Articolul prezintă o serie de activități desfășurate anul acesta cu elevii de la Școala Gimnazială Nichita Stănescu din Baia Mare.
Prima activitate care a plăcut foarte mult elevilor a fost cea intitulată „Să protejăm apa!”.
Dintre obiectivele urmărite în cadrul acestei activităţi enumăr:
- Cunoaşterea de către elevi a procesului tehnologic de prelucrare a apei potabile;
- Evidenţierea importanţei serviciilor publice pentru comunitate;
- Importanţa respectării mediului înconjurător;
Elevii au vizitat Staţia de Tratare a Apei şi Staţia de Epurare a Apei. Ei au văzut procesul complex şi atent supravegheat de transformare a apei, în apă potabilă. De asemenea au observat cât de importante sunt serviciile publice pentru comunitate.
Rezultatele aşteptate pentru această activitate au fost următoarele:
- Cunoaşterea şi familiarizarea cu procesul de tratare şi epurare a apei;
- Observarea modului în care se realizează distribuirea apei potabile;
- Ȋnţelegerea rolului şi importanţei apei;
Activitatea a avut succes, dovadă fiind rezultatele înregistrate:
- Reţinerea etapelor privind „drumul” apei, cu cele mai importante puncte ale procesului tehnologic: intrarea, decantarea, filtrarea, clorinarea şi în final distribuţia apei în reţeaua oraşului;
- Ȋnţelegerea folosirii apei în mod corespunzător, fără a o risipi;
- Conştientizarea elevilor în ceea ce priveşte rolul şi importanţa apei, protejarea mediului înconjurător şi respectul pentru natură;
- Un CD cu poze realizate pe parcursul desfăşurării activităţii;
Cea de-a doua activitate care a avut un impact major în cadrul elevilor a fost activitatea intitulată „Centenarul României- Ecaterina Teodoroiu- Eroi în Primul Razboi Mondial”.
Dintre obiectivele urmărite în cadrul acestei activităţi enumăr:
- Formarea în rândul elevilor a ideilor generale privind locurile, evenimentele şi personalităţile Marii Uniri;
- Animarea sentimentului patriotic în rândul elevilor;
- Dezvoltarea deprinderilor motrice, în realizarea activităţii practice;
Elevii au vizionat prezentarea online cu amănunte caracteristice şi cu evidenţierea însemnătăţii istorice a confruntărilor de la Mărăşti, Mărăşeşti şi Oituz. Apoi, ei au ansamblat o dioramă ce cuprindea Scene de vitejie- Eroi în Primul Război Mondial şi Marea Unire: „Cadrul Natural”, „Viteji români” şi „Cinstea eroilor României Mari”. La final, grupul de copii a prezentat oral şirul evenimentelor şi consecinţele pozitive ale faptelor de vitejie, aşa cum au reuşit să le înţeleagă pe parcursul desfăşurării evenimentului. Ei au dus acasă diorama pentru a o le prezenta celor dragi.
Rezultatele aşteptate pentru această activitate au fost următoarele:
- Ȋnţelegerea însemnătăţii istorice a confruntărilor de la Mărăşti, Mărăşeşti şi Oituz;
- Prezentarea şirului evenimentelor şi consecinţele pozitive ale faptelor de vitejie;
- Dezvoltarea abilităţilor practice în vederea realizării dioramei;
Elevii au lucrat cu pasiune, au fost atenţi la toate explicaţiile, realizând lucrări foarte frumoase. Activitatea a avut succes, dovadă fiind rezultatele înregistrate:
- Reţinerea şirului de evenimente şi consecinţele pozitive ale faptelor de vitejie;
- Ȋnţelegerea parcursului desfăşurării evenimentului;
- Obţinerea dioramelor conform indicaţiilor date;
- Realizarea unei expoziţii cu lucrările elevilor;
- Un CD cu poze realizate pe parcursul desfăşurării activităţii;
Aceste activităţi au avut un rol major în formarea elevilor, făcându-i conştienţi atât de importanţa protejării mediului înconjurător, cât şi de respectarea ţării, pentru care au luptat mulţi români, chiar cu preţul vieţii.