Importantul scop al educației preșcolare este dezvoltarea multilaterală a copiilor între 3 și 6 ani, aceasta reprezentând educația tinerei generații. Grădinița este instituția percepută de copii ca fiind un mediu interesant și creativ. Aceasta fiind rădăcina educației copilului și îi sprijină să deprindă primele aptitudini fundamentale pentru cadrul școlar. Îi oferă diverse conjuncturi pentru a putea descoperi lucruri noi și pentru a-și amplifica abilitățile cruciale pentru viața zilnică, comportamente pe care nu le-ar putea însuși dacă nu ar merge la grădiniță.
Importanța stării de bine digitale în educație
Tehnologia digitală și mediul online joacă un rol tot mai important în educație și în viața de zi cu zi, iar starea de bine digitală a devenit un subiect de interes atât pentru cadrele didactice, dar și pentru elevi și părinți. Aceasta se referă la menținerea unui echilibru sănătos între utilizarea tehnologiei și bunăstarea mentală, fizică și socială a persoanelor. Cu atât mai mult în contextul educațional, starea de bine digitală necesită strategii specifice, atât pentru profesori, cât și pentru elevi, care se confruntă cu provocările unui mediu în continuă schimbare, digitalizare intensă și abundența informațională.
Dincolo de formule: Cultivarea gândirii matematice critice
Matematica este adesea percepută doar ca o disciplină abstractă, plină de formule și teoreme care par distanțate de viața cotidiană a elevilor. Totuși, un aspect esențial și profund al studiului matematic este cultivarea gândirii matematice critice, care se extinde mult dincolo de simpla aplicare a formulelor memorate.
Gamificarea procesului de învățare la ciclul primar
În ultimii ani, școala s-a aflat într-o transformare subtilă, dar profundă. Printre manuale, table inteligente și aplicații educaționale, a început să se strecoare tot mai des râsul copiilor, emoția descoperirii și plăcerea de a învăța prin joc. Această schimbare poartă un nume care sună aproape magic: gamificare. Gamificarea nu înseamnă transformarea învățării într-un simplu joc, ci folosirea mecanismelor ludice pentru a trezi motivația și implicarea elevilor. Într-o lume în care copiii cresc printre ecrane și stimuli vizuali, profesorii au înțeles că nu mai pot concura cu jocurile digitale prin metodele clasice. În schimb, au ales să le folosească în favoarea lor, transformând procesul de învățare într-o aventură plină de provocări, misiuni și recompense simbolice.
Educația ecologică din perspectivă religioasă
Creația, darul lui Dumnezeu pentru om Educația ecologică, în sensul ei cel mai profund, nu este o modă a lumii moderne, ci o reîntoarcere la rânduiala divină a creației. Omul, zidit de Dumnezeu „după chipul și asemănarea Sa” (Facerea 1, 26), a primit misiunea de a cultiva, a păzi și a iubi lumea ca pe un dar dumnezeiesc.
Rolul literaturii în formarea identității culturale
Literatura reprezintă una dintre cele mai profunde forme de expresie a spiritului uman. Prin intermediul ei, omul își explorează emoțiile, convingerile, valorile și raportarea la lume. Dincolo de funcția estetică, literatura are un rol fundamental în formarea identității culturale a individului și a comunității. Ea este, de fapt, o oglindă a unei epoci și, în același timp, un instrument de perpetuare a memoriei colective. Într-o societate globalizată, în care modelele culturale tind să se uniformizeze, literatura rămâne un spațiu al autenticității și al păstrării specificului național.
Rolul profesorului în educația timpurie
În educația timpurie, profesorul – educatorul – devine primul model al lumii pentru copil. În sala de grupă se conturează primele relații sociale, primele emoții conștiente și primele forme de gândire logică. Educația timpurie nu înseamnă doar predare, ci formarea bazelor personalității și a încrederii în sine. În acest context, rolul profesorului este fundamental. El nu doar transmite informații, ci creează medii afective și cognitive în care copilul se simte în siguranță să exploreze, să greșească, să întrebe și să se bucure de procesul de învățare.
Helping Learners Discover the Joy of Writing
Writing is more than just putting words on paper — it is a way of thinking, feeling, and connecting with the world. Through writing, we can express our ideas clearly, explore our imagination, and share our experiences with others. It helps us understand ourselves better and improves our ability to communicate in any language. Whether we write stories, letters, or essays, the process allows us to be creative, to reflect, and to grow. Writing can be both enjoyable and meaningful, turning our thoughts into something lasting and beautiful.
Eustacia Vye and the Condition of Women in Victorian England: Literary Characterization and Pedagogical Integration in the English Literature Classroom
This paper explores the condition of women in Victorian England through the character of Eustacia Vye, the tragic heroine of Thomas Hardy’s The Return of the Native (1878). Using direct, indirect, and symbolic methods of characterization, Hardy reveals the tension between individual desire and societal restriction. The study also proposes ways of integrating the analysis of Eustacia Vye into the English literature classroom, in order to encourage critical thinking, gender awareness, and a deeper understanding of Victorian culture.
«Amis sans frontières» – Comment le projet éducatif efface les frontières et crée une nouvelle génération d’amitiés européennes
Dans le paysage éducatif moderne, la nécessité de dépasser les barrières géographiques et culturelles est devenue une priorité.
Le projet éducatif « Amis sans frontières » est un exemple éclatant de la manière dont une vision commune et un dévouement pédagogique peuvent transformer cette nécessité en réalité. Né d’un partenariat entre l’Institution Publique Lycée Théorique « Ion Luca Caragiale » d’Orhei, République de Moldavie, et l’École Gymnasiale « Constantin Blănaru » de Cornu Luncii, département de Suceava, Roumanie, ce projet démontre que le chemin le plus court vers la connaissance passe par l’amitié.