Schimbarea prevazută de acțiunea de formare este conceputa diferit în sisteme educaționale diferite. Astfel, așa cum arată A. de Peretti, în literatura de specialitate anglo-saxona termenul de formare cunoaște o nuanță preponderent comportamentală și chiar sportivă, fiind folosit termenul de „training”, în timp ce literatura latină se axează mai mult pe varianta interiorizată și cu o conotație culturală mai intensă de „educație”.
Similar, în tarile nordice este utilizat termenul de “bildung”, subliniind caracterul modelator al acțiunii de formare iar literatura francofona propune termenul de formare care, pe lângă ideea “turnării în formă” subliniază și ideea de armonie interioara la care are acces formatul. (A. de Peretti, 1996, pp.85).
Ultimul proiect, care mi l-am propus pentru a fi realizat, este Atelierul de Vară Șotron. Cadrele didactice implicate în proiect au parte de sesiuni online de formare de tip „blended learning”. Voi detalia câteva aspecte despre acest tip de formare și beneficiile acestuia, având în vedere că învățarea online s-ar putea să continue pentru o perioadă de timp nedefinită. Acest tip de formare este un termen relativ nou, care nu are o traducere sută la sută sigură.
Învățarea combinată este un concept care a crescut în popularitate în ultimii ani, avantajele sale fiind lăudate de profesioniști eLearning deopotrivă. În ciuda acceptării eficacității învățării combinate, există în continuare o anumită ambiguitate în jurul definiției sale. Deci, ce este învățarea combinată? Ce este învățarea combinată?
Modul în care se oferă învățarea combinată depinde de obicei de circumstanțe, ceea ce face o definiție universal, atotcuprinzătoare, greu de stabilit. Wikipedia oferă următoarea definiție: „Învățarea combinată este o abordare a educației care combină materiale educaționale online și oportunități de interacțiune online cu metodele tradiționale de clasă bazate pe loc. Necesită prezența fizică atât a profesorului, cât și a elevului, cu unele elemente de control ale elevului în timp, loc, cale sau loc.”
Cu toate acestea, când vine vorba de eLearning, „metodele de clasă bazate pe loc” pot fi înlocuite cu webinare, ceea ce face ca învățarea să fie și mai accesibilă și mai convenabilă. Învățarea combinată încurajează personalizarea experienței de eLearning prin combinarea celor mai bune aspecte ale predării în persoană cu metodele de învățare electronică bazate pe tehnologie. Lărgește experiența cursantului prin susținerea oricând, oriunde a învățării și reformulează rolul instructorului.
Beneficiile învățării combinate
Un model de învățare mixtă este, fără îndoială, o modalitate excelentă de a spori experiența cursantului, dar avantajele sale depășesc acest lucru. Indiferent dacă pregătiți angajați, parteneri, clienți sau planificați formarea pentru respectarea conformității, organizațiile care utilizează învățare mixtă vor aduce multe recompense. Haideți să aruncăm o privire la unele dintre beneficiile pentru cursanți și organizații.
Beneficii pentru cursanți. Învățarea mixtă oferă elevului comoditate și flexibilitate; au capacitatea de a-și controla ritmul de învățare și de a învăța de la distanță. Cercetările academice sugerează că învățarea combinată oferă cursanților o înțelegere mai cuprinzătoare a conținutului cursului. Deoarece învățarea combinată le permite cursanților să interacționeze cu instructorii și colegii, învățarea socială este susținută.
Beneficii pentru organizații. Învățarea combinată reduce costurile de formare față în față, precum călătorii, cazare și materiale de pregătire tipărite. Companiile pot utiliza diferite metode de e-learning, cum ar fi webinarele, gamificarea etc., care au ca rezultat o mai bună implicare a cursanților. Deoarece învățarea combinată este un mod mai eficient și mai eficient din punct de vedere al costurilor, veți vedea un randament mai rapid și mai mare al investițiilor. De asemenea, este mai ușor să urmăriți exact cine a făcut sau nu a finalizat instruirea.
Capcanele de învățare combinate
Acum, că știți mai multe despre ce este învățarea combinată, sperăm, v-am entuziasmat de ceea ce poate oferi. Înainte de a vă lăsa să înțelegeți modul în care puteți începe să îl utilizați în strategia dvs. de formare, mai întâi prezentăm câteva capcane majore de evitat înainte de a începe. Rețineți că ceea ce funcționează pentru instruirea personală poate să nu funcționeze neapărat pentru instruirea online. Nu ar trebui să presupuneți automat că cursurile existente sunt pregătite pentru distribuirea online. Analizați cine sunt elevii dvs., identificați ce trebuie să știe, examinați conținutul cursului și utilizați această analiză pentru a formula o strategie de învățare mixtă. Dacă treceți de la învățarea numai față în față, luați-vă timpul când încorporați învățarea amestecată în strategia de învățare. Începerea lentă nu numai că vă permite să evaluați ce este și nu funcționează din perspectiva conținutului, dar le oferă cursanților timp pentru a se adapta treptat la conceptul de învățare mixtă.
Desigur, este important ca învățarea combinată să nu fie utilizată doar de dragul acesteia. După ce ați identificat obiectivele de învățare, vă puteți gândi la modul în care fiecare obiectiv ar putea fi atins într-o setare online și / sau offline.
Bibliografie
www.learnupon.com/blog/what-is-blended-learning/
Kidd, J.R., (1981), Cum invata adultii, Editura Didactica si Pedagogica,Bucuresti.