Analysing Moral Values in Films and Acting Out (Proiect Erasmus+)

Proiectele europene realizate în cadrul programului Erasmus+ reprezintă o ocazie extraordinară pentru elevi (și nu numai) de a-și dezvolta competențele de înțelegere și exprimare orală și scrisă într-o limbă modernă, de a interacționa cu prieteni europeni sau de a se integra într-un grup multicultural.
Proiectul pe care Școala Gimnazială ”Ion Minulescu” din Pitești îl desfășoară, ”Analysing moral values in films and acting out”, este un proiect de parteneriat strategic în domeniul școlar (axa KA2) și care are ca partenere unități școlare din patru țări europene: Grecia, Italia, Letonia și Turcia.

Proiectul a pornit la inițiativa Italiei (coordonatoarea proiectului) și a avut ca fundament comun preocuparea pentru integrarea adolescenților în comunitate și pregătirea lor pentru viitor. Astfel, într-o eră complex tehnologizată, în care copiii noștri au acces la informații diverse iar școala le facilitează formarea unor competențe conforme unui profil de formare, o completare care să-i ajute să structureze informațiile și să-i implice mai mult în comunitate a apărut firesc în cadrul acestui proiect. Și unde oare puteam găsi mai bine proiectate problemele sociale, temele preferate ale adolescenților, decât în filmele preferate de generația lor, în reclamele zilnice sau în filmările realizate chiar de ei.

A luat naștere astfel, scopul proiectului: îmbunătățirea competențelor digitale și a abilităților lingvistice prin crearea de filme, abordarea unor aspecte sociale, evidențiind diferențe și similarități și punând accent pe valorile fundamentale.

Pentru alegerea obiectivelor proiectului s-au avut în vedere atât nevoile copiilor, cât și nevoile unităților de învățământ implicate: îmbunătățirea abilităților de gândire critică și analitică, a nivelului de limbă engleză, crearea de filme, conștientizarea problemelor sociale, a similarităților și diferențelor dintre țări, comunicarea interpersonală, lucrul în echipă; schimbul de bune practici între profesori va îmbunătăți competențele digitale și cele de limbă engleză, dar și abilitățile organizaționale. O primă etapă în demararea acestui proiect a constituit-o întâlnirea transnațională din Italia, unde coordonatorii proiectului din cele 5 țări partenere, împreună cu directorii unităților de învățământ, au stabilit detaliile proiectului.

O a doua mobilitate, de data aceasta cu elevii s-a desfășurat în Karditsa, Grecia, în perioada 12-16 martie 2018. Cei cinci elevi participanți ai școlii noastre au învățat despre etapele de creare a unui film și au început să scrie scenarii alături de colegii lor din celelalte țări.

În perioada 14-18 mai 2018, școala noastră va fi gazdă pentru cea de-a doua mobilitate cu elevii. Aici, în România, elevii vor învăța despre etapele producerii unui film scurt și… vor filma după scenariile lor, vor fi regizori, cameramani, actori, producători, în funcție de rolul asumat.

Asteptăm cu nerăbdare aceste zile încărcate de nou, de prieteni și de multă inspirație!
(prof. Cătălina Dumitrașcu și prof. Daniela Dinculescu)

Accesări: 164

Articole asemănătoare