Conflict Management, Emotional Inteligence and Bullying Prevention (Curs Erasmus+)

Un profesor bun trebuie să creeze un mediu sigur şi potrivit pentru elevii săi, prin descoperirea de noi cunoștințe, deprinderi şi abilităţi practice, adaptate societăţii moderne în care trăim.
Articolul prezintă diferite jocuri de tip ice-breaking și activităţi de cunoaştere care pot fi utilizate cu success la disciplina Consiliere şi orientare şcolară, pe care le-am studiat în cadrul cursului de formare profesională „Conflict Management, Emotional Inteligence and Bullying Prevencion”, desfăşurat în perioada 17-22 octombrie 2022, organizat de Europass Academy of Creativity, în cadrul programului Erasmus+ KA1, la Barcelona, Spania.

Participarea mea la acest curs de formare s-a realizat în cadrul proiectului de mobilitate în domeniul educaţiei şcolare Erasmus+, Acţiunea cheie 12021-1-RO01-KA121-SCN-644 2EC69, derulat de Şcoala Gimnazială „Mihai Viteazul” din Târgovişte, în perioada 1 septembrie 2021-30 noiembrie 2022.

Inteligenţa emoţională se învaţă şi se dezvoltă.

Inteligenţa emoţională te ajută să discerni între sentimente diferite, să etichetezi corect ceea ce simţi şi ceea ce simt ceilalţi, să îţi ajustezi comportamentele şi gândirea, pentru  a-ţi atinge scopurile. Este capacitatea de a gestiona într-un mod eficient emoţiile, sentimentele, conflictele şi pe ale tale şi pe ale celor de lângă tine.

Cazurile de bullying apar atunci când copiii nu au învăţat să-şi recunoască emoţiile şi implicit să le gestioneze eficient. Sunt copii care nu ştiu că este în regulă să simţi furie, nu să ţi-o reprimi, dar că este nevoie să îşi adapteze comportamentele faţă de ceilalţi.

În cadrul proiectului, am accesat programul anti-bullying ABP13. Acest program constă în 13 moduri de a preveni şi de a aborda bullying-ul. Este un set de instrumente pentru prevenirea, intervenţia şi urmărirea asupra agresiunii. Scopul programului este de a ajuta la identificarea agresiunii şi de a învăţa cum să reacţionezi în mod corespunzător la aceasta.

O altă temă abordată este inteligenţa emoţională. Aici am descoperit informații și abordări noi – am lucrat pe o altă platformă, DQ World (www.dqworld.net), care este o platformă de educaţie online, lider la nivel mondial pentru a preda copiilor cu vârste între 8 şi 12 ani cele 8 abilităţi de cetăţenie digitală. Această platformă le dă putere să devină cetăţeni digitali informaţi şi cu discernământ. Caracteristici ale platformei:
• Educaţie de înaltă calitate susţinută şi corespunzătoare în domeniul inteligenţei digitale.
• Uşor de utilizat: pedagogie de învăţare inversată care este direcţionată de elev, cu supraveghere minimă.
• Joacă şi învaţă: învăţare gamificată distractivă pentru ca orice copil să înveţe singur DQ.

Pentru un grup divers, se poate face schimb de bune practici, se pot dezvolta abilități de lucru în echipă și creativitatea. Aplicabilitate la clasă:
„Cutia îngrijorărilor” – fiecare copil cu nume anonim îşi scrie temerile pentru a fi soluţionate.
„Banca emoţiilor” – se vor felicita reciproc pentru soluţionarea situaţiilor conflictuale şi a temerilor.

Bibliografie
Federica  di Bartolomeo, Teacher Trainer “Europass Teacher Academy”, Barcelona, Spania

 

prof. Alexandra Voicu

Școala Gimnazială Mihai Viteazul, Târgoviște (Dâmboviţa) , România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/alexandra.voicu

Articole asemănătoare