În cadrul proiectului Erasmus+ 2023-1-RO01-KA121-SCH-000121826, Școala „Mihai Viteazul” din Târgoviște a participat la mobilitatea 21826-MOBGRP-33874 cu 8 elevi și 2 profesori, în Italia, la Instituto Comprensivo Perugia 3.
Obiectivele proiectului:
- Împărtășirea de experiențe de învățare prin intermediul aplicațiilor digitale, în mediu colaborativ
- Integrarea artelor în procesul de învățare
Pe parcursul unei săptămâni, s-au desfășurat activități tematice, workshopuri, activități prin intermediul aplicațiilor digitale, ca spații colaborative virtuale, activități culturale cu participarea elevilor, profesorilor și colaboratorilor locali.
Elevii români au participat la activitățile școlare ale elevilor italieni pentru a înțelege cât mai bine sistemul școlar italian și strategiile specifice. Au putut identifica asemănări și deosebiri între sistemele educative românesc și cel italian, evidențiind avantaje. Au identificat strategii care ar putea preluate și adaptate în procesul educativ românesc.
Pentru susținerea celui de-al doilea obiectiv, elevii români, alături de cei italieni, au desfășurat activități practice de integrare a elementelor artelor (arte vizuale, muzică) atât în școală, cu sprijinul cadrelor didactice, cât și în instituții culturale locale, de profil, sub îndrumarea specialiștilor în domeniu și prin colaborare cu reprezentanți ai comunității artistice.
În activitățile nonformale, copiii au intrat în contact cu spațiul local, cultura și obiceiurile poporului italian. Unul dintre cele mai importante avantaje a fost faptul ca elevii au fost găzduiți în familii ale elevilor italieni. Acest lucru a asigurat autenticitatea experienței. O relaționare activă, reală, permanentă, care a contribuit major la înțelegerea specificului culturii, vieții de zi cu zi a italienilor.
Proiectele Erasmus rămân printre cele mai apreciate programe europene, asigurând dezvoltarea profesională a cadrelor didactice, dezvoltarea personală a tuturor participanților și oportunități de top pentru elevii implicați.
În mesajele de evaluare a experienței formulate de elevi, se remarcă valorizarea deplasării ca ocazie de învățare și de explorare culturală, încrederea în educație și aprecierea programului Erasmus+:
„Participarea în cadrul unui proiect Erasmus+ este un prilej extraordinar de a descoperi lumea înconjurătoare, de cunoaștere a diferitelor obiceiuri și de a ieși din zona de confort pentru a încerca lucruri noi.
Prin vizita mea în altă țară și prin integrarea mea într-un mediu diferit am învățat mai multe despre mine și abilitățile mele de învățare și socializare. Am mai învățat și să apreciez frumusețea țării mele și multitudinea de lucruri cu care mă pot mândri în acest pământ.
Comparativ cu alte proiecte, Erasmus oferă beneficii și experiențe ce mă vor însoți toată viața și un lucru ce nu poate fi cumpărat cu banii, prietenia adevărată. În concluzie recomand fiecărui elev să participe într-un astfel de proiect, fiind o oportunitate incredibilă.” – Șerban George Cristian, elev, clasa aVII-a, Școala Gimnazială ”Mihai Viteazul” Târgoviște
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.