Eveniment Meet and Code: Let’s play with the Edison Robot

În septembrie 2021 a fost organizat evenimentul Meet and Code la clasa I E de la Școala Gimnazială nr. 28 din Galați. Activitatea s-a numit ”Let’s play with The Edison Robot” (La joacă cu Roboțeii Edison). Evenimentul a câștigat o finanțare prin programul Meet and Code, susținut la nivel european de compania de software SAP. În România, programul este coordonat pentru cel de-al 5-lea an consecutiv de Asociația Techsoup și susține evenimente online de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week.

Cu sprijinul organizației non-profit Narada, evenimentul a fost finanțat cu 300 de euro pentru achiziționarea de resurse IT care să permită experiențe inedite de învățare legate de tehnologie și programare. Pentru eveniment s-au achiziționat 5 roboți Edison și două Kituri de Edison Creator cu care copiii au făcut cunoștință în cadrul evenimentului, dar și în activitățile ulterioare.

La activitatea din 15 septembrie au participat: 25 de elevi de clasa I, Anca Andreea Pavel, reprezentant Organizația Narada, mentori: Andreea Elena Țîru, studentă la FACIEE (Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică) pe specializarea Automatică și Informatică Aplicată (AIA), anul 3, Adrian Dumitriu, informatician Școala Gimnazială nr. 28 Galați, Tanasaciuc Valentina-Luminița, profesor învățământul primar la Școala Gimnazială nr. 28 Galați, coordonator eveniment Meet and Code.

Obiectivul principal a constat în inițierea școlarilor de clasa I în construirea limbajelor de programare folosind Edblocks și Edscratch.

Programele realizate de copii cu ajutorul mentorilor au vizat multiple variante de operații pe care roboții Edison să le realizeze: roboțelul care merge în linie dreaptă, apoi se rotește și se întoarce, ca și cum ar conduce; programul în care s-a modificat treptat viteza în linie dreaptă de la mică, medie, mai mare.  Au programat o alertă care se repetă până la apăsarea unui buton. Un alt program era legat de schimbarea de lumini alternative, tot la apăsarea unui buton. Toate aceste programe realizate au fost prezentate prin filmulețe care ilustrau mișcările programate. Și cum roboțeii sunt pe placul tuturor copiilor, evenimentul susținut de Asociația Techsoup a permis copiilor de vârstă școlară mică să facă primii pași în programare pregătindu-i astfel pentru meseriile viitorului.

R.I: Edison este un roboțel tare inteligent. Este așa de micuț, dar poate să facă toate mișcările pe care le-am programat împreună cu Andreea și Adrian.
T.T ”Cel mai mult mi-a plăcut când am pus bloc lângă bloc și am reușit să îl fac pe Edison să se miște în linie dreaptă.”
I.C: ”La felul cum se mișcă Edison, cât de mic este, seamănă cu mine. Vreau să fiu un Edison.”
Acestea sunt câteva dintre părerile picilor de clasa I de la Școala Gimnazială nr. 28 din Galați care au participat pe 15 septembrie la primul lor eveniment Meet and Code.

Feedbackul primit imediat de la părinți și copii sau chiar pe parcursul activității  a fost că întâlnirea a fost una reușită și pe gustul copiilor. Chiar și mentorii implicați au spus că a fost o activitate în care s-au încărcat pozitiv cu emoțiile sincere transmise de copiii implicați. Le-au urmărit reacțiile de pe parcursul activității și și-au dat seama că au lucrat în timp real tot ceea ce ei au explicat.

Activitățile au continuat și după evenimentul online realizat cu mentorii invitați chiar și în sala de clasă, mai ales că elevii de clasa I au avut ocazia să programeze în mod real  roboțeii Edison pornind de la o planșă Edmat care a permis folosirea codului de bare pentru programarea lor. Copiii au fost foarte încântați căci prin trei apăsări ale unui buton au reușit să-l programeze pe Edison să parcurgă un anumit traseu. Pe parcursul traseului, Edison a întâlnit și obstacole care l-au determinat să se întoarcă din drum. Ar fi putut relua traseul doar dacă copiii îl ajutau să rezolve diferite sarcini legate de conținutul științific prezentat în lecție.

Dincolo de marcarea evenimentului Code and Meet, prin organizarea unor astfel de activități s-a avut în vedere integrarea programării de roboței care resursă de învățare a conținuturilor științifice din curriculum într-o manieră adecvată copiilor din generația actuală. Așadar, Edison a devenit partener activ în învățare a numerației sau a exersării actului cititului și scrisului.

 

prof. Valentina-Luminița Tanasaciuc

Școala Gimnazială Nr. 28, Galați (Galaţi) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/valentina.tanasaciuc

Articole asemănătoare