Când privim derularea paginilor din Internet totul pare foarte accesibil, însă puțină lume reușește să conceapă că în spatele paginilor web este o muncă titanică ce necesită ani și ani de studiu și aplicabilitate practică. Niciodată fără dorința de descoperire nu s-a putut realiza ceva trainic.
Spre deosebire de generațiile vârstei mele și cele mai înaintate în vârstă, tinerii au posibilități de resurse materiale și surse informative foarte multe, dar cu toate acestea puțini dintre aceștia reușesc, din motive diverse să aleagă calea studiului în domeniul informatic. Putem spune faptul că motivele se pot rezuma la resursele scăzute ale părinților/ aparținătorilor/ tutorilor sau domeniul nu-i interesează având alte preocupări specifice inclinațiilor lor/ țelului lor în viață sau pur și simplu nu doresc să aprofundeze.
Cu toate acestea, demersul didactic din mulți ani de învățământ, pe lângă faptul că m-am reprofilat din predarea disciplinelor tehnice în predarea în domeniul informaticii, m-a determinat să urmez o cale prin care, mai ales în perioada actuală cu predarea online, să-mi ușureze parcurgerea conținutului disciplinei Tehnologia informației și comunicațiilor și totodată, să fie accesibilă și nivelelor de înțelegere a noțiunilor de către elevi.
În orice clasă de elevi, se știe, că există și particularități de vârstă și ale nivelului de asimilare, de recunoaștere a anumitor noțiuni și efecte ale acestora în dezvoltarea învățării. Nu se poate spune că toți elevii dintr-o clasă sunt la același nivel de pregătire și deci, este necesar a găsi un numitor comun în predare. În acest sens, pentru disciplina Tehnologia informației și comunicațiilor este foarte utilă învățarea euristică cu ajutorul tutorialelor cu și în imagini statice și a videoclipurilor care se găsesc din abundență pe Internet.
Tutorialele se pot realiza de către fiecare profesor foarte ușor din punct de vedere tehnic, însă cu resursa timp nu se poate spune același lucru, ca pentru orice necesar de documentare, de studiu. Cine a pornit pe drumul cunoașterii, în general, are acest parcurs toată viața.
Utilizând acest mod de predare, nu exclude și părțile predării clasice întrucât comunicarea presupune și interacțiunea de acest gen cu elevii, ei având și nevoie să-și ia notițe căci altfel, după cum se știe, pot avea greutăți în coordonarea minții cu mâna în scriere (coordonare neuro-motorie), această deprindere diminuându-se. Și să nu uităm, în timpul scrierii notițelor ei pot să-și restructureze ideile cunoscând limba maternă și alta în care audiază și scriu.