Matematica este o sperietoare pentru copii: educatoarea le spune copiilor, când termină cu grădinița, că dau ei de greu când vor ajunge în clasele primare la tabla înmulțirii; învățătorul „amenință” elevii cu ecuațiile, radicalii și teorema lui Pitagora din clasele gimnaziale; profesorul îi sperie, la rândul lor, cu vectorii, matricele și integralele din clasele liceale; posibil ca și profesorul de la liceu să povestească că și lui i s-a părut dificilă materia studiată pe perioada facultății.
Și, astfel, există elevi care fug mâncând pământul când aud de matematică.
Ca să nu se mai întâmple acest lucru, o parte dintre elevii mei au creat un imn al matematicii prin care să arate că matematica este frumoasă și interesantă. Redăm versurile mai jos și rugăm persoanele care vor citi aceste rânduri să încerce să întoarcă fețele elevilor spre studiul matematicii pentru că avem nevoie de oameni care să gândească în această țară.
Să învățăm, să învățăm,
Să numărăm, să calculăm,
Adunarea și scăderea,
Înmulțirea și-mpărțirea,
Ridicarea la putere,
Radicalii ne vor cere.
Matematica-i frumoasă
Și nu este plicticoasă,
Lucruri noi învățăm mereu,
Niciodată nu ne este greu.
Naturale, întregi, raționale,
Complexe sau reale,
Aceleași reguli mereu sunt,
Trebuie să ne credeți pe cuvânt.
Matematica-i frumoasă
Și nu este plicticoasă,
Lucruri noi învățăm mereu,
Niciodată nu ne este greu.
La geometrie învățăm,
Perimetre, arii, desenăm,
Unghiuri și triunghiuri,
Patrulatere și cercuri.
Matematica-i frumoasă
Și nu este plicticoasă,
Lucruri noi învățăm mereu,
Niciodată nu ne este greu.
În probleme Pitagora aplicăm
Și cerințele le calculăm,
Toate definițiile învățăm,
Și proprietățile păstrăm.
Matematica-i frumoasă
Și nu este plicticoasă,
Lucruri noi învățăm mereu,
Niciodată nu ne este greu.
Aritmetică sau geometrie,
Algebră sau trigonometrie,
Analiză sau economie,
Fizică sau chimie,
Toate au o strânsă legătură,
Nu se poate fără amestecătură.
Matematica-i frumoasă
Și nu este plicticoasă,
Lucruri noi învățăm mereu
Niciodată nu ne este greu.