrated Learning”. Evenimentul a reunit cadre didactice din mai multe țări și a avut ca scop oferirea de instrumente și metode inovatoare pentru integrarea tehnologiei în procesul educațional, cu accent pe creșterea interactivității, creativității și eficienței în activitățile de predare-învățare.

Articol complet →

Random image

Metoda Știu/ Vreau să știu/ Am învățat. Exemplu de aplicare la principii de numărare

Numeroase cercetări în domeniul științelor educației au demonstrat că învățarea este optimizată atunci când se bazează pe cunoștințele și experiențele anterioare ale elevilor, care le permit acestora să stabilească conexiuni între ceea ce știu deja și noile informații care trebuie asimilate (Roth, 1990). Activarea cunoștințelor preexistente facilitează nu doar integrarea informațiilor noi în structurile cognitive existente, ci și identificarea lacunelor de cunoaștere și formularea de întrebări pertinente.

Articol complet →

Random image