Beneficiile unei mobilități Erasmus+ în Antalya pentru elevi și cadre didactice

În perioada 28 aprilie 2025 – 2 mai 2025, am avut oportunitatea de a însoți un grup de elevi ai școlii în care predau într-un proiect Erasmus+, parte a acreditării  2024-1-RO01-KA121-SCH-000207393, de care se bucură școala noastră. A avut loc în Ortaca,  Antalya, Turcia, într-un prestigios colegiu privat, Bahceșehir Koleji. Această mobilitate a avut un impact educațional și cultural semnificativ, oferindu-le elevilor o experiență completă de învățare într-un mediu multicultural.

Activitățile din cadrul mobilității s-au desfășurat atât în incinta școlii partenere, cât și în afara acesteia, în familiile care au găzduit copiii, într-o atmosferă destinsă, prietenoasă. În școală, elevii au participat la lecții interactive și ateliere tematice, concentrate pe utilizarea tehnologiei digitale în procesul de predare-învățare. De asemenea, au fost implicați în activități sportive care au încurajat cooperarea și dezvoltarea spiritului de echipă.

Pe lângă activitățile academice, mobilitatea a inclus și excursii culturale în împrejurimile orașului, menite să le ofere elevilor o perspectivă mai largă asupra patrimoniului turcesc, contribuind astfel la conștientizarea propriei identități europene prin comparație și dialog intercultural.

Obiectivele atinse pe parcursul mobilității au fost:

  • Creșterea și dobândirea competențelor de identitate europeană, prin interacțiunea cu elevi și profesori din altă cultură, elevii devenind mai conștienți de valorile proprii și de diversitatea europeană.
  • Îmbunătățirea procesului de predare și învățare prin integrarea tehnologiei digitale, atât prin activitățile desfășurate în școală, cât și prin schimbul de bune practici între cadrele didactice.
  • Consolidarea abilităților lingvistice și profesionale – elevii au avut ocazia să comunice în limba engleză, în contexte reale de viață.
  • Formarea competențelor de creare a unui design realist și eficient al clasei incluzive, prin exemple concrete de bune practici observate în școala gazdă, în care diversitatea elevilor este considerată o resursă pentru reușita tuturor.

Această mobilitate a fost o oportunitate valoroasă de dezvoltare personală, lingvistică și profesională, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice implicate, consolidând relațiile internaționale ale școlii și contribuind la o educație europeană modernă și incluzivă.

Programul Erasmus+ aduce numeroase avantaje atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice, sprijinind dezvoltarea personală, educațională și profesională prin experiențe internaționale. Participarea la Erasmus+ contribuie la deschiderea școlilor românești către valorile europene și susține integrarea în spațiul educațional comun, modern și inovativ.

Bibliografie
erasmus-plus.ec.europa.eu/ro/erasmus-programme-guide
https://edict.ro/categorie/erasmus/

 


Încadrare în categoriile științelor educației:

prof. Carmen Schintee

Școala Gimnazială Constantin Brâncuși, Târgu-Jiu (Gorj), România
Profil iTeach: iteach.ro/profesor/carmen.schintee