Kahoot – învăţarea la clasă cu aplicaţii de tip „e-Learning”

Problema utilizării telefonului mobil la orele de curs este una cât se poate de actuală. Unele sisteme educaţionale se confruntă cu lipsa dotării tehnologice la clasă, în timp ce altele ajung să interzică, la nivel naţional, utilizare telefoanelor mobile la orele de curs. În acest context, putem constata creşterea numărului de mijloace electronice de învăţare, aşa-numitele “e-learning tools”.

Kahoot este o astfel de aplicaţie ce poate fi descărcată gratuit din orice magazin virtual. Acesta poate aduce acel plus de vitalitate şi energie pe care ni le dorim din partea elevilor, cu un minim de instrucţiuni din partea profesorului. Platforma de învăţare online a câştigat atenţia a peste 30 de milioane de utilizatori de pe întreg globul, având ca bază învăţarea centrată pe elev. Modul în care aceştia reacţionează în timpul utilizării aplicaţiei la clasă este o dovadă vie a faptului că sunt stimulaţi de noile tehnologii în procesul de învăţare. Faptul că oferă un feedback extrem de prompt, îi permite profesorului să adapteze sarcinile de învăţare în aşa fel încât acestea să corespundă nivelului de pregătire şi intereselor elevilor.

Cum să utilizaţi Kahoot?

  1. Primul pas este să vă creaţi un cont gratuit.
  2. Apoi, aveţi două posibilităţi- fie căutaţi un Kahoot disponibil pe platformă, fie creaţi unul de la zero. Chiar dacă pe unii această a doua perspectivă i-ar putea intimida, crearea unui test este cât se poate de simplă. Se pot concepe teste de tip „adevărat- fals”, sau de tip „alegere multiplă”. În plus, pentru a-i stimula vizual pe elevi, se pot adăuga imagini şi fişiere GIF.
  3. Există două posibilităţi de a aplica un astfel de test în clasă- elevii pot juca individual sau pe echipe. Profesorul lansează testul, se generează un cod pe care elevii îl introduc in aplicaţia descărcată în prealabil pe telefoanele proprii
  4. Profesorul lansează testul pe tablă, iar elevii răspund la întrebări pe telefoanele mobile. Întrebările sunt proiectate pe tablă, fiecare variantă de răspuns având asociate o culoare şi o figură geometrică. Pe telefoanele mobile, elevii selectează culoarea şi figura geometrică corespunzătoare răspunsului corect.
  5. Răspunsurile date de elevi sunt înregistrate automat pe platformă, ei putând vizualiza un clasament al celor mai bune cinci punctaje după fiecare răspuns, precum şi clasamentul final după terminarea testului.
  6. De asemenea, la finalizarea testului, profesorul primeşte in contul său un raport al rezultatelor, şi anume: o analiză de ansamblu a rezultatelor tuturor elevilor şi o analiză a fiecărei întrebări din test, răspunsurile corecte fiind marcate cu verde, cele greşite, cu roşu.

Profitând de un asemenea feedback prompt, elevii se simt recompensaţi şi stimulaţi pe viitor în obţinerea unui rezultat cât mai bun. Folosind spiritul competiţional al elevilor la maximum, platforma Kahoot reuşeşte să valorizeze eforturile profesorului prin intermediul tehnologiei de ultimă oră, în aşa fel încât telefoanele mobile devin auxiliare didactice de mare valoare. Se poate astfel reuşi o îmbinare armonioasă a dezideratelor educaţionale cu domeniile de interes ale elevilor.

prof. Cristina Erika Hogye

Școala cu clasele I-VIII Ion Luca Caragiale, Baia Mare (Maramureş) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/cristina.hogye

Articole asemănătoare