Anul școlar 2024-2025 a venit cu a IV-a ediție a concursului „Happy Ghosts”, aprobat în CPEEJ Timiș. De ce un concurs de creație despre Halloween? Motivele sunt multiple. În primul rând, elevii sunt dornici să fie provocați, iar cei cu aptitudini literare împărtășesc cu noi scrierile lor. Concursul dorește stimularea creativității elevilor, oferindu-le o tematică, vocabular specific de inserat în text și un număr limitat de cuvinte de respectat. În plus, limba engleză a dus lipsă de concursuri de creație narativă la ciclul gimnazial. În urma diseminării concursului în rândul elevilor, aceștia au solicitat organizarea și secțiunii în limba română. Drept pentru care, cadrele didactice interesate au putut înscrie elevi la una din cele două secțiuni: limba engleză și limba română.
Concursul este foarte prietenos din punct de vedere al organizării la nivelul fiecărei instituții de învățământ partenere; în ziua și la ora stabilite, elevii participanți din unitățile înscrise redactează bucata narativă, inserând o serie de cuvinte prestabilite. Cuvintele se trimit în ziua concursului de către comisia de organizare din Școala Gimnazială Nr. 27 Timișoara la ora 10:00. Se îmbină, așadar, stilul de desfășurare tradițional cu beneficiile utilizării tehnologiei, astfel încât se evită deplasările obositoare, se oferă oportunitatea participării unui număr mai mare de elevi și se reduc cheltuielile privind carburantul. Lucrările se secretizează, iar după încheierea timpului de lucru, lucrările se scanează de către fiecare unitate în parte și se trimit comisiei de organizare de la Școala Gimnazială Nr. 27 Timișoara.
Începe o altă etapă a proiectului. Se centralizează toate documentele și se distribuie câte un set de lucrări fiecărui cadru didactic care a înscris elevi în concurs. În acest fel, toți profesorii sunt implicate etapa de evaluare din cadrul concursului. Bineînțeles, se primește adeverință de profesor evaluator la finalizarea proiectului. Volumul de muncă este unul redus, deoarece fiecare profesor evaluează maxim cinci lucrări, pe baza unui barem de notare primit odată cu lucrările, în decurs de cincisprezece zile. Toate etapele proiectului sunt anunțate înainte prin diseminarea regulamentului concursului și, implicit, a calendarului acestuia.
Premiile se oferă în ordine descrescătoare în limita a 25%- 30% dintre participanți. La ediția din acest an școlar, au fost înscriși 115 elevi la secțiunea în limba engleză și 66 de elevi la secțiunea în limba română, din patru județe: Timiș, Arad, Mehedinți și Bacău, atât din mediul urban cât și din mediul rural. Munca tuturor elevilor a fost răsplătită, cei premiați au primit diplome de premiu, iar ceilalți au primit diplomă de participare.
Creșterea numărului de elevi participanți și solicitările venite de la partenerii noștri ne transmit un feedback motivant, dovedindu-ne necesitatea implicării elevilor în activități extracurriculare cu impact benefic asupra raportării elevului la desfășurarea unei activități creative sub presiunea timpului și la perceperea evaluării ca parte importantă din procesul de învățare. De asemenea, concursul ajută elevii să se dezvolte personal prin gestionarea emoțiilor în timpul probei și ulterior la primirea rezultatelor. Ne concentrăm pe aprecierea fiecărui elev și, din acest motiv, feedback-ul pozitiv este mereu transmis profesorului coordonator încât mesajul de laudă al evaluatorului să ajungă la elevul care a redactat o lucrare deosebită.