Recunosc că perioada pe care tocmai am încheiat-o a fost o experiență plină de provocări, căci fără o formare în acest sens, cu toții a trebuit să găsim soluții, să începem să le aplicăm și astfel să ținem legătura cu elevii noștri.
A fost momentul în care m-am felicitat că sunt adepta învățării pe tot parcursul vieții, că îmi plac provocările și astfel am parcurs cursuri online (https://academy.schooleducationgateway.eu, http://www.europeanschoolnetacademy.eu), care m-au făcut să reacționez rapid la situația creată. Chiar de a doua zi, copiii au citit pe site-ul clasei următorul mesaj:
„Dragii mei,
Suntem în clasa a III-a și avem posibilitatea să ne demonstrăm nouă că activitatea de învățare este o activitate individuală ce poate fi făcută cu mare plăcere și în intimitatea casei/căminului nostru. Am mare încredere în voi și sunt sigură că vă veți descurca minunat. Eu am să încerc să vă îndrum pașii de la distanță și vom păstra legătura.
Spor la treabă!”
Pentru toată această perioadă, am ținut un jurnal ce a fost postat pe site-ul clasei http://www.ocartepeluna.weebly.com, acesta având deja secțiunea creată pentru ceea ce avea să se întâmple. Doresc să-l împărtășesc, căci sunt instrumente utile pe care le descoperiți și care vă pot ajuta în orice activități pe care le desfășurați la distanță.
Jurnal de învățare 11-13 martie
A fost o săptămână altfel, cu multe provocări, necunoscute, perioadă în care a trebuit să ne adaptăm situației si să inițiem primele activități online. Pot să spun că eu, Georgeta Male, profesor învățământ primar la Școala Gimnazială Nr.19, Brașov, am început să lucrez cu copiii pe plaforma zoom.us de joi, iar complementar folosesc site-ul clasei, pe care l-am inițiat la începutul acestui an școlar pentru opționalul pe care îl avem. Astfel, pe site am realizat partea intitulată Jurnal de învățare, unde copiilor le este comunicat linkul pe care trebuie să se conecteze în fiecare zi. Am stabilit ca zilnic să avem două sesiuni de 40 minute, de la 10 și 11. Pe pagina fiecărei zile au fost detaliate activitățile de învățare, pentru eventualitatea în care sunt copii care nu au putut să se conecteze la întâlnirile de pe zoom.us. Trebuie să menționez că încă din prima zi au răspus prezent 29 de copii din cei 34 pe care îi am în clasă. Pentru acest lucru le mulțumesc părinților, căci trebuie să recunoaștem aportul lor este foarte important. Vă invit să vizitați pagina clasei!
Jurnal de învățare 16-20 martie
Cea de-a doua săptămână de învățare la distanță s-a încheiat cu bine. Copiii țin ritmul! Ne-am întâlnim zilnic în reprize de câte 40 de minute, de la ora 10 și de la ora 11. Comunicarea pe platforma zoom.us începe să se desfășoare din ce în ce mai bine, reușim să folosim eficient instrumentele (am învățat să share-uim ceea ce dorim, folosim eficient whiteboardul și manualul digital, prezentări ppt.) și timpul pe care îl avem. Temele sunt trimise, corectate și redistribuite. Cred că ne adaptăm bine situației. Folosim http://www.zoom.us, http://www.padlet.com, http://www.mentimeter.com si nu ne vom opri…
Jurnal de învățare 23-27 martie
Am încheiat și a treia săptămână. Totul a decurs foarte bine, am modificat doar ora de la care începem, ora 9 și ora 10. Cred că a fost o decizie bună, căci astfel până la ora prânzului copiii au putut să consolideze prin activitate individuală ceea ce se discută la întâlnirea online. Săptămâna aceasta ne-am făcut și conturile pe http://www.classroom.google.com, încet-încet o să învățăm și instrumentele pe care le avem la dispoziție datorită platformei G Suite for Education, care este foarte ofertantă. Ne-am îmbogățit cunoștințele privind folosirea zoom.us. Am învățat să lucrăm împărțiți pe echipe (break rooms), iar copiii sunt foarte receptivi și deprind repede aceste lucruri, doar sunt născuți în secolul vitezei. Am folosit în întâlnirile noastre exerciții de pe http://www.quizziz.com, http://www.wordwall.com, http://www.mathisfun.com.
Au fost trei săptămâni în care am învățat mult și multe, dar poate cel mai important este că atunci când ieșim din zona noastră de confort progresăm și că nu trebuie să ne fie teamă de provocări.